Categorie 'Voertuigen, materieel, materiaal' beschouwd

Auteur Topic: Categorie 'Voertuigen, materieel, materiaal' beschouwd  (gelezen 12089 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #20 Gepost op: 26 mei 2009, 10:27:42

hoe kan ik mijn account verwijderen?
Dat moet een MOD voor je doen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 26 mei 2009, 17:38:06


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #22 Gepost op: 2 juli 2009, 07:49:23
Ik denk dat een reden hiervan is dat er eerst zo`n lijstje moet worden gemaakt van gegevens die je eerst moet opzoeken. Dit is iig de hoofdreden dat ik minder foto`s plaats. Misschien ligt het aan mijn luiheid, maar ik upload liever een foto, plaats hem hier en zet er gegevens bij die ik uit mijn blote hoofd weet.

Dat hoeft dan toch geen probleem te zijn; gegevens die je niet uit het blote hoofd weet, kunnen aangevuld worden door anderen....
Als er maar minimaal bij vermeld staat waar en wanneer een foto gemaakt is.

Grtz,
Marcel


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 14 juli 2009, 23:04:54
- Commentaar cq. aanvullingen op voertuigen (dus niet op de foto's) blijft ook helemaal uit

Ik ben toch benieuwd naar de reden hiervan  ::)

Om ook hier maar eens een extra ''schopje'' onder te geven. Ik ben de laatste tijd ook weer wat meer voertuigen tegen gekomen en heb de laatste tijd hier weer wat meer geplaatst, echter 0,0 feedback. Niet over het foto-technische, niet inhoudelijk over de voertuigen (uitgezonderd over een lichtje of een streepje), discussie's over bepaalde voertuigen helemaal niets.

Misschien dat er mensen zijn, die uit kunnen leggen waarom er dermate weinig ''leven'' zit in dit board?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #24 Gepost op: 14 juli 2009, 23:32:40
Misschien dat er mensen zijn, die uit kunnen leggen waarom er dermate weinig ''leven'' zit in dit board?

Een 100% op waarheid berustende verklaring geven kan ik niet. Puur naar mezelf kijkend, denk ik het volgende:
Ik ben terughoudend met het reageren op voertuigfoto's. Niet omdat ik foto's van voertuigen niet interessant vind, integendeel. Ik vind het leuk en interessant om te zien wat een variatie aan voertuigen er in den lande op de weg te vinden is. Ook heb ik altijd wel een (in meer of minder mate onderbouwde) mening over een foto; fototechnisch maar ook over het voertuig zelf.

Toch plaats ik niet snel een reactie hierover. Ten eerste omdat het mijns inziens niet heel veel toevoegt om te schrijven 'mooie foto' of 'lelijk voertuig'. Als iedereen dit doet, krijgt elke foto straks een kleine 6500 reacties en dat lijkt me iets teveel van het goede. Ten tweede omdat naar mijn gevoel eventueel ontstane discussies over een voertuigfoto vaak vrij snel worden gestopt met de boodschap 'terug naar het plaatsen van voertuigen', zowel door mods als door medeforummers. Tenslotte, als ik een foto wil terugzoeken in een topic, wordt dit ernstig bemoeilijkt wanneer er veel reacties staan zonder een foto. Het topic wordt dus onoverzichtelijk (naar mijn mening) wanneer je een voertuig terug wilt vinden. Dit weerhoudt mijzelf dan ook om (veel) te reageren.

Overigens wil dit niet zeggen dat ik geen voorstander ben van redelijk streng modereren en zo. Een reactie moet in mijn ogen wel iets toevoegen, meer dan 'mooi voertuig'. Op zijn minst een motivatie waarom je dit voertuig dan zo mooi vindt. Ook vind ik het juist prettig om snel een voertuig terug te kunnen vinden, zonder door allerlei reacties te hoeven scrollen. Een rijtje met wat aanvullende gegevens en/of info vind ik dan ook absoluut een toegevoegde waarde hebben in dit topic. Maar als je mij vraagt waarom er weinig leven in zit, dan denk ik dat bovenstaande punten wel een rol spelen. Of dit goed of slecht is, laat ik in het midden.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 14 juli 2009, 23:38:36
Ik ben het met bovenstaande helemaal eens! Ook goed om te lezen dat er meer mensen zijn, die bepaalde dingen van meerdere kanten bekijken echter mis ik (dat is misschien persoonlijk) een stukje feedback en/of waardering voor het plaatsen van foto's.

Ikzelf heb de laatste tijd zeker wat aparte en / of nieuwe voertuigen online gezet, maar daar is totaal geen reactie op gekomen.


Niet dat ik 100 keer wil horen van ''mooie plaat'' of ''goed bezig'' maar ik heb nu vaak het idee dat er niet of nauwelijks naar gekeken word, terwijl er in boards als ''prio 1 filmpjes'', grappige foto's etc. etc. wel (positief) commentaar word gegeven  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #26 Gepost op: 18 juli 2009, 08:21:32
Ik ben het met bovenstaande reacties wel eens.

Ook ik plaats regelmatig foto's waarop bijzonder weinig reacties komen.
Ondanks het feit dat ik wel een lijstje met gegevens plaats, mis ik soms wel eens aanvullende gegevens zoals welk district of welke afdeling.
ik zou het prettig vinden om via dit forum achter deze gegevens te komen, indien mogelijk....

Eerlijkheidshalve moet ik ook bekennen dat ik zelf niet gauw een reactie op een geplaatste foto geef.
Enerzijds omdat het dan al gauw een te persoonlijke reactie wordt, wat geen toegevoegde waarde aan de foto geeft.
Anderzijds omdat ik dan waarschijnlijk teveel in herhaling ga vallen (wanneer gemaakt, welk korps etc....)

Daarom ben ik een voorstander om bij foto's zoveel mogelijk info te vermeldden, zodat de ontbrekende info via dit forum achterhaald kan worden.
Want daar zit volgens mij de kracht van dit forum.

Het simpelweg plaatsen van een foto met daarbij vermeld "voertuig X van dienst A" of nog minder heeft voor mij persoonlijk weinig toegevoegde waarde.
Houdt overigens niet in dat de foto dan niet mooi kan zijn....

Grtz,
Marcel