De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 102541 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2009, 21:32:34
Misschien nog een suggestie; Ik zag laatst een politieauto met een 'tekstboodschap' op de zwaalichtbalk. (teksten als 'ongeval' etc.)
Volgens mij is daar ook al eens discussie op het forum over geweest.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #11 Gepost op: 18 maart 2009, 21:33:31
Nou ben ik geen diender, maar het lijkt me dat de auto's flink wat pit moeten hebben en ook nog wat straker door de bocht moeten kunnen dan een touran. En de grote hangt ook af van de taak...maar dat lijkt me logisch.

Voor de Noodhulp lijken busjes mij het handigst, je kan er veel rotzooi in kwijt, wat extra collega's of bijv. fietsen voor de bikers meenemen, je hebt een beetje werkruimte binnen, je zit hoger dus meer overzicht en je wordt eerder gespot en je hebt ook nog een beetje beenruimte (Ik denk dat dat bij de golf+ minimaal is als ik het zo schat). Alleen ik denk dat onze grote politieke vrienden en de financiele afdeling er meer moeite mee hebben ;)

Joost


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #12 Gepost op: 18 maart 2009, 21:35:08
Nou ben ik geen diender, maar het lijkt me dat de auto's flink wat pit moeten hebben en ook nog wat straker door de bocht moeten kunnen dan een touran. En de grote hangt ook af van de taak...maar dat lijkt me logisch.

Voor de Noodhulp lijken busjes mij het handigst, je kan er veel rotzooi in kwijt, wat extra collega's of bijv. fietsen voor de bikers meenemen, je hebt een beetje werkruimte binnen, je zit hoger dus meer overzicht en je wordt eerder gespot en je hebt ook nog een beetje beenruimte (Ik denk dat dat bij de golf+ minimaal is als ik het zo schat). Alleen ik denk dat onze grote politieke vrienden en de financiele afdeling er meer moeite mee hebben ;)

Joost

De politieke vrienden en financiele afdelingen zijn nu nog niet van belang ;) :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2009, 21:38:02
De politieke vrienden en financiele afdelingen zijn nu nog niet van belang ;) :P
Je bent een vriend O0
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2009, 21:59:25
4x4 aangedreven.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #15 Gepost op: 18 maart 2009, 22:06:15
Misschien dat de wagens die regelmatig achtervolgingen (moeten) houden wat betere schokbrekers, banden, remmen, enz moeten hebben? Dus even beschaaft laten 'pimpen'?  :)

Laat dat ook gelijk wat taaiere bumpers monteren.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #16 Gepost op: 18 maart 2009, 22:15:13
Laat dat ook gelijk wat taaiere bumpers monteren.
Want je wilt amerikaanse interventieprocedures? volgens  mij zijn nederlandse wegen daar te smal voor en daardoor zal het risico te hoog zijn denk ik....maar ik zal em in de voorlopige lijst zetten....

Spijkerstrip aan boord een idee?
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 18 maart 2009, 22:21:39
Opzich zou het voor voertuigen welke op de snelwegen rondrijden(KLPD) geen verkeerd idee zijn als daar andere bumpers op zouden komen. Ik kan me voorstellen dat waneer er een voertuig stilstaat op de eerste rijbaan het erg handig is omdeze, doormiddel van zulke bumpers, even naar de vluchtstrook te duwen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 18 maart 2009, 22:23:27
Laat dat ook gelijk wat taaiere bumpers monteren.

Beetje jammer ook voor die eventuele voetganger die in de weg loopt ;)

Busje ben ik ook helemaal voor. De wegligging zal ten opzichte van een sedan of station niet ideaal zijn, maar daar hebben we de verkeerspolitie voor 8) (even gechargeerd hè ;))


Nog een kwestie: schakelbak of automaat?

Ik zou zeggen automaat, de dienders hebben genoeg zaken aan hun hoofd tijdens een rit. Niet hoeven schakelen is dan wel zo makkelijk :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 18 maart 2009, 22:55:34
Ik zou voor willen stellen om net als in bepaalde politieregio's ( ;)) het beleid der mate aan te passen, dat een spuugscherm niet meer nodig is.

(Lastige) Verdachte's vervoeren in principe met een bus.

Kun je de noodhulpvoertuigen meer gericht op de taak maken. Mijn ideale voertuig is tot nu toe, de VW Passat (station) of de Opel Vectra (1.9td).

Al vind ik de Touran met de 2.0TDI motor ook niet slecht, alleen de vering en ophanging hadden van mij wat strakker gemogen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !