De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 102673 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #20 Gepost op: 18 maart 2009, 22:56:01
Misschien nog een suggestie; Ik zag laatst een politieauto met een 'tekstboodschap' op de zwaalichtbalk. (teksten als 'ongeval' etc.)
Volgens mij is daar ook al eens discussie op het forum over geweest.

Onze volvo's(amsterdam-amsteland) van de verkeersdienst hebben een tekstbalk waar je 50 verschillende boodschappen kan laten zien:
oa
Mistlamp uit
u rijdt te snel
ongeval
matig u snelheid
spookrijder
enz

mvg
Mike


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 18 maart 2009, 22:59:58
Noodhulpvoertuigen in Kennemerland zijn hier ook mee uitgerust (in de Federal Signal Vista).

Volgende punt:

Low-profile lichtbalk, wig-wag (knipperende koplampen) en meer verlichting rondom (sterkere take-downs & alley-lights)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #22 Gepost op: 18 maart 2009, 23:17:13
Ik zou voor willen stellen om net als in bepaalde politieregio's ( ;)) het beleid der mate aan te passen, dat een spuugscherm niet meer nodig is.

(Lastige) Verdachte's vervoeren in principe met een bus.

Kun je de noodhulpvoertuigen meer gericht op de taak maken. Mijn ideale voertuig is tot nu toe, de VW Passat (station) of de Opel Vectra (1.9td).

Al vind ik de Touran met de 2.0TDI motor ook niet slecht, alleen de vering en ophanging hadden van mij wat strakker gemogen ;)

Onze golfjes hebben een speciaal onderstel. Speciaal voor het trambaan werk. Daarom zijn het ook idealen stadsauto's.

mvg
Mike


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 18 maart 2009, 23:19:35
Onze golfjes hebben een speciaal onderstel. Speciaal voor het trambaan werk. Daarom zijn het ook idealen stadsauto's.

mvg
Mike

De politie-Tourans zijn ook leverbaar met een andere achteras en andere vering.  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #24 Gepost op: 18 maart 2009, 23:40:30
Misschien een klein beetje off topic en zo ja, een oproep aan de moderator deze bijdrage geheel belangeloos weer te verwijderen.

De enige custom made politieauto die speciaal voor het werk gebouwd is komt uit Amerika namelijk de  Carbon Motors E7. Uiteraard niet gericht op de Europese (Nederlandse) markt maar het lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk wanneer een fabrikant in deze nice mart probeert door te breken met een custom made voertuig. Mochten er nog andere fabrikanten zijn dan wil ik dat graag weten.



enige specs:

Motor: Forced Induction 3.0 Diesel
0 - 60 mph (100km)    6.5 seconds
Top snelheid            155 mph (250 km/h)
Remafstand 60 - 0 mph    125 feet (38 meter)
Lateral Acceleration    0.85 g

bron foto: http://www.autoblog.com/2009/02/06/carbon-e7-police-car-headed-for-duty-in-2012/4
bron fabrikant: http://www.carbonmotors.com/


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 18 maart 2009, 23:45:45
De Ford Crown Victoria is ook op de markt geweest als ´´Police Interceptor´´ ;)
Chevrolet Caprice is er ook als speciale politieauto geweest.

Bij bovenstaande voertuigen is er bij de ontwikkeling al dermate veel rekening gehouden met de politie wensen dat er óók burger auto´s van gemaakt werden (in plaats van een burgerauto ombouwen naar een politiewagen).

Ik denk overigens wél dat we ons even moeten richten op de Nederlandse politie  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #26 Gepost op: 18 maart 2009, 23:49:08
Heb ik effe een k-opmerking....

Als de politieregio's nou eerst eens de capaciteit vrij maken om hun mensen eens goed auto te leren rijden.
Daarna maar eens gaan kijken naar een cruiser. Met de laatste state of the art snufjes en dan met name op het gebied van ergonomie, rijeigenschappen, maar ook ICT gerelateerde dingetjes t.b.v. informatie uitwisseling, het snel koppelen van systemen en bestanden, EIM-systemen, stoorzenders van GSM en elektronica in voertuigen. want dat wordt het wel over 20 jaar...


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #27 Gepost op: 19 maart 2009, 11:31:34
Is een hele goede opmerking en zeker geen K-opmerking, echter het gemiddelde politie korps in Nederland zit met een capaciteit in de BPZ van ongeveer 15 tot 25 % aan vacatures. Dan kun je je voorstellen dat er voorlopig gewoon geen capaciteit is om opleidingen te gaan doen. Het gebeurd nu al dat vanwege capaciteit problemen diensten worden gedraaid met minder personen dan de bedoeling is. Over veiligheid gesproken. Excuses voor het oftopic.

Voorstel:

Stationwagen met permanente vierwielaandrijving, bij voorkeur automaat.
aangepaste schokdempers, grotere geventileerde remschijven, met staal gevlochten remleidingen, anti runflat tires,

qua inrichting±

bestuurders en passagiersstoel voor, aangepast met dien verstande dat je normaal kunt gaan zitten zonder met je koppel ergens aan kunt blijven hangen.

achterbank eruit en een plek voor een arrestant met een anti/spuugscherm, kofferbak ruimte voor de benodigde zaken zoals aed, pionnen en de rest van de rommel.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #28 Gepost op: 19 maart 2009, 16:00:25
Nog een kwestie: schakelbak of automaat?

Ik zou zeggen automaat, de dienders hebben genoeg zaken aan hun hoofd tijdens een rit. Niet hoeven schakelen is dan wel zo makkelijk :)

Lastig... Automaat is handig en veilig want je hebt beide handen aan het stuur. Het bepalen voor je doorschakelmoment is wat lastiger. Hier hebben veel collega's problemen mee.  :P

Ik zou zeggen. Een wagen waarin je de keuze hebt om automaat of handgeschakeld te rijden.  ;)


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #29 Gepost op: 19 maart 2009, 16:09:07
Laat ze eerst maar eens leren auto rijden voordat ze in snelle auto's gaan rijden
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende