gelukkige hap chauffeurs

Auteur Topic: gelukkige hap chauffeurs  (gelezen 6385 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lampie

  • Gast
Gepost op: 14 januari 2004, 12:07:12
Zijn er hap chauffeur die niet denken aan een toekomst als ambu chauffeur.

Zou graag reactie willen hebben van hab chauffeurs die hun vak geweldig vinden en hier een toekomst inzien.

Heb het idee dat ik hier alleen mee loop,en misschien mij overbodig gelukkig voel in mijn werk.

(heb al zoveel mooie dingen moge meemaken )

bij voorbaat mijn dank


   :D :D :D lampje   :D :D




senseihomer

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2004, 13:25:32
Dag,

Ik vind het werk absoluut mooi,maar heb toch zeker de ambitie richting de ambulance.

Voor mij heeft dit verschillende redenen

*Je krijgt echt de kans daadwerkelijk te helpen(zie ook niet mee naar binnen gaan spoed)

*het is uitgebreider en diverser(ook wel hetgene waar ik bang voor ben,je krijgt natuurlijk te maken met grotere trauma`s).

*het is duidelijker georganiseerd:het is duidelijk wat je taak is en je functie.
Bij ons is het nog steeds niet geregeld of er met Ogs gereden mag worden,de ene arts mag je elke visite mee ,de andere neemt je ook bij een spoed-visite* niet mee.

*en wat voor mij zwaar telt:ik heb het idee dat je bij een ambulance-dienst toch meer als team werkt.Er zijn enkele artsen en die zien je als team,of collega.Maar er zijn toch ook genoeg artsen die je echt onder hun status vinden zitten(en daar ook geen probleem mee hebben om dat te latem merken  :-} )

en dat is iets waar ik me erg aan kan storen

het is wel zo dat dat maar enkelen zijn,maar toch weegt het voor mij zwaar.

*en natuurlijk is het loon ook niet verkeerd,heheheh

hoop dat het duidelijk is

het is voor mij absoluut niet dat ik het vervelend of beperkt werk vind.Alleen vind ik sommige zaken te onduidelijk.En ik ben een type die erg van duidelijkheid houd,lol


Teun

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2004, 19:22:48
Ik heb gelukkig gestemd! :D

Onze taak is hier volgens mij zeer duidelijk en uitgebreid. Ik zal hier even een kleine opsomming van onze werkzaamheden geven:

  • Wij gaan altijd mee naar binnen. Spoed of geen spoed.
  • Wij mogen met OGS rijden nadat wij dit hebben aangemeld hebben bij de CPA.
  • Wij bedienen de AED, en dienen zuurstof toe op aanwijzing van de arts.
  • Wij assisteren bij het inbrengen van een waaknaald. (o.a. Tegaderm plakken, NaCl optrekken en alles aangeven)
  • Wij helpen bij het hechten van wonden en bij het verbinden daarvan.
  • Wij trekken de benodigde medicatie op, en meten de temperatuur van de patient.
  • Wij zijn actief betrokken bij reanimaties zie ook AED.
  • Wij helpen met het tillen/goedleggen/begeleiden van patienten
  • Wij hebben contact met de CPA waneer er vervoer aangevraagd moet worden.
  • Wij assisteren bij het inbrengen van waaknaaldjes, hechten van wonden en het verbinden daarvan.
  • Daarnaast helpen wij het ambulance personeel vaak met het klaarmaken van de brancard en het verplaatsen van de patient van bijvoorbeeld een verdieping naar beneden.
  • Op het moment dat de arts met een patient bezig is en we hoeven even niet te helpen, vragen mij de omstanders (meestal familie) om een actueel medicatie overzicht en de verzekerings-gegevens
Zoals jullie zien hebben wij hier best wel afwisselende en leuke werkzaamheden waarbij alles ook goed is geregeld.

Wij zijn in dienst van de GGD en krijgen betaald volgens loonschaal 5. Als je hier de ORT bij telt verdiend dit helemaal niet slecht.

Ik ben dus zeer tevreden en gelukkig met mijn werk, maar............

Ik wil natuurlijk maar al te graag de overstap naar de Ambulance maken. Iedereen kijkt toch op naar hun grote broer! ;D


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2004, 00:22:40
En in welke regio werkt deze gelukkige chauffeur? ;)

Tino


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2004, 13:06:06
Ik hoop binnen afzienbare tijd ook een gelukkige hap-chauffeur te worden. Heb m'n sollicitatie voor medi-expresse Goes net op de bus gedaan.

Nu maar hopen dat m'n brief overtuigend genoeg was om een 20-jarige op gesprek te laten komen.
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2004, 13:28:45
Ik ben ook nog altijd op zoek naar een leuke betrekking na mijn vertrek bij de Dokterswacht Friesland. Ik wacht nog altijd op een reactie na mijn gesprek en diverse telefoontje. Het blijft afwachten dus.....

Tino


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #6 Gepost op: 26 januari 2004, 13:54:35
ook Medi Expresse?
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


Karim

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2004, 14:34:26
Ik was nog maar pas 19 toen ik bij de HAP begon Marno dus over je leeftijd hoef je niet zo'n zorgen te maken denk ik.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2004, 01:42:44

Ik was nog maar pas 19 toen ik bij de HAP begon Marno dus over je leeftijd hoef je niet zo'n zorgen te maken denk ik.

Ten eerste is er schijnbaar een overschot aan sollicitanten en ten tweede stellen ze een minimumleeftijd van 35 jaar. Dus ik vrees... Maar toch succes! ;)

Christian


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #9 Gepost op: 27 januari 2004, 08:28:57
Ik weet het Christian, maar ik heb al eerder contact opgenomen, toen zeiden ze om rond deze tijd nog een keer te proberen.  
Nooit geschoten altijd mis, ik heb in ieder geval een knalgoeie sollicitatiebrief geschreven ;)
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h