C-2000 moeizaam in tunnels etc.

Auteur Topic: C-2000 moeizaam in tunnels etc.  (gelezen 5935 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 10 januari 2004, 20:16:56
C2000 telt zo'n 400 masten. Ben ongeveer 3000. De antennes van een GSM en de eigenschappen op hogere (GSM) frequenties zijn dusdanig dat je zonder meer meer masten nodig hebt. Echter het verschil is dusdanig groot dat de problemen vooraf te voorzien waren en die voorspelling had ik enige tijd geleden dan ook al gedaan. In den beginne waren er 5 of 600 masten gepland. Maar dat werd te duur (zucht) en is het gereduceerd tot zo'n 400 masten. Het verschil dachten ze op te kunnen vangen door hogere masten te nemen. De persoon die dat heeft bedacht heeft duidelijk geen verstand van radiocommunicatie...

Groeten, Peter.


IDD, door de hoge requentie is er sprake van gering doordringd vermogen en rechtlijnigheid. Als je tussen een aantal gebouwen staat kan je de antenne niet zo hoog plaatsen dat je ook op grotere afstand (enkele kilometers) een zichtverbinding kan realiseren. Dan zal de afstand of het vermogen aangepast moeten worden. Vermogen kan niet vanwege aantasting van het raster dus de afstand moet worden aangepast.

Henk


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 13 januari 2004, 08:43:33
Heb de aflevering net op internet gezien. Het is echt een drama. Ik ben blij dat wij alleen van P2000 gebruik gaan maken. Tevens woon ik vlak bij een mast.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #12 Gepost op: 13 januari 2004, 10:42:38
Heb de aflevering net op internet gezien. Het is echt een drama. Ik ben blij dat wij alleen van P2000 gebruik gaan maken. Tevens woon ik vlak bij een mast.

Er komt nog meer politiek om de hoek kijken. Volgens mij wordt het met opzet steeds moeilijker gemaakt om het oude spul te repareren of om te zetten naar andere frequenties of tooncodes. Het omzetten van een tooncode op een BMD doet Motorola niet eens meer.
Dit denk ik om C2000 te pushen...

BOEVEN!!! zijn 't

Henk


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #13 Gepost op: 13 januari 2004, 10:48:53
Ben ik blij dat we daar een eigen mannetje voor hebben.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 13 januari 2004, 10:56:50
Ben ik blij dat we daar een eigen mannetje voor hebben.

Maar je zal dan toch het codeblokje moeten hebben en dat wordt niet meer geleverd. de code in onze BMD is veranderd, maar motorola levert geen onderdelen meer. Dus het "mannetje" kan nog zo technisch zijn, als ie geen onderdelen heeft houdt het op. Als het hij dat wel kan houd ik me aanbevolen, we hebben nog wat liggen.  ;D

Henk


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #15 Gepost op: 13 januari 2004, 11:01:49
Henk worden jullie gealarmeerd door een AC? Misschien kun je bij de brandweer nog wat krijgen en anders via scannerforum.nl.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2004, 11:05:12
Henk worden jullie gealarmeerd door een AC? Misschien kun je bij de brandweer nog wat krijgen en anders via scannerforum.nl.

Nee, de brandweer heeft het zelfde probleem, maar scanner forum lijkt een goed idee.

Maar ik bedoel maar, dan moet je naar een scannerforum om je professionele apparatuur te onderhouden... ???


Henk


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2004, 11:09:00
Het is de macht van de leveranciers. Succes Henk.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/