GRIP 2 Grote Brand Kuwait Petroleum (Q8) Moezelweg - Rotterdam 13-02-2009

Auteur Topic: GRIP 2 Grote Brand Kuwait Petroleum (Q8) Moezelweg - Rotterdam 13-02-2009  (gelezen 48598 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2009, 21:29:22
In verband met de brand in Alphen a/d Rijn zat ik online te luisteren naar een extra uitzending van Radio West. Die maakten zojuist ook melding van de brand in Rotterdam en als er meer bekend zou zijn zouden ze dat melden.
http://live-wm.residentie.net/westlive


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #11 Gepost op: 13 februari 2009, 21:31:57
(Waar is hier ? :)

Het is wel een grip dagje vandaag. Vanmiddag een snel ontwikkelende brand in alphen met GRIP2 GRIP3(Ik rij op de A4 zie niets, rij bij stolwijk en de lucht is zwart)(zat FF niet op te letten met tikken, grote lijst G2...)
Nu de explosie (?naar wat ik begrijp) en GRIP2 . Net even nog wat info gevraagd bij familie aan de andere kant van de water weg. Lucht kleurde oranje (letterlijk woorden, het lijkt wel of er iets brand). Vanuit hun zichtpunt (Maassluis) geen rook meer zichtbaar (donker?) en geen oranje gloed te zien. Hopen maar dat het allemaal mee zal vallen, maar als je alle alarmeringen ziet.....


[edit] google plaatje laat weinig goeds zien [/edit]
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat




BRW4120

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
  • Beheerder Meldkamer
Reactie #13 Gepost op: 13 februari 2009, 21:35:40
(Waar is hier ? :)

Het is wel een grip dagje vandaag. Vanmiddag een snel ontwikkelende brand in alphen met GRIP2 (Ik rij op de A4 zie niets, rij bij stolwijk en de lucht is zwart)
Nu de explosie (?naar wat ik begrijp) en GRIP2. Net even nog wat info gevraagd bij familie aan de andere kant van de water weg. Lucht kleurde oranje (letterlijk woorden, het lijkt wel of er iets brand). Vanuit hun zichtpunt (Maassluis) geen rook meer zichtbaar (donker?) en geen oranje gloed te zien. Hopen maar dat het allemaal mee zal vallen, maar als je alle alarmeringen ziet.....


[edit] google plaatje laat weinig goeds zien [/edit]
Alphen = Grip 3,

maar het gaat aardig in de weer. Hopen dat het niet allemaal uit de hand loopt....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 13 februari 2009, 21:37:02
http://www.nu.nl/algemeen/1917257/grote-brand-in-rotterdams-havengebied.html

Grote brand in Rotterdams havengebied
Uitgegeven:    13 februari 2009 21:33
Laatst gewijzigd:    13 februari 2009 21:33

ROTTERDAM - In het havengebied in Rotterdam is vrijdagavond brand uitgebroken bij het bedrijf Kuwait Petroleum aan de Moezelweg. Het gaat om een grote brand.

Er zijn ook explosies geweest. Zo zei een woordvoerder van de meldkamer van de brandweer.

Een fabriek staat in brand. Er zijn geen gewonden, aldus de woordvoerder.


Bart S

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2009, 21:40:36
www.mediatv.nl meld:

Ontploffing en grote brand fabriek Kuwait Petroleum

Botlek - Zojuist is bekend gemaakt dat bij Kuwait Petroleum aan de Moezelweg een grote ontploffing is waargenomen. Er is groot alarm gemaakt, een grote vlammenzee is zichtbaar van afstand. Een zwavelwolk is vrijgekomen bij het incident. Men spreekt over grote onrust op het bedrijf. De eerste melding kwam even voor 21.00 uur binnen.

De GRIP 2 procedure is in werking gesteld. De crudeplant 2  installatie staat volledig in brand als gevolg van diverse explosies.

Update 21:30: De brandweer heeft zojuist bekend gemaakt dat er geen slachtoffers zijn, er zijn voor als nog ook geen vermisten. De gehele fabriek plant zou in brand staan.

Foto's en meer nieuws volgt volgen z.s.m.


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2009, 21:40:49
Grote brand in Rotterdamse haven


ROTTERDAM -  Een explosie rond negen uur heeft vrijdagavond in de Europoort een zeer grote brand veroorzaakt. Het vuur woedt op de gehele raffinaderij van Kuwait Petroleum aan de Moezelweg in de Europoort, op zo’n 35 minuten rijden vanaf het centrum van Rotterdam.

Volgens de eerste berichten van politie en brandweer zijn er – voorzover nu bekend – geen gewonden of vermisten. Alle aanwezige werknemers zouden zich bijtijds in veiligheid hebben kunnen stellen.

bron:telegraaf


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #17 Gepost op: 13 februari 2009, 21:42:00
Citaat
Zeer grote brand Europoort
13 februari 2009

In de Europoort woedt een zeer grote brand bij Kuwait Petroleum. Volgens de brandweer staat een fabriek in de brand. Er zouden meerdere explosies te horen zijn geweest. De brand veroorzaakt veel lawaai en grote vlammen.
Meer informatie had de politie en de brandweer nog niet. De hulpdiensten zijn volop bezig met het bestrijden van deze brand.

RTV Rijnmond
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #18 Gepost op: 13 februari 2009, 21:43:44
brand bij de Q8 te volgen via de 467.2900 MHz TQ 192.8 Emergency
 gesprek neem ik op
brandweer wil copi team gaan versterken


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #19 Gepost op: 13 februari 2009, 21:43:49
In welke serie zitten de persoonlijke code's van sigma RR???
Gaan er namelijk wel heel erg veel uit nu daar.

001420410    Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (SIGMA Rotterdam)
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW