Politie OvD/CvD Voertuigen

Auteur Topic: Politie OvD/CvD Voertuigen  (gelezen 105498 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #10 Gepost op: 12 april 2009, 09:43:23


ienst: Politie Gelderland Midden
Roepnummer: ??
Soort voertuig: OVD-P
Merk en type: Ford Focus Stationcar
Overige bijzonderheden:


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #11 Gepost op: 12 april 2009, 14:46:42
Is dat echt een ovd-auto, of gewoon een kar waar de ovd op dat moment inreed?


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #12 Gepost op: 13 april 2009, 13:47:21
Is dat echt een ovd-auto, of gewoon een kar waar de ovd op dat moment inreed?

Denk ut laatste....maar das een gokje.


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #13 Gepost op: 2 mei 2009, 12:40:11
Vandaag chauffeur van de OvD-P.... :D

Zal dit voertuig (VW T5) op de gevoelige plaat vastleggen....mits we het erg druk hebben vanavond.....


Glenn2

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 2 mei 2009, 12:52:26
Chauf of ook in functie als OVDP? ;)

Hier rijdt de OVDP namelijk zelf.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 2 mei 2009, 13:22:01
Chauf of ook in functie als OVDP? ;)

Hier rijdt de OVDP namelijk zelf.

Er zijn een aantal (politie) regio's die een chauffeur voor een OVD-P hebben, de OVD-P heeft soms (tijdens het aanrijden) zijn handen al vol aan coördinatie. Er zijn meer regio's waar ze aan het proefdraaien zijn, chauffeur + ovd-P.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #16 Gepost op: 2 mei 2009, 13:50:24
Er zijn meer regio's waar ze aan het proefdraaien zijn, chauffeur + ovd-P.

Er staat namelijk al niet genoeg druk op het rooster... Dus die extra medewerker welke uit het blauw weer weggetrokken wordt om een OVD 10 minuten heen en weer te rijden kunnen we wel missen. Vind het een belachelijke ontwikkeling. Laat de OVD die 10 minuten gewoon zelf lekker rijden. Tot die tijd kunnen ze het echt wel even zonder hem af hoor. Daarbij zit er een carkit in de auto voor zijn telefoon en kan je ook al rijdende de mob van C2000 bedienen dus hij kan toch al aardig wat doen in de auto. Maarja ik zal niet te veel off topic afdwalen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 2 mei 2009, 14:10:59
Er staat namelijk al niet genoeg druk op het rooster... Dus die extra medewerker welke uit het blauw weer weggetrokken wordt om een OVD 10 minuten heen en weer te rijden kunnen we wel missen. Vind het een belachelijke ontwikkeling. Laat de OVD die 10 minuten gewoon zelf lekker rijden. Tot die tijd kunnen ze het echt wel even zonder hem af hoor. Daarbij zit er een carkit in de auto voor zijn telefoon en kan je ook al rijdende de mob van C2000 bedienen dus hij kan toch al aardig wat doen in de auto. Maarja ik zal niet te veel off topic afdwalen.

De OVD rijd (in de meeste gevallen) regionaal en rijd dus de hele avond alle OVD klussen af, in de regio's waar ik mee bekend ben, is de chauffeur tevens tiepmiep (logboek etc.).
Er zijn overigens ook regio's, die het doen zoals jij aangeeft ... Ik heb echt geen ervaring met de chauffeurs, weet wel dat het bij de brandweer ook voorkomt ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #18 Gepost op: 2 mei 2009, 16:29:59
In Haaglanden is het al van oudsher de gewoonte om de OvD-P (voorheen HIvD) te laten rijden door een chauffeur. Enerzijds de bovengenoemde redenen, maar anderzijds ook dat de chauffeur daarmee een kijkje over de schouder van de OvD krijgt en zo meer inzicht krijgt in bepaalde beslissingen. Dit voor de ontwikkeling van de chauffeur.
greetz,  Enrique


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #19 Gepost op: 3 mei 2009, 16:55:32
Ik doe het metname voor de lol en de afwisseling ;D

De OvD's in Haaglanden zijn een poule mensen die om de zoveel tijd een dienst draaien als OvD. De OvD diensten zijn er het gehele weekend en de doordeweekse dagen in de late en nachtdienst. Zij zijn dus de gehele dienst aanwezig en rijden regiobreed rond....

De afgelopen dienst OvD was met mijn bureauchef (HI)

Foto's zijn gemaakt en volgen nog....