Uniformiteit ambulances (VZA/GGD Amsterdam)

Auteur Topic: Uniformiteit ambulances (VZA/GGD Amsterdam)  (gelezen 56395 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firemaus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • BrandMeester
Eindelijk, die eigenwijze nultwintigers ook geel. Hoezee!  ;D

Zeg zo kan ie wel weer he.....;)
When the sent us to hell........ we'll put it out!   http://www.brandweerpurmerend.com http://www.brandweerzaanstad.nl


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Sorry voor de late reactie, ik dacht namelijk dat ik al gereageerd had.

Hierbij als nog mijn hartelijke dank aan Maarten en Bart S voor de duidelijke antwoorden.
Dit maakt het voor mij meer dan helder.

Persoonlijk vind ik de VZA ambu's ook meer opvallen en dat komt ongetwijfeld door het Daglicht Rood.
Ik zou het haast  fluoriserend Oranje willen noemen.
Dat heeft net wat meer, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Als ik de kans zou hebben zou ik ook mijn dienstvoertuigen in fluoriserend Geel of Daglicht Rood uitvoeren.
Zou (ral 3026) dan Fluoriserend Oranje zijn ?
Dat lijkt me net even wat meer opvallen.

Welke kleur op je computer zou je moeten gebruiken om wat ideëen voor je zelf uit te werken,
zodat je ermee naar een autodealer kan gaan zodat hij/zij ( zij omdat er ook vrouwen in de auto verkoop zitten ) weet wat je wil.

Battenburg striping (dankt z'n naam overigens aan cake... 8)):
- Politie
- Brandweer
- Ambulance

met dank aan http://ukemergency.co.uk


Aan de stand verandert niets.
De striping heeft nu aan de bestuurderszijde kleur A boven en kleur B beneden. Aan de passagierszijde zit kleur A beneden en kleur B boven. Dat maakt de striping a-symetrisch.

Voorbeeld (www.brandweergoes.nl):


Als je aan beide zijden dezelde kleur boven en beneden hebt, is de striping dus niet meer a-symetrisch.


Daglichtrood (ral 3024) is de kleur van de neus van de amsterdamse ambu's en van de MMT pakken. Zit een beetje tegen oranje aan zeg maar.
Citroengeel (ral 1026) is de kleur geel die ook bij de battenburgstriping wordt gebruikt.

De RAL codes zullen misschien niet helemaal juist zijn, maar het gaat om het idee ;)

RAL 1016 is het huidige ambulancegeel.

Je hebt gelijk, fluorescerend geel is namelijk RAL 1026 :)
Ik zal het even aanpassen in m'n bericht ;)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Wat overigens een leuk detail is, is dat de SOVAM striping eigenlijk tegenovergesteld is aan de rest van de strepen op en rond de weg in Nederland,

Bij bijvoorbeeld een spoorwegovergang of dé wegwerkpaaltjes (als ze goed geplaatst zijn) is het laagste punt van de streep de kant waar je langs moet rijden //// is dus links passeren en \\\\\ is dus rechts passeren. Bij de Nederlandse Biza striping is dit dus omgekeerd (en klopt het dus eigenlijk niet ...), dit geld ook voor de achterzijde van voertuigen. De VZA / GGD Amsterdam striping is dus wél in overeenstemming met de overige wegtekens








Op zich wel leuk gevonden die ene regel die ik vet gemaakt heb Jerommeke88.
Persoonlijk vind ik de BIZA striping wel logisch omdat die gelijke de juiste rijrichting aangeeft en dat vind ik van de SOVAM striping juist niet op het eerst gezicht.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Persoonlijk vind ik de BIZA striping wel logisch omdat die gelijke de juiste rijrichting aangeeft en dat vind ik van de SOVAM
striping juist niet op het eerst gezicht.

Uh, SOVAM en BIZA zijn toch dezelfde strepen ?

In ieder geval, in overeenstemming met de overige verkeerstekens klopt het dus eigenlijk niet
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


WesleyW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
  • LvnNL
    • Luchtvaartnoordnederland.nl
Inmiddels is de 13-194 al op de weg, Zaterdag op de plaat gezet.
Voor de oplettende kijkers, tóch weer met witte LED's in de grille, ondanks de (werkende) knipperende lampen in de bumper...



Kan iemand mij ook vertellen waarom VZA ambu's eigenlijk rood/wit zijn? en niet zoals elk gewone ambu Geel met rood/blauwe strepen?

Mvg,

Wesley


Gast

  • Gast
Even de zoek-functie gebruiken ;)
En de VZA ambu's zijn ook gewoon "gewone ambu's", alleen veel beter zichtbaar met die oranje dayglow neus  O0


Bart S

  • Gast
En geniet er nog maar even van, want ook in Amsterdam zal het geel langzaam maar zeker zijn intrede gaan doen... :(


Gast

  • Gast
Zo zonde he... reed gisteren op de A7 noordwaarts in de bocht bij Zaandam, al vanuit de verte op de andere rijbaan kon ik een dayglow neusje zien, dat valt gewoon op.


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Verschil in zichtbaarheid mooi zichtbaar op deze foto:

Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Verschil in zichtbaarheid mooi zichtbaar op deze foto:



Kan niet anders zeggen dat de VZA ambu veel meer smoel heeft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen