BZK-striping op buitenlandse HV voertuigen

Auteur Topic: BZK-striping op buitenlandse HV voertuigen  (gelezen 51626 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tuk Tuk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #90 Gepost op: 12 oktober 2013, 20:48:19
geen voertuig maar een haakarmbak Kreis Nordhorn Duitsland

verdere info ontbreekt.

groet Tuk Tuk
TRONED NL - Trainingscentrum voor professionele hulpdiensten.


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #91 Gepost op: 12 oktober 2013, 21:40:46
Citaat van: Tuk Tuk link=msg=1209021 date=1381603699
geen voertuig maar een haakarmbak Kreis Nordhorn Duitsland

verdere info ontbreekt.

groet Tuk Tuk

Nordhorn ligt niet zo ver van de Nederlandse grens af, ik gok dat ze deze bak hebben overgenomen van de Brandweer in Nederland (WTH) en 'Brandweer' hebben veranderd in 'Feuerwehr'


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #92 Gepost op: 12 oktober 2013, 21:47:07
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1209031 date=1381606846
Nordhorn ligt niet zo ver van de Nederlandse grens af, ik gok dat ze deze bak hebben overgenomen van de Brandweer in Nederland (WTH) en 'Brandweer' hebben veranderd in 'Feuerwehr'

Dat vraag ik me af. Ik ken de bak niet en heb 'm nog nooit eerder gezien. En daarnaast hebben ze hem nog niet bijzonder lang, want ik ben pas nog in Nordhorn geweest, en toen was die er nog niet.

De opbouw ziet er ook niet bepaald Nederlands uit. De korte zuigslangen zijn in Nederland ook bijna niet te vinden. Daarnaast vind ik de combinatie met een waterbak met pomp en blusmonitor, en daarnaast 2 1 kuubsvaten ook erg onlogisch. Zit daar schuimvormend middel in, of worden ze gebruikt om gevaarlijke stoffen over te pompen?

Ik kan niet zeker zeggen dat het geen ex Nederlander is. De striping lijkt er wel op, maar de opbouw vind ik erg vaag voor Nederlandse begrippen. ALS het ex Nederlands is gok ik dat de Overvaten SVM bevatten, en het dus een SBH is ipv een WBH.  :) En dan gok ik dat deze van een bedrijfsbrandweerkorps geweest is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #93 Gepost op: 13 oktober 2013, 08:51:01
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1209032 date=1381607227
Dat vraag ik me af. Ik ken de bak niet en heb 'm nog nooit eerder gezien. En daarnaast hebben ze hem nog niet bijzonder lang, want ik ben pas nog in Nordhorn geweest, en toen was die er nog niet.

De opbouw ziet er ook niet bepaald Nederlands uit. De korte zuigslangen zijn in Nederland ook bijna niet te vinden. Daarnaast vind ik de combinatie met een waterbak met pomp en blusmonitor, en daarnaast 2 1 kuubsvaten ook erg onlogisch. Zit daar schuimvormend middel in, of worden ze gebruikt om gevaarlijke stoffen over te pompen?

Ik kan niet zeker zeggen dat het geen ex Nederlander is. De striping lijkt er wel op, maar de opbouw vind ik erg vaag voor Nederlandse begrippen. ALS het ex Nederlands is gok ik dat de Overvaten SVM bevatten, en het dus een SBH is ipv een WBH.  :) En dan gok ik dat deze van een bedrijfsbrandweerkorps geweest is.
Hij kan zijn aangepast  ::)


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #94 Gepost op: 13 oktober 2013, 12:53:15
Ik denk dat de Duitse brandweer deze haakarmbak zelf heeft samengesteld uit verschillende onderdelen. En volgens mij is de watertank afkomstig van een oude Nederlandse tankwagen.


Martin M.

  • BvP/ Lid Mobiele Eenheid
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20


sylvester1986

  • Gast
Reactie #96 Gepost op: 10 juli 2014, 14:24:25
Citaat van: Martin M. link=msg=1282887 date=1404993599
http://www.duebendorf.ch/de/verwaltung/aemter/?amt_id=11051
Ziet er netjes uit op de BMW.


Martin M.

  • BvP/ Lid Mobiele Eenheid
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #97 Gepost op: 10 juli 2014, 14:40:28
Het LFR had er wel interesse in.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #98 Gepost op: 10 juli 2014, 19:17:01
Citaat van: Martin M. link=msg=1282891 date=1404996028
Het LFR had er wel interesse in.
Want?


Martin M.

  • BvP/ Lid Mobiele Eenheid
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #99 Gepost op: 10 juli 2014, 19:40:21
Dat is het uitvoerende orgaan wat betreft de BZK huisstijl. Ik had al eerder meldingen van misbruik door niet overheidsvoertuigen gemaakt. Ik zond het LFR vervolgens een afbeelding van de BMW en ik complimenteerde ze met hun goede smaak. Zo goed dat het buitenland het ook overneemt. (toen had ik nog niet de afbeeldingen van de andere voertuigen in dit forum gezien) Ik kreeg direct een e-mail retour met de vraag waar deze auto reed. Verder gaven ze( het LFR) geen info.