herkenbaarheid reddingsbrigade met wetsuit

Auteur Topic: herkenbaarheid reddingsbrigade met wetsuit  (gelezen 8685 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rick-lifeguard

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Gepost op: 7 februari 2009, 22:53:35
hoi iedereen

als we bij de reddingsbrigade bergen een wetsuit dragen(zwemmen,varen) zijn we niet meer herkenbaar
nu dragen de meeste er een t-shirt overheen maar daar woord hij ook niet veel beter van.
hebben andere reddinsbrigades dit probleem ook en weten jullie er een oplossing voor? ???

rick
reddingsbrigade bergen




bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2009, 09:56:37
Mij schieten zo de volgende opties te binnen:

  • Je bent herkenbaar aan je boot (werkt dus niet bij zwemmen).
  • Op de reddingsvesten van de bond staat een (oud) logo. Je zou andere vesten ook van een logo of tekst kunnen voorzien
  • Zoals je al aangaf, kun je een shirt aantrekken over je wetsuit.
  • Op je wetsuit kun je een tekst laten drukken
  • Bij warm weer kun je ook gewoon in de brigadeshort en shirt gaan varen (zwemmen is dan zonder shirt weer fijner)

Genoeg mogelijkheden dus! En er zijn vast nog wel meer suggesties....  ::)

Groeten,
Mark


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2009, 11:06:11
Tattoo?



Henk


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2009, 11:23:01
|Je ziet bij een hoop brigades dat iedereen in zijn eigen wetsuit loopt, dan heb je dus alle kleuren en soorten door elkaar, als men nou een bepaald soort zou voorzien van de nodige logo's en dergelijke... en deze vervolgens uitdeelt onder de bewakende leden.

Over de reddingsvesten, die zijn volgensmij nu wel met nieuwe logo verkrijgbaar. Tevens droogpakken incl. het nieuwe logo(op de achterkant). Ik dacht dat ik enkele foto's van Ko van Leeuwen had gezien waar deze opstonden.

Waar ik ook een hekel aan heb zijn mensen die onder hun RB trui/polo/jas etc. een spijkerbroek dragen... zeker bij bewakingen etc. vindt ik dit er niet echt net en uniform uitzien... In bepaalde situaties kan je natuurlijk niet anders(bij alarmploeg inzetten ga je je niet even eerst omkleden etc.), maar ik heb ook wel is iemand voor de tv gezien in spijkerbroek+ rb regenjasje :-\

Overigens dragen wij hier alles redelijk uniform, en bij mooi weer gewoon een shortje+polo en bij iets minder weer een werkbroek+polo+trui en eventueel nog een parka erover. En als we gaan zwemmen gooi je gewoon je polo en reddingsvest op de boot, wordt je dan weggeroepen kun je je onderweg weer omkleden.

Joost (trouwens over oude logo's gesproken...bijna iedere brigade heeft deels of helemaal nog het oude logo op de kleding staan ::)  :()


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2009, 12:06:57
RB Den Haag is hiervoor het goede voorbeeld, daar krijgt men een persoonlijke standaard uitrusting, dat kost aardig wat aan aanschaf en beheer, maar dat verzorgt de brandweer.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Vincent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
    • Reddingshop.nl
Reactie #5 Gepost op: 8 februari 2009, 12:17:27
Ik zou zeggen, laat het wetsuit bedrukt worden.



Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #6 Gepost op: 8 februari 2009, 13:18:31
RB Den Haag is hiervoor het goede voorbeeld, daar krijgt men een persoonlijke standaard uitrusting, dat kost aardig wat aan aanschaf en beheer, maar dat verzorgt de brandweer.

Jup, inderdaad zo is het bij ons ook ongeveer geregeld ;) (lang leve de samenwerking met de brandweer :))

@Vincent; Dat was ook mijn gedachte over de wetsuits ;) En als dat meteen landelijk gedaan wordt, hoeft het ook niet veel te kosten... en heb je meteen uniformiteit


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 8 februari 2009, 14:10:21
@Vincent; Dat was ook mijn gedachte over de wetsuits ;) En als dat meteen landelijk gedaan wordt, hoeft het ook niet veel te kosten... en heb je meteen uniformiteit

En continuïteit, want een producent gaat voor één brigade, die hooguit iets van 30 pakken afneemt, echt niet een model voortzetten. Als het via de bond gaat, waarbij de afname een stuk hoger ligt, is dat wel te realiseren (kijk naar de droogpakken).
Daarom vind ik het ook nog steeds jammer dat destijds wel een kledingpakket en droogpak is ingevoerd, maar geen wetsuit...

Zie ook hier: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,5654.msg425223.html#msg425223
(de cynische toonzetting in m'n berichten moet je maar even doorheen prikken ;D ;))


Leuk zo'n forum, je kan nog eens wat terugzoeken 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #8 Gepost op: 8 februari 2009, 21:25:35
Wetsuits bedrukken is veel te duur, en iedereen houdt toch vast aan een bepaald merk of model en wil dit pak wellicht buiten het werk ook nog gebruiken. Je zou beter kunnen kijken naar een grote inkoop van rashguards in het rood of geel en dan die laten bedrukken.  :)
343, never forget.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #9 Gepost op: 8 februari 2009, 21:33:38
Skins, of rashquards of of 1mm neopreen overshirts werken vaak ook...



De duitse reddingsbrigades (DLRG) hebben eigen neopreenlijn..