Een taakgerichte eenheid of . . . . .

Auteur Topic: Een taakgerichte eenheid of . . . . .  (gelezen 14945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Gepost op: 8 januari 2004, 22:30:53
Geachte forum-gangers.

Je kan geen onderwerp starten of via een omweg of zeer direct komen hulpverleners en reddingsbrigadeleden uit op de standpunten en werkwijzen van Reddingsbrigades Nederland KNBRD. Regelmatig komen deze standpunten niet overeen met de denk- en werkwijzen van de Forum-gangers, ofterwel hulpverleners en reddingsbrigadeleden. Om de impasse te doorbreken wil ik een schot voor de boeg doen en U vragen naar een oplossing.


Elke hulpverlening start met communicatie.


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2004, 23:14:22
Wat mij betreft een vlottere herstructurering van de opleidingen naar voorbeeld van lifeguard nation nr 1 Australië.

Kees


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2004, 23:39:51
Sorry HOGE, er staat reddingsbrigades, maar jullie natuurlijk ook als waterhulpverleningsinstantie. Zou HOGE zich daar in kunnen vinden?
Elke hulpverlening start met communicatie.


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2004, 00:11:30
Wat mij betreft een vlottere herstructurering van de opleidingen naar voorbeeld van lifeguard nation nr 1 Australië.

Kees
Kun je dit wat nader uitleggen, Kees?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2004, 00:32:09
Zelf vind ik dat je dit kan doen maar ook lid moet blijven van redned, deze zou dan een taak op zich moeten nemen om de opleidingen tot het zwemmend redden moeten realiseren. Verder weet ik niet of een nieuwe bond de problemen wel kan oplossen.

99100001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2004, 08:57:06
Helemaal geweldig, een nieuwe organisatie voor bewakende reddingsbrigades! Een verregaande samenwerking met REDNED, die zich dan helemaal kan wijden aan wat ze het liefste doet en het beste kan: opleiden van mensen tot  zwemmend redder, een mooie basis voor diegene die bij de andere organisatie "varend redden" wil leren. De nieuwe organisatie kan dan een volwaardige partner worden van de kustwacht, KNRM en in de driehoek plaatsnemen. HOGE zal zich onmiddelijk aanmelden voor deelname in de nieuwe organisatie.
Deze organisatie zal zich veel beter in kunnen zetten voor goede dekking in Nederlands water met het openen van een reddingsstation, zoals in Muiden. Waar na opening de rekening gewoon naar de gemeente gaat, volgens het met het rijk overeengekomen concept.  Nu hebben reddingsbrigades geen enkel belang bij een betere dekking, er komt dan immers een concurent bij!
Ik zie alleen maar voordelen, goed idee hoor!

Henk


Dave

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2004, 11:42:03
Ik ga ook voor een nieuw op te zetten bond.
Maar dan wel onder de voorwaarden dat die nieuwe bond iedereen serieus neemt en zelf ook als een gelijkwaardige hulpverleningspartner wordt geacceptereerd.

M.a.w.:wanneer die bond ook eenheden levert die Declared units zijn. ben ik voor!

De nieuwe bond zal een professionele structuur moeten krijgen, geleid door mensen die verstand van zaken hebben. Een nauwe samenwerkings band met de KNRM qua opleiding samenwerking op het water zou wel wenselijk zijn.

Dave


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2004, 11:55:50
Waarom niet aansluiten bij de veiligheidsregios..

Daar komt de nieuwe bestuurslaag.. en een integratie organisatis.
Zijn zijn straks (of zouden moeten zijn) de provider van alle hulpverleningdiensten. toch?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2004, 12:02:45
Een bond welke declared unit gaat leveren aan de kustwacht ligt niet voor de hand daar is de knrm al voor en waarom nog een lcub oprichten welke het zelfde doet. Deze bond moet zich toeleggen op bewakingen van het binnen en buiten water. Goede samenwerking met redned en de knrm wat opleidingen betreft. Ook aansluiten bij de hulpverlenings regio's vindt ik geen vreemd idee, alle bewakende brigade in een overlegorgaan samen plaatsen en hierbij ook mensen plaats laten nemen van brandweer, RAC, KNRM en andere.

9910001
9910001


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #9 Gepost op: 9 januari 2004, 12:38:46
Ik ga voor aansluiten bij de KNRM omdat je dan een declared unit wordt. Ben bang dat met een nieuwe bond dit niet het geval is...