Agent verlamd geraakt bij het voorkomen van suïcide - Driebergen 25-01-2009

Auteur Topic: Agent verlamd geraakt bij het voorkomen van suïcide - Driebergen 25-01-2009  (gelezen 22340 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
jup...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
tja... las het ook... zeer triest....

sterkte voor de collega en collega's van ZaWa

Moest zijn vanuit ZaWa... maar denk dat iedereen dat wel begreep ? !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3608206/__Inzameling_voor_neergestoken_agent__.html?p=24,2

di 31 mrt 2009, 14:07 | lees voor
    
Agenten op de bres voor neergestoken collega

UTRECHT -  Collega's van de agent die eind januari op het station Driebergen-Zeist neergestoken werd door een verwarde man zijn een inzamelingsactie begonnen. Dat heeft een woordvoerder van de politie dinsdag verteld.

De oproep om het slachtoffer en zijn gezin te steunen, is geplaatst in een intern blad van de politie. „We hebben een uitstekend fonds, maar uit empathie voor het slachtoffer hebben collega's besloten iets extra's te doen”, aldus de zegsman.

De agent raakte gewond toen hij de 28-jarige man uit Driebergen ervan probeerde te weerhouden zich voor een trein te werpen. De politieman kan na diverse operaties nog steeds zijn armen en benen niet bewegen.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
heeft iemand meer gegevens over deze inzamelsactie

ik mag dan af en toe zeikerig  ::) overkomen maar ik wil deze actie ondersteunen


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Word bij ons in de regio intern geregeld, ga wel even infomren bij collega's die er mee bezig zijn of niet politiemensen ook kunnen storten.

mvg
Mike


frankj

  • Gast
ZEIST - De stichting Vrienden van de Amsterdamse politie heeft zich ontfermd over het gezin van de Zeister agent Rob Oostrom.

Oostrom werd begin dit jaar neergestoken op station Driebergen-Zeist door de man die hij wilde redden van zelfmoord. Hij raakte grotendeels verlamd en dat heeft zijn gezin in grote financiële problemen gebracht.

De vrienden van de Amsterdamse politie zijn een inzameling begonnen en hebben een verrassingsdag georganiseerd voor de vrouw en kinderen van Rob Oostrom.

Kaartjes voor de agent kunnen naar het volgende adres:

Politie Zeist
T.a.v. Rob Oostrom
Postbus 514
3700 AM, Zeist


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4512214/__Cel_voor_neersteken_agent__.html

do 30 jul 2009, 14:00 | lees voor
    
Celstraf voor poging moord op agent

UTRECHT -  De rechtbank in Utrecht heeft de 28-jarige Cornelis van H. uit Utrechtse Heuvelrug donderdag veroordeeld tot vijftien jaar gevangenisstraf. De rechtbank acht bewezen dat H. op station Driebergen een agent neerstak, waardoor deze blijvend invalide raakte.

De politieagent sprak de man op het station aan na een melding dat de 28-jarige zelfmoord wilde plegen. Getuigen zagen dat H. de agent direct neerstak. Het slachtoffer zit voor de rest van zijn leven in een rolstoel. De verdachte deed er verder, ook tijdens de rechtszitting twee weken geleden, het zwijgen toe. Daarom konden deskundigen geen uitspraken doen over de eventuele noodzaak van een tbs-behandeling.

De rechtbank overwoog in haar vonnis dat H. enige bedenktijd had voordat hij het slachtoffer in borst, gezicht en nek stak. Zij wees er op dat de agent de man juist probeerde te helpen. Bij haar vonnis hield zij rekening met de angst die de steekpartij veroorzaakte bij het publiek, maar ook bij de collega's van het slachtoffer. Er was achttien jaar celstraf tegen H. geëist.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
ik vind het persoonlijk best een zware straf... gezien wat er geisd werd... aan de andere kant heeft de collega en zijn familie levenslang...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Gast48368

  • Gast
Levenslang invalide blijven is zwaarder dan 15 jaar cel. Of het helpt ? Denk het niet. Deze man is een gevaar voor zichzelf en anderen, hij zou beter op zijn plaats zijn in een psychiatrische inrichting. Laten ze hem na aftrek van een aantal jaartjes bij goed gedrag weer vrij dan vervallen dit soort mensen weer in hun oude patroon.