gemeentelijke korpsen opheffen

Auteur Topic: gemeentelijke korpsen opheffen  (gelezen 10801 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #20 Gepost op: 11 januari 2004, 23:13:23
Citaat
En dan heb je ook nog de middelgrote steden...: die wel mee willen doen met een beroeps en dan de vrijwilligers de slangen op laten rollen, nee, dan ben je goed geoefend......  

Ronald,

Wees niet bang dat komt bij jullie nog niet hoor!!


firemanr

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 12 januari 2004, 12:22:42
Weet jij meer dan ons, Jordy???? ;)


Robert

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 12 januari 2004, 17:27:24
Juist, daar gaat het nu over, over kwaliteit. Jullie geven aandat in de kleinere plaatsen amper personeel bijeen gebracht kan worden om de diensten te doen. Laat staan dat de trefkans om vaardigheden op te doen klein is in deze gebieden. Het ging immers over kwaliteit! Voor de ambulancedienst geldt hetzelfde. Snel ter plaatse is 1 maar professioneel is 2.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #23 Gepost op: 12 januari 2004, 23:09:27
Citaat
Weet jij meer dan ons, Jordy????

Ronald,

Ik weet niet meer dan jullie..! Maar het instellen van een 24-uurs bezetting van een brandweerkazerne hangt samen met o.a. het aantal uitrukken op jaarbasis. In de regel ligt het aantal uitrukken per zo'n kazerne hoger dan 600 uitrukken per jaar.

En in jullie situatie lijkt het me gezien het aantal uitrukken wat jullie hebben, verder qua kosten en niet geheel onbelangrijk de motivatie niet echt ideeal.

Want om voor "die 150" uitrukken (om het maar even zo te noemen) 1 keer per drie dagen aanwezig te zijn in de hoop 1 keertje of mischien wel helemaal niet uit te kunnen rukken kun je denk ik geen volledige 24-uurspost runnen.

Dus ik denk dat jullie gewoon nog even zelf kunnen blijven uitrukken!


firemanr

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 12 januari 2004, 23:41:59
Ronald,

Ik weet niet meer dan jullie..! Maar het instellen van een 24-uurs bezetting van een brandweerkazerne hangt samen met o.a. het aantal uitrukken op jaarbasis. In de regel ligt het aantal uitrukken per zo'n kazerne hoger dan 600 uitrukken per jaar.

En in jullie situatie lijkt het me gezien het aantal uitrukken wat jullie hebben, verder qua kosten en niet geheel onbelangrijk de motivatie niet echt ideeal.

Want om voor "die 150" uitrukken (om het maar even zo te noemen) 1 keer per drie dagen aanwezig te zijn in de hoop 1 keertje of mischien wel helemaal niet uit te kunnen rukken kun je denk ik geen volledige 24-uurspost runnen.

Dus ik denk dat jullie gewoon nog even zelf kunnen blijven uitrukken!

Gelukkig maar...... :-X ;D


Beleidsneus

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 17 januari 2004, 14:24:44
Het voorlopige kabinetsstandpunt laat geen misverstand bestaan over de regionalisatie van de gemeentelijke brandweerkorpsen. Het idee is dus niet nieuw of ondenkbaar, integendeel. Wanneer e.e.a. zal worden gerealiseerd is de vraag


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #26 Gepost op: 17 januari 2004, 17:25:59
basis is gelegd in oud onderzoekuit 1993:

De brandweer verlegt haar grenzen
Eindrapport afstemmingsorgaan regionale brandweren

http://www.nbdc.nl/cms/show/id=433020


Robert

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 18 januari 2004, 15:36:02
Vergis je niet. De drang van de bestuurders om een efficiente hulpverlening te regelen staat hoog op de agenda. De vorming van de Veiligeheidsregio idem. Het kan wel eens sneller gaan dan menig lief is.
Ik zou wel eens willen weten hoe een ieder aankijkt tegen deze problematiek nu het geen fictie meer lijkt te zijn. ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 18 januari 2004, 15:52:32
Vergis je niet. De drang van de bestuurders om een efficiente hulpverlening te regelen staat hoog op de agenda. De vorming van de Veiligeheidsregio idem. Het kan wel eens sneller gaan dan menig lief is.
Ik zou wel eens willen weten hoe een ieder aankijkt tegen deze problematiek nu het geen fictie meer lijkt te zijn. ;)
laten we het over die drang van bestuurders maar niet hebben,die weten in de meeste gevallen absoluut niet waar ze het over hebben.
Ik heb daar 2 voorbeelden van,was eens een voorstel om ons korps op te heffen en de uitruk vanuit Amersfoort te laten komen.
Dat was toch zo,n goed plan,totdat ze hoorde dat het in het gunstigste geval na zo,n 20 minuten de eerste TAS aanwezig zou zijn bij een woningbrand.

Dan de topper,wij hadden vorig jaar een ongeval beknelling.Alles netjes afgehandeld,kwam natuurlijk uitgebreidt in de krant.
Twee weken later kregen wij een verbaasde reactie van zo,n bestuurder,dat wij ook mensen uit een auto knippen daar had hij nog nooit van gehoord.

Dus je snapt wij worden al heel droevig van onze bestuurders


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #29 Gepost op: 18 januari 2004, 16:00:58
Misschien eens tijd voor een presentatie aan het bestuur over de brandweer?
onderwerpen:
- taken brandweer
- wettelijk kader
etc.

Misschien kan die bestuurder ook wel een cursus algemene ontwikkeling gaan volgen.