Geen eenheid in kleding bij huisartschauffeur

Auteur Topic: Geen eenheid in kleding bij huisartschauffeur  (gelezen 47136 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #10 Gepost op: 26 mei 2011, 09:52:35
Het werk dat gedaan wordt heeft een bijzonder karakter: je bent namelijk paramedisch hulpverlener, dit mag gerust door de ambu-kleding worden uitgestraald.
Ook dat je dus op afstand al als dusdanig herkenbaar bent, heeft alleen maar voordelen.
Daarnaast zou ik juist graag zien dat alle HAP's overstappen op het uniform in ambu-kleuren MET ook een dergelijke jas voor de arts.

Ruud


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #11 Gepost op: 26 mei 2011, 12:47:20
het draait om hem, niet om de chauffeur.

Met alle respect, maar zo denk ik daar niet over. Tijdens de diensten vormen huisarts en chauffeur een hecht team waarbij de bijdrage van de chauffeur er wel degelijk toe doet.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #12 Gepost op: 26 mei 2011, 13:08:43
Ik vraag me eigenlijk af hoe het toch komt dat men zo ontzettend afgeeft op het beroep HAP-chauffeur?
Waardoor is er zo'n slecht beeld ontstaan van de functie HAP-chauffeur. Komt het misschien omdat er ruim tien tot twaalf jaar geleden toen de Huisartsenposten in opkomst waren gereden werd met gewone taxi-chauffeurs? Inmiddels zijn we wel een behoorlijke tijd verder en kun je zonder gedegen vooropleiding niet fatsoenlijk functioneren.
Ik weet wat voor eisen aan ons worden gesteld en ook wat voor opleidingen wij volgen en dienen te herhalen, menigeen zou niet eens slagen voor de opleiding tot HAP-chauffeur!

Verder valt me wel op dat diegene die hun ongezouten commentaar hier dumpen geen enkele affiniteit met de hulpverlenende beroepen hebben, en derhalve dus ook de ballen verstand hebben van wat er achter de voordeur gebeurt wanneer daar een Visite-team aanwezig is.

Ruud


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #13 Gepost op: 26 mei 2011, 13:14:50
Dat zou een onderwerp voor een ander topic zijn. Laten we het hier over de prettige discussie over de kleding voortzetten.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #14 Gepost op: 26 mei 2011, 23:42:24
Met alle respect, maar zo denk ik daar niet over. Tijdens de diensten vormen huisarts en chauffeur een hecht team waarbij de bijdrage van de chauffeur er wel degelijk toe doet.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf ook wel huisarts chauffeur willen zijn, maar de chauffeur hoeft van mij niet zo op te vallen dat mensen denken dat hij het belangrijkste deel van het team is (als mensen het al als team zien). Als de chauffeur dan toch een opvallend pakje aan moet dan pas als de arts dat ook heeft.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #15 Gepost op: 27 mei 2011, 10:55:07
Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf ook wel huisarts chauffeur willen zijn, maar de chauffeur hoeft van mij niet zo op te vallen dat mensen denken dat hij het belangrijkste deel van het team is (als mensen het al als team zien). Als de chauffeur dan toch een opvallend pakje aan moet dan pas als de arts dat ook heeft.

Ik begrijp je reactie. Om je punt nog wat kracht bij te zetten: het komt regelmatig voor dat patienten of familie niet begrijpen wie wie is en dat ik ze even moet verwijzen naar de huisarts met al hun vragen. In een enkel geval vond ik ook dat de kleding van de arts ongepast was zoals een arts in korte broek en slippers vorige zomer of een arts met kort rokje en hoge hakken (lekker handig...). Helaas zijn dit beleidspunten, waar mensen over gaan die op dit forum niet meelezen...


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #16 Gepost op: 27 mei 2011, 11:18:00
Er zijn behoorlijk wat artsen die ook inzien dat,  ongeveer 90 procent van de diensttijd in de schemer en donker plaatsvindt en dat zij op straat slecht zichtbaar zijn vanwege het ontbreken van reflecterende kleding.
In elke auto ligt wel een hesje met opschrift "huisarts" maar dat is voor het geval van pech onderweg óf het assisteren bij een verkeersongeval.

Ruud


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #17 Gepost op: 30 mei 2011, 22:10:53
Ik begrijp je reactie. Om je punt nog wat kracht bij te zetten: het komt regelmatig voor dat patienten of familie niet begrijpen wie wie is en dat ik ze even moet verwijzen naar de huisarts met al hun vragen. In een enkel geval vond ik ook dat de kleding van de arts ongepast was zoals een arts in korte broek en slippers vorige zomer of een arts met kort rokje en hoge hakken (lekker handig...). Helaas zijn dit beleidspunten, waar mensen over gaan die op dit forum niet meelezen...

iets voor een HAP-werkoverleg wellicht? veiligheid en representativiteit en professioneel werken.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #18 Gepost op: 31 mei 2011, 06:35:00
iets voor een HAP-werkoverleg wellicht? veiligheid en representativiteit en professioneel werken.

Eventueel. Echter zitten we nooit met zijn allen bij elkaar. Wellicht eerst dat eens aankaarten op ons overleg, denk ik. Doe ik!


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #19 Gepost op: 31 mei 2011, 20:46:35
Wellicht eerst dat eens aankaarten op ons overleg, denk ik.

Ik ben benieuwd.....