herkenbaarheid reddingsbrigade met wetsuit

Auteur Topic: herkenbaarheid reddingsbrigade met wetsuit  (gelezen 8720 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #10 Gepost op: 9 februari 2009, 11:01:20
Het reddingsvest is makkelijker om herkenbaar te maken, zeker omdat ik nog nooit bezoekers op het strand heb gezien met een redvest. Bedrukte skins kunnen ook goed werken als ze vergelijkbaar in kleuren zijn als de polo's. Spijkerbroek onder de klezing stoort mij persoonlijk niet zo, de kledins is er om herkenbaar te zijn, hiervoro is uniform kleding van belang, de broek heeft hier veel minder waarde in. Voor het oog is het wel van belang en bij grote bewakingen komt het wel beter over.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 9 februari 2009, 11:31:41
ooops, jij durft! Je krijgt weer allerlei tegenstanders van het reddingsvest om je nek...

Henk


donblondie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2009, 12:09:05
In IJmuiden proberen we zo veel mogelijk tijdens het varen dan een reflecterend veiligheidsvest aan te trekken ( onder je redvest ) welke ook de lopende patrouilles aan hebben.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 9 februari 2009, 18:43:04
In IJmuiden proberen we zo veel mogelijk tijdens het varen dan een reflecterend veiligheidsvest aan te trekken ( onder je redvest ) welke ook de lopende patrouilles aan hebben.

Ook in rood-gele kleurstelling toevallig? :)

Wetsuits bedrukken is veel te duur, en iedereen houdt toch vast aan een bepaald merk of model en wil dit pak wellicht buiten het werk ook nog gebruiken. Je zou beter kunnen kijken naar een grote inkoop van rashguards in het rood of geel en dan die laten bedrukken.  :)
Het reddingsvest is makkelijker om herkenbaar te maken, zeker omdat ik nog nooit bezoekers op het strand heb gezien met een redvest. Bedrukte skins kunnen ook goed werken als ze vergelijkbaar in kleuren zijn als de polo's. Spijkerbroek onder de klezing stoort mij persoonlijk niet zo, de kledins is er om herkenbaar te zijn, hiervoro is uniform kleding van belang, de broek heeft hier veel minder waarde in. Voor het oog is het wel van belang en bij grote bewakingen komt het wel beter over.

9910001

Ik voel een werkgroepje aankomen :P


Overigens zag ik op de site van Roermond nog mooie overalls. Misschien ook wel iets voor gezamenlijke inkoop :). Er zijn / waren best een aantal brigades met overalls.


bron: http://www.reddingsbrigaderoermond.nl/avr_materieel_kleding.php
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 9 februari 2009, 20:17:34
Overigens zag ik op de site van Roermond nog mooie overalls. Misschien ook wel iets voor gezamenlijke inkoop :). Er zijn / waren best een aantal brigades met overalls.


bron: http://www.reddingsbrigaderoermond.nl/avr_materieel_kleding.php
daar krijg je toch geen een lid in!  :D :o doet gewoon pijn aan mijn ogen.....
maar je brengt me wel op een idee, denk dat ik ze per 1 april bij ons ga introduceren, kunnen we lachen! (denk dat er geen strandlid overblijft...)

Zo weer ff ontopic. Die rashguards/lycra's zijn wij naar aan het kijken. Weet dat Paal13 ze ooit ergens ging bestellen (of dat gebeurd is weet ik niet), maar ik kan tot nu toe niet echt een leverancier vinden die het doet. Heb nu informatie van Oneill, die drukken/maken? ook voor diverse evenementen/surfverenigingen etc
Mocht iemand nog een goed adres voor bedrukte lycra's weten stuur dan even een pm!
[img]/img]


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 9 februari 2009, 20:52:06
daar krijg je toch geen een lid in!  :D :o doet gewoon pijn aan mijn ogen.....
maar je brengt me wel op een idee, denk dat ik ze per 1 april bij ons ga introduceren, kunnen we lachen! (denk dat er geen strandlid overblijft...)

Off-topic: Reacties graag hier op het forum :D ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


rick-lifeguard

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2009, 20:04:56
als de site niet meer under construction is ga ik hier ff kijken
http://oneill.com/mens-surf-wetsuit-builder.php

rick 8)


Dreamquest

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2009, 17:13:34
Ik zou zo'n overal wel aantrekken hoor. tijdens het klussen bijvoorbeeld, blijf je altijd herkenbaar teminste ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 14 februari 2009, 17:22:30
RB Dordrecht liep altijd met overalls. Ze zijn er dus wel die het doen hoor ;)

Maar voor het strand lijkt het me inderdaad minder geschikt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Dreamquest

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #19 Gepost op: 14 februari 2009, 17:27:49
je zou altijd kunnen kijken bij een fabrikant van surfpakken (oneil of gaastra bijvoorbeeld) of er iets te realiseren is qwa eigen ontwerp en bij welke hoeveelheid afname ze willen produceren. ik denk als je een goed ontwerp heb dat er gewoon goed uit ziet en stevig is dat er dan genoeg leden zijn die er eentje willen afnemen.