C-wagen Amsterdam

Auteur Topic: C-wagen Amsterdam  (gelezen 4805 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brwams

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Gepost op: 28 januari 2009, 11:46:47
Enige tijd geleden (zomer 2008 geloof ik) stond op de weblog van kazerne Willem dat de C-wagen zou verhuizen naar kazerne Hendrik. Wat is er met dit plan gebeurt want volgens mij staat de C-wagen nog gewoon op Willem...




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2009, 12:08:19
Zullen eerst de nodige maatregelen genomen moeten worden, onder andere het verbouwen van de kazerne Hendrik (aparte kamer en nog diverse aanpassingen).

Daarnaast is de regio druk doende om de nieuwe OVD regelingen in te laten gaan.
Zo is het voertuig van de voormalige OVD 690 Amstelveen nu OVD Zuid en zijn de voertuigen 695 en 696 geen OVD voertuigen meer. De OVD's in Zuid (de oude 695 en 696) draaien nu ieder een week dienst als zijnde OVD Zuid met als voertuig de 690.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2009, 17:17:09
Zoals bij de Amsterdamse brandweer altijd alles word uitgesteld en staat nu op de planning Maart '2009, maarja je weet het maar nooit.  ;)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2009, 15:22:11
De C-wagen heeft al heel wat verhuizingen gehad, heeft jaren op Dirk gestaan en daarvoor ook al op de oude Willem.


Markoio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2009, 20:26:15
Vanaf Maandag 13.00 gaan officieel de twee gekazerneerde OvD-gebieden in Amsterdam-Amstelland van start. De C-wagen 1 staat al vanaf afgelopen donderdag op Hendrik. En vanaf maandag staat er ook een C-wagen op Amstelveen met een 24 uurs OvD. De verdeling is; alles boven de A4,A10, A1 voor de OvD noord en alles daar onder voor de OvD zuid. Daarnaast is er ook een Regionaal OvD (oude 2e officier/C-wagen 2). Waarbij de volgorde gaat zijn dat eerst de gekazerneerde OvD's op pad gestuurd worden en dan de ROvD gealarmeerd wordt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2009, 23:11:04
Vanaf Maandag 13.00 gaan officieel de twee gekazerneerde OvD-gebieden in Amsterdam-Amstelland van start. De C-wagen 1 staat al vanaf afgelopen donderdag op Hendrik. En vanaf maandag staat er ook een C-wagen op Amstelveen met een 24 uurs OvD. De verdeling is; alles boven de A4,A10, A1 voor de OvD noord en alles daar onder voor de OvD zuid. Daarnaast is er ook een Regionaal OvD (oude 2e officier/C-wagen 2). Waarbij de volgorde gaat zijn dat eerst de gekazerneerde OvD's op pad gestuurd worden en dan de ROvD gealarmeerd wordt.

Kun jij misschien ook wat duidelijkheid geven met betrekking tot de voertuigen?
De 1e VW Transporter T5 (met de martinhoorns in de balk) zou voor de OVD Zuid worden en de nieuwste T5 (met de hoorns in de bumper) zou voor de OVD Noord worden... Klopt dit?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Markoio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #6 Gepost op: 11 oktober 2009, 12:33:43
De "oude" C-wagen gaat maandag naar Amstelveen om de 690 te vervangen, op Hendrik staat de nieuwste t5. Het is de bedoeling dat er voor het eind van de maand er een nieuwe identieke C-wagen geleverd wordt om op amstelveen gezet te worden waarna de oude 591 de reserve C-wagen wordt (dus niet van de ROvD, die blijft vooralsnog gewoon met de oude C-wagen2 rijden).


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 11 oktober 2009, 13:13:44
De "oude" C-wagen gaat maandag naar Amstelveen om de 690 te vervangen, op Hendrik staat de nieuwste t5. Het is de bedoeling dat er voor het eind van de maand er een nieuwe identieke C-wagen geleverd wordt om op amstelveen gezet te worden waarna de oude 591 de reserve C-wagen wordt (dus niet van de ROvD, die blijft vooralsnog gewoon met de oude C-wagen2 rijden).

Duidelijk! Bedankt voor de informatie  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2009, 13:04:19
livep2000
13:03:24 12-10-09 De nieuwe OVD gebieden zijn actief
0100104BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OvD Zuid Spoed)
0101069BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (ROvD)
0101204BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OVD Noord Spoed)
0102998BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Monitorcode)


Meteen de capcode's voor de mensen die daar baat bij hebben ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2009, 19:05:52



Dienst: Regionale Brandweer Amsterdam-Amstelland
Kazerne: Amstelveen
Roepnummer: 13-9094
Soort voertuig: Dienstauto tbv dienstdoende ROVD
Merk & type: VW T5 2.5tdi
Byzonderheden: Sinds vandaag rijdende als ROVD. Voertuig is eerst in dienst geweest als zijnde OVD Noord en nu tbv. Regionale Officier. Rijd komende tijd als OVD Zuid bus.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !