Toegangscontrole (door de bedrijfbeveiliging)

Auteur Topic: Toegangscontrole (door de bedrijfbeveiliging)  (gelezen 7285 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Gast
Gepost op: 9 januari 2004, 21:43:45
Stel: Het bedrijf waar U werkt stelt een pasjessysteem in. U krijgt een pasje van de baas met dit pasje kunt U naar binnen of buiten gaan.
Gaat U zonder slag of stoot met het systeem accoord? Bent U bang dat de baas een uren registratie bij gaat houden?
Of vindt U alles prima, als ik mijn werk maar kan doen.




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2004, 23:43:16
ik denk dat je steeds meer bedrijven gaat zien die een pasjessysteem invoeren,ik zie het probleem niet zo.En dat je baas daar meteen een urenregistratie aan vast koppelt is zijn goed recht lijkt me


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2004, 00:01:50
Ik ben natuurlijk voor, maar met name omdat bijkomend voordeel is dat je kan zien wie er binnen is. Niet alleen makkelijk als iemand op zoek is naar die persoon, maar ook bij een ontruiming van het gebouw...

Christian


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2004, 00:09:17
Kan een stuk klantvriendelijker zijn (telefoniste of receptie kan gelijk zien wie er binnen is of niet en men wordt dus niet eindeloos doorverbonden).

Goed systeem bij ontruiming. Goed systeem voor de veiligheid en controle in het algemeen.

Tijdregistratie is ook niets mis mee. Geen gezeik meer over wel of niet gewerkt, altijd duidelijkheid. Duidelijkheid voor de leidinggevenden, maar ook duidelijkheid voor het personeel: je weet precies hoeveel tijd je meer gewerkt hebt en hoeveel tijd je dus de volgende dag eerder naar huis kunt oid. Zoals zoveel dingen werkt ook dit weer twee kanten op!

Gr
Erik


Thijs

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2004, 17:15:03
Leg deze vraag maar eens voor aan de OR


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2004, 17:26:43
Met OR bij ons overeengekomen dat het keycard systeem niet voor tijdsregistratie in welke vorm dan ook gebruikt kan/zal/mag worden, en dat hier zeker geen sacties/maatregelen/conclusies aan te verbinden zijn.

Voorwaarde voor een juiste registratie is wel dat een ieder ten alle tijden zijn pasje gebruikt, bijv. door het plaatsen van een tourniquette.

Probleem opgelost!
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Thijs

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2004, 18:30:39
Met OR bij ons overeengekomen dat het keycard systeem niet voor tijdsregistratie in welke vorm dan ook gebruikt kan/zal/mag worden, en dat hier zeker geen sacties/maatregelen/conclusies aan te verbinden zijn.

Dat bedoel ik dus


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2004, 18:38:47
Voorwaarde voor een juiste registratie is wel dat een ieder ten alle tijden zijn pasje gebruikt, bijv. door het plaatsen van een tourniquette.

Bij ons is er een sluisje waar mensen door moeten. Het sluisje wordt pas geactiveerd na het doorhalen van het pasje.
In het sluisje worden mensen direct gemeten op straling etc.

De tijdsregistratie wordt met hetzelfde pasje gedaan, maar wel op een aparte lezer.

Christian


Thijs

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2004, 18:42:16
Bij de school waar ik werk heeft iedereen een pasje die wordt voor verschillende zaken gebruikt.
- Aanwezigheidsreg.
- kopieeren
- studiefinanciering


firemanr

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 11 januari 2004, 15:46:11
Bij ons op het bedrijf worden ook pasjes gebruikt en zijn tevens aanwezigheidsregistratie....is niks mis mee..... ??? ;)