Pseudo verkeersregelaar gesnapt - Breukelen 27-01-2009

Auteur Topic: Pseudo verkeersregelaar gesnapt - Breukelen 27-01-2009  (gelezen 7702 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 28 januari 2009, 10:22:06
Nep-verkeersregelaar gesnapt   :D
 
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2009.028.01
28 januari 2009, 09:15  

Een 36-jarige inwoner van IJmuiden is dinsdag bekeurd door het KLPD omdat hij zich voordeed als verkeersregelaar. De man reed ter hoogte van Breukelen op zijn motor in opvallende uitvoering over de vluchtstrook van de A2 richting Utrecht. Hij voerde daarbij gele flitslichten en een oranje zwaailamp. De man vertelde dat hij privé onderweg was naar Limburg en omdat het zo druk was wilde hij even voor aan de file kijken of er iets gebeurd was.

Overigens is vanaf 1 maart ook het geven van aanwijzingen door een verkeersregelaar vanaf een voertuig, dus ook een motor, strafbaar. De verkeersregelaar, anders dan Rijkswaterstaat-inspecteurs en transportbegeleiders, dienen aanwijzingen te voet te geven. Dat is verplicht gesteld om de zichtbaarheid van de regelaars te vergroten.


Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2009, 11:50:29
Pseudo verkeersregelaar gesnapt

Breukelen, 28-01-2009 •
De Verkeerspolitie van het Korps landelijke politiediensten heeft dinsdag 27 januari 2009 een 36-jarige inwoner van IJmuiden bekeurd voor het zich voordoen van verkeersregelaar.

De man reed op zijn motor ter hoogte van Breukelen in opvallende uitvoering over de vluchtstrook van de A2 richting Utrecht.
Hij voerde daarbij gele flitslichten en een oranje zwaailamp.
De flitslichten zaten in de richtingaanwijzers welke om en om aan en uit gingen.
De man vertelde dat hij privé onderweg was naar Limburg en omdat het zo druk was wilde hij even voor aan de file kijken of er iets gebeurd was.



Foto uit persbericht van onderstaande bron.

BRON: http://www.politie.nl/klpd/nieuws/090128pseudoverkeersregelaars.asp

==============================================================================================================

Bon voor nep-verkeersregelaar
door de redactie wo 28 jan 2009, 08:36

AMSTERDAM -  Een 36-jarige motorrijder uit IJmuiden heeft zijn motor zodanig uitgerust dat hij als nep-verkeersregelaar de files voorbij kan rijden
De man reed ter hoogte van Breukelen op zijn motor in opvallende uitvoering over de vluchtstrook van de A2 richting Utrecht.
Hij voerde daarbij gele flitslichten en een oranje zwaailamp. De flitslichten zaten in de richtingaanwijzers die om en om aan- en uitgingen.

Aan de verkeerspolitie, die hem van de weg haalde, vertelde de motorrijder dat hij onderweg was naar Limburg en omdat het zo druk was, wilde hij even voor aan de file kijken of er iets gebeurd was. De politie heeft hem bekeurd voor het zich voordoen als verkeersregelaar.

BRON: http://www.telegraaf.nl/buitenland/3106382/__Bon_voor_nep-verkeersregelaar__.html

==============================================================================================================

Pseudo-verkeersregelaar op de bon
woensdag 28 januari 2009 | 08:41 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 28 januari 2009 | 09:51

DRIEBERGEN (ANP)
Een man die zich dinsdag op de A2 bij Breukelen voordeed als verkeersregelaar, is door de politie op de bon geslingerd.
Dat heeft het Korps landelijke politiediensten laten weten.

Echte motoragenten kregen de 36-jarige inwoner van IJmuiden in de smiezen, toen hij met oranje zwaailicht en gele flitslichten op zijn opvallend uitgevoerde motor over de vluchtstrook langs een file reed.

BRON: http://www.brabantsdagblad.nl/algemeen/shownieuws/media/4417691/Pseudoverkeersregelaar-op-de-bon.ece




 


BRON: http://rvdsecurity.hyves.nl/album/26182849/RVD_SECURITY/ArJsRzxw/fotos/383025512/0/FsTk/?&pageid=13ZUK324TGG088GK8
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Gast

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2009, 11:57:15
Ben toch wel benieuwd van welk bedrijf hij is.

In ieder geval NIET van een verkeersregelaars firma, lijkt me wel duidelijk  ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2009, 12:23:53
In ieder geval NIET van een verkeersregelaars firma, lijkt me wel duidelijk  ;D

Als ik de motorfiets bekijk, dan denk ik wél dat hij van een verkeersregelaars firma is, er is namelijk een bedrijf wat met dezelfde motoren en dezelfde striping rijd (incl. dat verkeersregelaar stickertje op die plek)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2009, 12:35:07
Als het inderdaad zo is dat dit de motor van een verkeersregelaars-firma is, en dat de bestuurder een verkeersregelaar is "buiten dienst" (immers, "De man vertelde dat hij privé onderweg was" !) dan zou ik me zo voor kunnen stellen dat deze te goeder trouw gehandeld heeft om te kijken of hij wellicht assistentie kon verlenen.

Uiteraard nog steeds strafbaar en niet de bedoeling, maar in dat geval iets meer te begrijpen dan een "wannabee" die voor de lol hiermee gaat rondrijden. Dit laatste doet de berichtgeving namelijk wel vermoeden, "nep-verkeersregelaar" en "pesudo-verkeersregelaar"  ::)
Samen sterk in de hulpverlening!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2009, 12:43:14
Pseudo verkeersregelaar gesnapt


Beetje kinderachtig om dan snel je post aan te gaan passen, als er al mensen op hebben gereageerd.
Plaats dan gewoon even een nieuwe post en laat die rode letters even over aan de moderators  ::)

Tevens denk ik niet dat het de bedoeling is om met grote rode letters de naam van het bedrijf neer te zetten.

Overigens ben ik het wel voor een gedeelte met Live eens
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2009, 12:47:19
Als het inderdaad zo is dat dit de motor van een verkeersregelaars-firma is, en dat de bestuurder een verkeersregelaar is "buiten dienst" (immers, "De man vertelde dat hij privé onderweg was" !) dan zou ik me zo voor kunnen stellen dat deze te goeder trouw gehandeld heeft om te kijken of hij wellicht assistentie kon verlenen.

Uiteraard nog steeds strafbaar en niet de bedoeling, maar in dat geval iets meer te begrijpen dan een "wannabee" die voor de lol hiermee gaat rondrijden. Dit laatste doet de berichtgeving namelijk wel vermoeden, "nep-verkeersregelaar" en "pesudo-verkeersregelaar"  ::)

Zelfs iets meer begrijpen doe ik het niet. Aangezien hij zich met een motor door het verkeer beweegt is het voor hem mogelijk om met een aangepaste snelheid door de file heen te rijden. Aangekomen bij een mogelijk incident kan hij altijd nog de al daar aanwezige hulpdiensten zijn diensten aanbieden. Of contact op te nemen met Rijkswaterstaat en aangeven dat hij beschikbaar is.

Dat de betreffende persoon een bekeuring heeft gekregen vind ik dan ook meer dan terecht. Al was het alleen maar om te voorkomen dat er een precident geschapen zou worden. Voor je het weet crossen er allemaal ' wannabe' hulpverleners met (amber) zwaalicht door het verkeer omdat er mogelijk hulp geboden kan worden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2009, 12:51:37
Dat de betreffende persoon een bekeuring heeft gekregen vind ik dan ook meer dan terecht. Al was het alleen maar om te voorkomen dat er een precident geschapen zou worden. Voor je het weet crossen er allemaal ' wannabe' hulpverleners met (amber) zwaalicht door het verkeer omdat er mogelijk hulp geboden kan worden.

Tsja, hij heeft waarschijnlijk de afweging gemaakt, OF met amber aan over de vluchtstrook of tussen de auto's door.

Al kán het natuurlijk ook een smoes zijn, om wel effe lekker over de vluchtstrook te rijden.
Alleen de term die de krant geeft als ''nep verkeersregelaar'' klopt waarschijnlijk dus niet helemaal.

Overigens ben ik het wel met je eens, dat er ergens een lijn getrokken moet worden en dat de bekeuring dus terrecht is gegeven omdat je dus niet de een wel en de ander niet over de vluchtstrook kan laten rijden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bravo70

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
    • 112 Nieuwsportaal Amsterdam en Omstreken
Reactie #8 Gepost op: 28 januari 2009, 12:52:44
Alles overziend lijkt het er op dat men op dit forum er niet bekend mee is hoe de protocollen, malversaties en benadelingspraktijken van de genoemde organisatie is.

Gekeken naar de foto van de KLPD staat vast dat het hier een motorfiets betreft van de eerder op dit forum genoemde organisatie, gelet op de twee andere over een komende foto's vind ik het een verbijsterende gang van zaken dat namen en locatie's verwijderd worden als of de waarheid niet aan het licht zou mogen komen.

gelet op de gemiddelde reactie's op dit forumbericht kan ik zeggen dat de genoemde organisatie zich bediend door middel van op macht en uniformgeilende personen die mijn inziens (ex - verkeersregelaar) niet geschikt zijn voor de door hun (mogelijk niet in het bezit zijnde van certificaat verkeersregelaar) uit te voeren functie en/of dienst.

Het feit dat de KLPD dan deze persoon een bon geeft en hem vervolgens van de weg haald lijkt mij gezien de inleiding dan ook een meer dan gepaste actie
Een goede advocaat kent de wet, een slimme advocaat kent het recht Elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen, Vandaar dat de rechter een wetboek


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 28 januari 2009, 12:56:58
welke firma is het dan?  ::)