Veel ongelukken met politieauto's

Auteur Topic: Veel ongelukken met politieauto's  (gelezen 30632 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #30 Gepost op: 21 maart 2009, 17:19:44
Ik denk toch echt dat de politie meer risico loopt, die hebben over het algemeen veel snellere voertuigen. Zeker in vergelijking met de brandweer.
Het ligt misschien ook niet zozeer aan de politie zelf maar ook aan de overige weggebruikers. Mensen letten gewoon niet op.
\

Ik heb er al bij een ander topic op gereageerd maar  
het gebruik van optische en geluidsignalen geven voorrangsvoorrangsvoertuigen GEEN vrijbrief
dus de bestuurder hiervan moet zelf OOK opletten


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #31 Gepost op: 21 maart 2009, 18:07:21
\

Ik heb er al bij een ander topic op gereageerd maar  
het gebruik van optische en geluidsignalen geven voorrangsvoorrangsvoertuigen GEEN vrijbrief
dus de bestuurder hiervan moet zelf OOK opletten
Inderdaad maar in het algemeen letten ze ook veel meer dan de gemiddelde verkeersdeelnemer op tijdens een prio rit.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #32 Gepost op: 21 maart 2009, 18:31:13
Inderdaad maar in het algemeen letten ze ook veel meer dan de gemiddelde verkeersdeelnemer op tijdens een prio rit.
niet genoeg dus anders gebeuren er minder ongelukken

ik zie het te vaak dat men zich niet aan de richtlijnen houden die er voor is om het rijden als voorrangsvoertug veiliger te maken zowel voor hun zelf als voor de mede-weggebruiker


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #33 Gepost op: 21 maart 2009, 19:06:44
niet genoeg dus anders gebeuren er minder ongelukken

ik zie het te vaak dat men zich niet aan de richtlijnen houden die er voor is om het rijden als voorrangsvoertug veiliger te maken zowel voor hun zelf als voor de mede-weggebruiker
Klopt, mee eens.
Ik zie het ook vrij vaak en dan eigenlijk alleen bij politie  :-\


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #34 Gepost op: 21 maart 2009, 20:07:09
Klopt, mee eens.
Ik zie het ook vrij vaak en dan eigenlijk alleen bij politie  :-\

Tsja ... Ik ken ook de voorbeelden van een motoragent die een begeleiding geeft, en daarbij opgeduwd word door de ambulance (en die dienstmotor ging niet harder).

Brandweervoertuigen die op drie wielen door de bocht gaan of gewoon hard rijdend vol door rood gaan.

Ik denk dat je in elke beroepsgroep risico's hebt en dat er alles aan gedaan moet worden om die risico's te verkleinen,

Wat ik me alleen afvraag, hoe zit het met schade rijden bij Defensie? (Alle onderdelen) ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #35 Gepost op: 21 maart 2009, 20:09:04
Tsja ... Ik ken ook de voorbeelden van een motoragent die een begeleiding geeft, en daarbij opgeduwd word door de ambulance (en die dienstmotor ging niet harder).

Brandweervoertuigen die op drie wielen door de bocht gaan of gewoon hard rijdend vol door rood gaan.

Ik denk dat je in elke beroepsgroep risico's hebt en dat er alles aan gedaan moet worden om die risico's te verkleinen,

Wat ik me alleen afvraag, hoe zit het met schade rijden bij Defensie? (Alle onderdelen) ;)
volgens mij is dit de topic "veel ongelukken met politieauto's" aangezien deze niet bij defensie in dienst zijn snap ik je opmerking niet
afleiding???


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #36 Gepost op: 21 maart 2009, 20:39:21
volgens mij is dit de topic "veel ongelukken met politieauto's" aangezien deze niet bij defensie in dienst zijn snap ik je opmerking niet
afleiding???

Nee hoor, alleen word er altijd maar vastgepind op ''De politie'' dit en de politie dat ...
Heel Nederland heeft er een mening over, terwijl 70% van de mensen (ook hier) geen idee hebben hoe of wat het in zijn werk gaat.
Vandaar mijn vraag om ook eens openheid te krijgen over de voertuigen en schade's bij Defensie.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #37 Gepost op: 21 maart 2009, 20:43:24
volgens mij gaat dit topic over de politie
maar je kan altijd een topic openen over schade bij defensie
dat houd dit topic dan schoon van andere dingen


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #38 Gepost op: 21 maart 2009, 20:58:13
Tsja ... Ik ken ook de voorbeelden van een motoragent die een begeleiding geeft, en daarbij opgeduwd word door de ambulance (en die dienstmotor ging niet harder).

Brandweervoertuigen die op drie wielen door de bocht gaan of gewoon hard rijdend vol door rood gaan.

Ik denk dat je in elke beroepsgroep risico's hebt en dat er alles aan gedaan moet worden om die risico's te verkleinen,

Wat ik me alleen afvraag, hoe zit het met schade rijden bij Defensie? (Alle onderdelen) ;)
Ik verwachte al dat je ging reageren... ;)

Maar je heb uiteraard gelijk alleen zie je het bij politie voertuigen gewoon vaker.
Zo zag ik enkele dagen geleden nog een politiewagen met flinke snelheid door rood verkeerslicht een druk kruispunt oversteken zonder optische en geluid signalen en helaas moet ik zeggen dat die ene keer geen uitzondering is.
Ik woon langs één van de drukste doorgaande wegen in mijn stad, tussen twee drukken kruispunten in en zie het eigenlijk wel dagelijks gebeuren, van ambulance en brandweer zijn het echter wel uitzonderingen als je het ziet gebeuren.
Nu begrijp ik ook dat je vanwege hun taak de politie niet helemaal kan vergelijken met de overige twee maar om nu zomaar klakkeloos zonder enige vorm van signalen met een snelheid van pakweg 50 a 60 door rood een kruispunt over te rijden nee........dat kan ook bij de politie niet en dat verklaar wellicht ook een gedeelte van de ongevalscijfers.


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #39 Gepost op: 21 maart 2009, 20:59:54
Nee hoor, alleen word er altijd maar vastgepind op ''De politie'' dit en de politie dat ...
Heel Nederland heeft er een mening over, terwijl 70% van de mensen (ook hier) geen idee hebben hoe of wat het in zijn werk gaat.
Vandaar mijn vraag om ook eens openheid te krijgen over de voertuigen en schade's bij Defensie.


Hier heb je inderdaad een punt, vandaar dat ik eerder in dit topic al aanhaalde hoe het nu eigenlijk bij de overige hulpdiensten zat maargoed, het gaat hier inderdaad om de politie in dit geval.