AED kast met een codeslot

Auteur Topic: AED kast met een codeslot  (gelezen 24585 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacqueline

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #20 Gepost op: 5 mei 2009, 00:02:44
Ach. met een paar jaar hangen ze echt overal en niet meer de moeite waard om te stelen..... hoop ik tenminste!


Casbuur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
Reactie #21 Gepost op: 5 mei 2009, 13:56:20
Ik weet alleen dat op station Dordrecht Centraal een codeslot AED hangt op perron 2 3, en bij de servicebalie een AED hangt zonder codeslot. Ik weet niet zeker of op perron 4 5 ook een codeslot AED hangt. Maar volgens mij hangen bij bijna elk station een AED bij de servicebalie, en die is wel vrij toegankelijk. Dus als er nood is, kan je of het NS personeel roepen om een AED te halen, of een normaal persoon naar de servicebalie laten lopen en een AED mee laten nemen.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #22 Gepost op: 10 mei 2009, 00:12:26
Ook in het mooie Deventer hang iig 1 AED achter slot en grendel in de centrale hal. Ik kan me voorstellen dat de meningen verdeeld zijn over dit codeslot, maar vind het toch wel goede zaak. Beter even wachten op de cijfercode, als constateren dat ie "verdwenen" is. Als EHBO-er, start je toch gewoon het protocol tot de AED aanwezig is. Ook ik meen me te herinneren, dat er AED kasten zijn, die door een centrale (MKA) geopend kunnen worden, dit zou nog best een oplossing kunnen zijn. Eventueel misbruik zou naar mijn idee via het dan toch gepleegde 112 telefoontje getraceerd kunnen worden.

Zelf ben ik ook AED opgeleid, heb het gelukkig nog nooit hoeven gebruiken.

Vraag:  zou er in de trein ook een AED aanwezig moeten zijn, gezein de grote hoevelheid personen die aanwezig (kunnen) zijn in een trein?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Jacqueline

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #23 Gepost op: 10 mei 2009, 22:09:13
Da's toekomstmuziek!

Een vraag die veel gesteld word door personeel is, of de AED ook in een rijdende trein te gebruiken is. Dat kan. Als de AED bv. over een wissel rijdt als de AED net in een analysefase zit, dan zou het lichaam van het slachtoffer bewegingen kunnen maken en kan de AED niet analyseren. Hij zal dan aangeven 'beweging waargenomen, stop beweging'.  Als de trein door de wissels ( wat vaak maar kort duurt) is zal de AED de analysefase hervatten.


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #24 Gepost op: 10 mei 2009, 22:23:29
Gaat nog niet eens om het jatten...
Even het ding aanzetten voor de fun... En met een paar maanden is de battery leeg. Kost weer dik 100 Euro.
Gewoon achter slot dat ding. Kan het me helemaal voorstellen, zijn niet goedkoop.
En op de grote stations loopt altijd wel personeel.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #25 Gepost op: 11 mei 2009, 10:21:36
Da's toekomstmuziek!

Een vraag die veel gesteld word door personeel is, of de AED ook in een rijdende trein te gebruiken is. Dat kan. Als de AED bv. over een wissel rijdt als de AED net in een analysefase zit, dan zou het lichaam van het slachtoffer bewegingen kunnen maken en kan de AED niet analyseren. Hij zal dan aangeven 'beweging waargenomen, stop beweging'.  Als de trein door de wissels ( wat vaak maar kort duurt) is zal de AED de analysefase hervatten.



Kwestie van aan de noodrem trekken. ;D
Arts  www.alphalog.nl


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 11 mei 2009, 12:56:49
Kwestie van aan de noodrem trekken. ;D
En dan maar wachten op de ambulance tussen de weilanden vol met koeien... Succes met een flinke tijd reanimeren!
Mij is altijd verteld dat je bij een slachtoffer in de trein beter kunt wachten tot je op een station stil staat, of er precies doorheenrijdt met aan de noodrem trekken. Alvast 112 bellen natuurlijk wel, en mogelijk de conducteur waarschuwen. Maar als je midden op een baanvak stil komt te staan duurt het alleen maar langer voordat er professionele hulpverleners ter plaatse zijn. Maar dit is OT ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #27 Gepost op: 21 mei 2009, 22:51:03
Gaat nog niet eens om het jatten...
Even het ding aanzetten voor de fun... En met een paar maanden is de battery leeg. Kost weer dik 100 Euro.
Gewoon achter slot dat ding. Kan het me helemaal voorstellen, zijn niet goedkoop.
En op de grote stations loopt altijd wel personeel.


ja, en dan nog het gevaar dat je er pas achterkomt dat ie leeg is als je hem gebruikt, daar moet je al helemaal niet aan denken...
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jacqueline

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #28 Gepost op: 22 mei 2009, 01:16:11
Als de batterij vervangen moet worden, geeft de AED een signaal af. Een beetje AED heeft een batterij die ca.5 - 7 jaar standby is. De AED's worden regelmatig gecontroleerd, dus een AED aantreffen waarvan de batterij leeg is gebeurd niet.


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #29 Gepost op: 22 mei 2009, 11:12:11
Als de batterij vervangen moet worden, geeft de AED een signaal af. Een beetje AED heeft een batterij die ca.5 - 7 jaar standby is. De AED's worden regelmatig gecontroleerd, dus een AED aantreffen waarvan de batterij leeg is gebeurd niet.

Ken toevallig een situatie waarbij uit nieuwsgierigheid de klep open wordt gedaan om te kijken of die het nog doet...
"Bel direct voor assistentie"... en de klep gaat weer dicht. Dit is 3x gebeurt en na een half jaar was de accu knettertje-leeg.
Gewoon achter slot. Klaar!