Geen eenheid in kleding bij huisartschauffeur

Auteur Topic: Geen eenheid in kleding bij huisartschauffeur  (gelezen 47143 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #20 Gepost op: 1 juni 2011, 10:29:53
In het algemeen beseft de huisarts dat hij/zij dienst doet voor de spoedeisende huisartsenzorg en zich daar naar gedraagt en kleedt. Korte rokjes ed komen zeeeer sporadisch voor. En het voorbeeld van de korte broek en slippers laat de HA inderdaad weinig professionele beroepshouding zien.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #21 Gepost op: 2 juni 2011, 17:45:07
In het algemeen beseft de huisarts dat hij/zij dienst doet voor de spoedeisende huisartsenzorg en zich daar naar gedraagt en kleedt. Korte rokjes ed komen zeeeer sporadisch voor. En het voorbeeld van de korte broek en slippers laat de HA inderdaad weinig professionele beroepshouding zien.

Ik heb meer moeite met die geruite- en gestreepte overhemdjes, eigenlijk.  ;D Rokjes zie ik persoonlijk al gauw door de vingers.

Maar zonder gekheid; ook ik verbaas me regelmatig dat de chauf volledig afgekleed en reflecterend de dienst uitvoert, en de HA in het dagelijkse burgerkloffie. Mijns inziens is de huisarts daarmee een extra zorg voor de chauffeur, namelijk het beschermen van de HA bij incidenten op de openbare weg. En ook in huiselijke kring trouwens, is het handig voor overige HV-ers dat de HA direct wordt herkend.


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #22 Gepost op: 3 juni 2011, 07:08:55
Voor de HA zijn hesjes in de auto aanwezig, mocht er buiten op straat iets voordoen. De hesjes zijn reflecterend, met de tekst 'huisarts' op de achterzijde.


spades

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #23 Gepost op: 9 oktober 2015, 11:03:00
Citaat van: Steven78 link=msg=887018 date=1306816500
Eventueel. Echter zitten we nooit met zijn allen bij elkaar. Wellicht eerst dat eens aankaarten op ons overleg, denk ik. Doe ik!

Ik haal waarschijnlijk een oud topic op. Maar we zijn inmiddels vier jaar verder. Is er wat uitgekomen? Wat zijn de ontwikkelingen?


DF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #24 Gepost op: 14 oktober 2015, 01:15:53
Volgens mij is er nog niets veranderd. De ene post loopt in ambu kleding de andere weer in rood/geel of in der eigen kleding. Met de auto's is er nu wel eenheid, allemaal geel.


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #25 Gepost op: 23 november 2015, 03:11:43

Kleine correctie  ;)
Ook qua dienstvoertuigen is er nog geen eenheid.


Mr.Lifepack

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #26 Gepost op: 2 mei 2023, 18:57:20
Als ik het goed heb dragen de HAP chauffeurs tegenwoordig nieuwe kleding, Het is blauwe kleding en gaat landelijk uitgerold worden. Eindelijk een beetje eenheid dus.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #27 Gepost op: 11 januari 2024, 21:23:10
Als ik het goed heb dragen de HAP chauffeurs tegenwoordig nieuwe kleding, Het is blauwe kleding en gaat landelijk uitgerold worden. Eindelijk een beetje eenheid dus.

Heb je toevallig een voorbeeld of foto?