Uniformiteit ambulances (VZA/GGD Amsterdam)

Auteur Topic: Uniformiteit ambulances (VZA/GGD Amsterdam)  (gelezen 56575 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
vandaag is mij ter oren gekomen dat de VZA ook over gaat op GEEL.
Wanneer en hoe is nog niet bekend!!!
ACH & HBT


Bart S

  • Gast
vandaag is mij ter oren gekomen dat de VZA ook over gaat op GEEL.
Wanneer en hoe is nog niet bekend!!!

Dat heeft meer dan vermoedelijk te maken met de nieuwe regels die vanaf 1 maart gelden. Naast de 2-toon dus ook meedoen met de landelijke striping :(


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Dat heeft meer dan vermoedelijk te maken met de nieuwe regels die vanaf 1 maart gelden. Naast de 2-toon dus ook meedoen met de landelijke striping :(

Hoe zit het met de handhaving? Iemand enig idee hoe BZK dit heeft geregeld na de overgangstermijn? Boeteclausule, het vervallen van de status 'hulpverleningsvoertuig' of vrijstelling BMP/BPR etc?.


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Zien er allemaal strak uit en ik heb het idee dat er hier wel geluisterd wordt naar de mensen die ermee werken. Maar wat ik niet begrijp is dat Amsterdam met aparte kleuren rijdt terwijl landelijk geel wordt gehanteerd.

Waarom? Voelen ze zich beter ofso?


Bart S

  • Gast
Waarom? Voelen ze zich beter ofso?

Tja... je hebt "Amsterdam" en je hebt "de rest van Nederland" ;D

Groeten uit Amsterdam :)


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
laat ze alle twee maar eens door de file rijden zowel geel als VZA/GGD wedden dat de VZA/GGD SNELLER en BETER opvallen.
groeten uit de zuid regio  ;)
ACH & HBT


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Eerlijk is eerlijk, die fel-gekleurde voorkant van de VZA valt veeeeeel harder op dan de gele kleuren van de rest van NL.
Zou zomaar een busje van de NUON kunnen zijn, ook zo mooi geel.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
vandaag is mij ter oren gekomen dat de VZA ook over gaat op GEEL.
Wanneer en hoe is nog niet bekend!!!

Geel zal dan waarschijnlijk niet met de sovamstriping zijn, aangezien ik hoorde van een geod geinformeerde collega dat de nederlandse striping niet voldoet aan europese richtlijn en 1789.. terwijl de "amsterdamse" striping daar wel aan voldoet 8). helaas heb ik de tekst nog niet kunnen vinden, maar we zoeken nog even verder
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Geel zal dan waarschijnlijk niet met de sovamstriping zijn, aangezien ik hoorde van een geod geinformeerde collega dat de nederlandse striping niet voldoet aan europese richtlijn en 1789.. terwijl de "amsterdamse" striping daar wel aan voldoet 8). helaas heb ik de tekst nog niet kunnen vinden, maar we zoeken nog even verder

Amsterdamse striping (die gele strepen) zijn van het zelfde materiaal als de blokken van de battenburgstriping. Een soort kleine blokjes zeg maar  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Geel zal dan waarschijnlijk niet met de sovamstriping zijn, aangezien ik hoorde van een geod geinformeerde collega dat de nederlandse striping niet voldoet aan europese richtlijn en 1789.. terwijl de "amsterdamse" striping daar wel aan voldoet 8). helaas heb ik de tekst nog niet kunnen vinden, maar we zoeken nog even verder

Ik heb even zitten rondneuzen over die EN 1789, maar voor zover ik kan zien zegt deze richtlijn niks over de striping...

'This European Standard specifies definitions, requirements, testing and equipment related to the transport and care of patients in road ambulances. It contains requirements on the patient’s compartment, medical devices and characteristics related to the staff.

The standard does not cover the requirements for approval and registration of the vehicle and the training of the staff which is the responsibility of the authority/authorities in the country where the ambulance is to be registered.