Pseudo verkeersregelaar gesnapt - Breukelen 27-01-2009

Auteur Topic: Pseudo verkeersregelaar gesnapt - Breukelen 27-01-2009  (gelezen 7672 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 29 januari 2009, 00:00:19
Als het inderdaad zo is dat dit de motor van een verkeersregelaars-firma is, en dat de bestuurder een verkeersregelaar is "buiten dienst" (immers, "De man vertelde dat hij privé onderweg was" !) dan zou ik me zo voor kunnen stellen dat deze te goeder trouw gehandeld heeft om te kijken of hij wellicht assistentie kon verlenen.

Uiteraard nog steeds strafbaar en niet de bedoeling, maar in dat geval iets meer te begrijpen dan een "wannabee" die voor de lol hiermee gaat rondrijden. Dit laatste doet de berichtgeving namelijk wel vermoeden, "nep-verkeersregelaar" en "pesudo-verkeersregelaar"  ::)

'Ik ben geen nepagent'  

http://www.ijmuidercourant.nl/nieuws/regionaal/ijmond/article4315337.ece/Ik_ben_geen_nepagent

Gepubliceerd op 28 januari 2009, 23:31

IJMUIDEN -  
Claudio Blok voelt zich beschimpt. Woensdag prijkte het bericht over 'de man die verkeersregelaar speelde' op alle nieuwssites. ,,Dat was kort door de bocht. Ik lees mezelf terug als 'pseudo-verkeersregelaar' en 'nepagent'. Onzin. Ik bén verkeersregelaar en wilde alleen maar hulp verlenen.''

De 36-jarige IJmuidenaar kreeg dinsdag een fikse bekeuring omdat hij op de A2 over de vluchtstrook langs een file reed. Hij deed zich daarbij voor als verkeersregelaar, oordeelde het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD), omdat hij op 'een motor met overeenkomsten met een politiemotor reed'. Mét oranje strepen en zwaai- en flitslichten.

Volgens oud-ambulancebroeder Blok ligt de waarheid genuanceerder. De medewerker van de Verkeersregelaarscentrale zag op de A2 plots een aantal auto's 'heftig uitwijken'. ,,Het leek op een kop-staartbotsing en besloot meteen heen te gaan om hulp te bieden. De vluchtstrook was gewoon de snelste weg.''

Een onopvallende motoragent plukte de hem daarop van de vluchtstrook en beboette hem. Blok, verontwaardigd: ,,Het ging maar om twintig meter. En waarom zou ik over de vluchtstrook willen? Als motorrijder kun je juist perfect tussen de file door. Ik doe wat goed voelt. Misschien was dat naïef.''

Meer hierover in IJmuider Courant van donderdag
Samen sterk in de hulpverlening!


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #21 Gepost op: 29 januari 2009, 09:45:56
Middelbare school wiskunde:

"Nepagent" = "geen agent"

dus

"Geen nepagent" = "agent" ?   ::)

Overigens, de foto's, bedrijfsnamen, persoonsnaam, enzovoort... het wordt nu allemaal wel heel ingewikkeld...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill