Huidige economie is slecht voor de beveiliging

Auteur Topic: Huidige economie is slecht voor de beveiliging  (gelezen 5461 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Gast
Gepost op: 6 januari 2004, 16:48:08
De huidige situatie rond de economie is slecht voor de beveiliging. Door de dalende inkomsten als gevolg van de ressessie is een nek slag voor de beveiliging. Bedrijven gaan bezuinigen. Het eerst wordt gekeken naar externe bedrijven die diensten leveren aan een bedrijf. Als men de beveiliging wegdoet scheeld dat weer uitgaven. Maar aan de andere kant is de kans aanwezig dat het bedrijf daardoor onveiliger wordt. Veel branden hadden voorkomen kunnen worden. Althans beperkter kunnen zijn. Deze trend is begin vorig jaar al ingezet. Toen waren er in  de eerste maanden ook veel grote branden. Ook dit jaar weer veel branden in het nieuws.

Wat is uw mening? Bent U het met mij eens of oneens en waarom? Wil graag discusseren hierover.

Thijs




Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2004, 21:14:46
De meeste mensen spreken heel neerbuigend over een beveiligingsbeambte. Bijvoorbeeld 'de portier'. Een mannetje die een poort open doet door op een knopje te drukken.
Er wordt niet gedacht aan een beveiligingsbeambte die EHBO en brandweertaken heeft, bomverkenner, directiechauffeur en hondengeleider is, iemand die een brand- en sluitronde doet, controleronden loopt, de visitatie verricht etc.

Natuurlijk, beveiliging kost geld waaar je in eerste instantie niets van terug ziet, evenals de afdeling schoonmaak en de keuken, maar ze horen evengoed thuis in een onderneming!

Christian


Thijs

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2004, 11:04:08
Wij zijn de mensen van de praktijk.Helaas zijn er weinig mensen met een mening.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2004, 13:38:25
Ik heb weldegelijk een mening.

De huidige economie is slecht voor elke branche en zeker voor werkgelegenheid. Dus ook voor de beveiligingsbranche.

Ik proef uit je discussie twee zaken :
1. Hoe kan je als een bedrijf je product "beveiliging" dan toch voldoende in de markt blijven zetten, zonder te veel omzet verlies.
2. Krijgt de beveiligingsmedewerker wel voldoende erkenning.

Behalve voor beveiligingsbedrijven en OOV sector is beveiliging niets meer en niets minder dan een risico-reductie maatregel.. Die brengt niets op, behoort niet tot de primaire business en is een kosten post...

Als er bij de bedrijven in Nederland weinig omzet gemaakt wordt dan moeten ze om nog winst te maken in de indirecte kosten snijden. En het eerste kijken ze dan naar facilitaire kosten en de besparingen die daar mogelijk zijn.

En dan is het ook natuurlijk om niet 2 personen als receptioniste of beveiligingsmedewerkers neer te zetten, maar overdag 1 receptioniste en 's avonds 1 beveiligingsmedewerker..

Wat is voor beveiligingsbedrijven de kunst. Nu niet alleen met standaard producten te komen, maar met flexible contracten te gaan werken.  En soms is het mogelijk om met andere tarieven te gaan werken..

Dus in plaats van contracten zomaar verlengt worden, zal een beveiligingsbedrijf zijn product elke keer weer moeten verkopen.. Het ene bedrijf gaat daar slimmer mee om dan de andere..

Dat de beveiligingsman vaak meer doet dan de portier of receptionist is. maar misschien ook een rol heeft in de BHV en Sluitingsronde en andere beveiligingstaken heeft ziet het grote publiek niet..

Het grote publiek ziet, Een vent of vrouw die in een apepakje op stoel zit, af en toe gewichtig rondloopt, en soms wel bereid is om de deur voor je open te doen.
Ik weet xxx goed dat dat een miskenning is van de gemiddelde beveiligingsbeambte...
Maar de hele beveiligingsbranche doet wel goed werk richting de gemiddelde facilitair manager, maar erg slecht aan promotie naar het grote publiek.
En dat is wel een van de redenen waarom beveiligingsbeambten zich vaak miskent voelen..

Ik heb het gedurfd....
 ;D


Tekst iets aangepast. Christian ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2004, 16:35:25
Maar de hele beveiligingsbranche doet wel goed werk richting de gemiddelde facilitair manager, maar erg slecht aan promotie naar het grote publiek.

Ik probeer iedereen netjes te behandelen en maak bijna nooit een uitzondering voor iemand. Natuurlijk, de één behandel je net wat aardiger dan de ander, maar dat komt ook door de mensen zelf.

Ik hoef ook geen goed werk te verrichten naar iemand, ik doe m'n werk goed naar het bedrijf. Ik ben er ook niet om vriendjes te maken, want vriendjes maken en beveiliging gaan niet altijd goed samen. :-X

Als er promotie moet worden gemaakt, dan is dat een taak van een afdelingschef, niet van een afdeling zelf.

Christian


Thijs

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2004, 17:37:32
Die brengt niets op, behoort niet tot de primaire business en is een kosten post...

De spijker op zijn kop. Het is wel zo dat de beveiliging er voor zorgt dat de productie niet in gevaar komt. Gelukkig spelen de verzekerings maatschappijen de beveiliging in de kaart door hogere eisen te stellen voor het verzekerde object.

Ik zal morgen inhouderlijker op de zaak in gaan, daar heb ik nu geen tijd voor.

Thijs


Thijs

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2004, 09:04:32
Dat de beveiligingsman vaak meer doet dan de portier of receptionist is. maar misschien ook een rol heeft in de BHV en Sluitingsronde en andere beveiligingstaken heeft ziet het grote publiek niet..

Wat doet hij of zij dan meer?
- sleuteluitgifte
- persoons registratie
- visitatie
- controle op uitgaande goederen
- brand- en sluitrondelopen
- controleronden lopen
- telefoon beantwoorden
- verlenen van eerste hulp
- verwijderen van ongewenst bezoekers
- controle pictogrammen, blusmiddelen, vluchtwegen
- administratie bijhouden
- camera toezicht
- nemen van maatregelen om erger te voorkomen

Voorstel om iets aan de tarieven te doen.
Kan niet anders maak je je zelf kapot.Zeker voor de kleinere beveiligingsbedrijven.

Meer reclame maken.
Goed idee, het bedrijf waar ik werk is nu met een niuwe reclamecampagne bezig.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #7 Gepost op: 8 januari 2004, 13:31:00
Dat de beveiligingsman vaak meer doet dan de portier of receptionist is. maar misschien ook een rol heeft in de BHV en Sluitingsronde en andere beveiligingstaken heeft ziet het grote publiek niet..

De vraag is het erg is dat het grote publiek al die taken niet ziet..
Voor de erkenning van de individuele beveiligsman , wil zeggen ja...
Maar iedereen die zich er een beetje in heeft verdiept weet dit gewoon.. En daar krijgen ze de erkenning ook voor...

Ik bedoel de meeste mensen hebben geen idee wat een gemiddelde agent nog meer doet, dan wat ze op tv zien..  Wat het blauw doet weten ze ongeveer van publiek en de rest kent ook nog Baantje... Is dat de werkelijkheid ?, maar heel beperkt...

De politie doet mee aan allerlei documantaires, mogelijk dat de beveiliging hier ook wat mee kan doen...
het zou wat aan herkenning bij het grote publiek doen...


Thijs

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 8 januari 2004, 16:04:45
Vorig jaar is er een serie over de beveiliging geweest bij Rtl5.
Maar inderdaad een mooie vervanger van 112weekend


Thijs

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2004, 19:07:05
Gelukkig gaat het al iets beter met de economie. Toch blijft januari een slappe maand voor de beveiliging