De Bunker

Auteur Topic: De Bunker  (gelezen 3831 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sam Hendrix

  • Gast
Gepost op: 29 januari 2009, 15:59:22
Deze kwam ik toevallig tegen op YouTube bij het zoeken naar beeldmateriaal van de Bijlmerramp voor een presentatie. Deze korte filmdocumentaire gaat over 'De Bunker' onder de Stopera op het Waterlooplein. In tijden van ramp en oorlog wordt deze bunker als beleidscentrum ingezet voor de gemeente Amsterdam. De film is gemaakt door studenten van de filmacademie, en ik vond hem zo mooi dat ik hem jullie niet wilde onthouden:

http://nl.youtube.com/watch?v=JrIvZOSAZXc&fmt=18




C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2009, 16:40:42
Mooi.
Ik had vorig jaar op AT5 gezien, al die vervallen zalen met bedden en douches etc. langs de metrotunnel bij CS.
En op internet zijn allemaal scannerfragmenten van de Bijlmerramp, maar dat zal je niet ontgaan zijn :P


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2009, 16:47:05
Mooi.
Ik had vorig jaar op AT5 gezien, al die vervallen zalen met bedden en douches etc. langs de metrotunnel bij CS.
En op internet zijn allemaal scannerfragmenten van de Bijlmerramp, maar dat zal je niet ontgaan zijn :P

Jij bedoelt denk ik de oude bunker van de B.B.(Bescherming Bevolking)onder metrostation Weesperplein, die tijdens de Koude Oorlog paraat was gesteld? Over bunkers onder het CS weet ik niks, maar er gaan geruchten dat de Koninklijke Familie daar kan schuilhouden in tijden van ramp en oorlog.

Ja, die fragmenten heb ik allemaal al gevonden ;)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2009, 20:56:49
Gaaf filmpje zeg!  :)