Binnenkant (inrichting) Ambulance`s

Auteur Topic: Binnenkant (inrichting) Ambulance`s  (gelezen 45945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #50 Gepost op: 11 juli 2010, 00:00:44
Dat is wel mooi op zon scherm. Iemand ervaring hiermee?
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #51 Gepost op: 11 juli 2010, 00:55:51
Sprak toevallig de bemanning van een ambu uit regio 13. Was druk aan het tikken in het systeem. Chauffeur vertelde dat de melding sosm 3 keer zo lang duurt vanwege het intoetsen wat behoorlijk lanzaam gaat. Ook nog veel kinderziektjes waardoor het uitvalt. Bij spoed wordt er dus gewoon nog gebeld. Wel worden de EEG gegevens uit de auto keurig meegestuurd (als het werkt dan)


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #52 Gepost op: 11 juli 2010, 21:11:56
EEG? Ik wist niet dat dit in een ambulance gebeurde. Moet het niet ECG zijn?


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #53 Gepost op: 12 juli 2010, 00:41:11
EEG? Ik wist niet dat dit in een ambulance gebeurde. Moet het niet ECG zijn?
Ja, die bedoelde ik :) Ik ben niet zo heel medisch. Tegen de tijd dat ik op t werk met mn blauwe handschoentjes heb aangedaan is de GG&GD (gelukkig) al vaak ter plaatse :)


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #54 Gepost op: 12 juli 2010, 10:25:05
Dacht al wel zoiets maar wilde het toch zeker weten! Bedankt voor het antwoord.

Het is wel een lekker groot scherm in ieder geval. Het lijkt me alleen wel lastig dat je steeds omhoog moet kijken.
Veel mensen kunnen ook niet blind typen, dan is het wel makkelijk als je scherm ook wat lager hangt.
Brandweer Papendrecht


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #55 Gepost op: 14 juli 2010, 00:38:43
de nieuwe ambu 20-123 van breda is sinds vandaag in gebruik. erg mooi ding en erg felle lampen, mooie is dat nu achter alle koffers staan, en je via de zijkant (aan de kant van de ACH) je wervelplank etc. moet pakken, kortom alle spullen die je denkt buiten nodig te hebben kun je hier vandaan halen. zo blijft het binnen in de ambulance lekker warm, en dus comfortabeler voor de patiënt, en scheelt weer tijd. ik post morgen wel een paar plaatjes.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #56 Gepost op: 14 juli 2010, 08:33:14
De Nieuwe Ambulances voor Brabant-Midden-West-Noord zijn gisteren aangekomen. Deze wordt op dit moment ingeruimd met alle medische spullen.
In Den Bosch stonden diverse Ambulances voor de RAV.
Ik geef alleen de linken omdat anders de foto's te lang moeten laden en dat is niet altijd fijn.
Groet
Mart van Druenen

Zijn er ook fotos van de inrichting, binnenzijde van de auto? Uiterlijk is mooi maar t gaat vooral ook om de binnenkant ;-)

Noot van de redactie:
Dit bericht en de twee hieropvolgend zijn later verplaatst naar dit topic, waar de gevraagde foto's al stonden. I.v.m. dubbelpostings die zijn verwijderd, staat e.e.a. niet op chronologische volgorde.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #57 Gepost op: 14 juli 2010, 17:30:16
Handig ingericht en ook mooie strandfoto aan de linkerzijde ;) benieuwd wat ze aan het plafond hebben hangen, vast geen look a like van de Sixtijnse kapel denk ik
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #58 Gepost op: 14 juli 2010, 17:34:48
Handig ingericht en ook mooie strandfoto aan de linkerzijde ;) benieuwd wat ze aan het plafond hebben hangen, vast geen look a like van de Sixtijnse kapel denk ik

Nah, volgens mij is Edvard Munch, "De Schreeuw".... ;D
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #59 Gepost op: 23 juli 2010, 15:57:46
Even na gevraagd vandaag, Uit onderzoek was bewezen dat die strand foto mensen tot rust brengt in een ambulance :P
Nog 2 fototjes van mijnn: