De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 102155 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #30 Gepost op: 19 maart 2009, 16:27:23
[Offtopic]
Reacties omtrent de rijkwaliteiten van agenten na aanleiding van het artikel in de Volkskrant? Ik meende dat er een redelijk strenge rijopleiding voor hulpverleners is?

Een fout in het verkeer maken is op zichzelf als erg, maar als het gebeurt terwijl je met spoed onderweg bent is het alleen maar erger. Ongelukken waarbij in dit geval de politie is betrokken gebeuren wel, maar ten opzichte van andere beroepsgroepen maar weinig toch? En bovendien is de politie niet de enigste weggebruiker...
[/Offtopic]

Moet er wapenuitrusting in de auto's komen?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #31 Gepost op: 19 maart 2009, 16:43:00
Moet er wapenuitrusting in de auto's komen?

Hooguit een tweetal lange wapenstokken. Wel even met de noot dat dienders daar wel getraind in moeten zijn willen ze hier rechtmatig gebruik van maken. De rest van de bewapening hangt aan de koppel.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #32 Gepost op: 19 maart 2009, 16:55:48
Misschien een leuk weetje: In Zwitserland is iedere patrouilleauto uitgerust met een MP5 ;)

Maar weer ontopic met de NL auto's ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #33 Gepost op: 19 maart 2009, 17:09:04
Lastig... Automaat is handig en veilig want je hebt beide handen aan het stuur. Het bepalen voor je doorschakelmoment is wat lastiger. Hier hebben veel collega's problemen mee.  :P

Ik zou zeggen. Een wagen waarin je de keuze hebt om automaat of handgeschakeld te rijden.  ;)

Ik denk dat kiezen voor een automaat voor auto's die niet in het terrein komen de verstandigste optie is, de voertuigcontrole die je hebt met 1 hand of met 2 handen aan het stuur zit een wereld van verschil tussen ;) Ik durf te zeggen dat je het verschil kunt voelen als je achterin zit met een blindoek voor.... met 2 handen aan het stuur hou je veel meer rust in de auto... dat je je schakelmomenten niet kunt kiezen is jammer, accelereren in een bocht is toch een no-go, dus als het goed is schakelt de automaat dan toch niet... als ie dan wel schakelt heb je iets verkeerd gedaan :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #34 Gepost op: 19 maart 2009, 17:26:32
Ik denk dat kiezen voor een automaat voor auto's die niet in het terrein komen de verstandigste optie is,

De ideale politieauto is voor elk terrein.  :P


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #35 Gepost op: 19 maart 2009, 17:43:59
Mobilofoon met handsfree bediening (zeker met solo-rijden), anders heeft die automaat nog geen nut... ;)
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #36 Gepost op: 19 maart 2009, 20:14:28
Misschien een leuk weetje: In Zwitserland is iedere patrouilleauto uitgerust met een MP5 ;)

Maar weer ontopic met de NL auto's ;)
Onze zuider buren hebben Uzi's in somige auto's

mvg
Mike


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #37 Gepost op: 19 maart 2009, 20:17:07
Ik denk dat kiezen voor een automaat voor auto's die niet in het terrein komen de verstandigste optie is, de voertuigcontrole die je hebt met 1 hand of met 2 handen aan het stuur zit een wereld van verschil tussen ;) Ik durf te zeggen dat je het verschil kunt voelen als je achterin zit met een blindoek voor.... met 2 handen aan het stuur hou je veel meer rust in de auto... dat je je schakelmomenten niet kunt kiezen is jammer, accelereren in een bocht is toch een no-go, dus als het goed is schakelt de automaat dan toch niet... als ie dan wel schakelt heb je iets verkeerd gedaan :P

Automaat is niet handig als je gebruik maakt van je rijtraining, bij bochten technieken is dat nl helemaal neit handig omdat de dan hoog in je toeren moet zitten. Ook het afremmen op de motor is wat lastiger.

Heb het dan vooral over de wat gespesialiseerde rijopleiding, bij de BROA word hier helaas minder gerbuik van gemaakt.

mvg
Mike

mvg
Mike


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #38 Gepost op: 19 maart 2009, 22:59:22
Automaat is niet handig als je gebruik maakt van je rijtraining, bij bochten technieken is dat nl helemaal neit handig omdat de dan hoog in je toeren moet zitten. Ook het afremmen op de motor is wat lastiger.

Heb het dan vooral over de wat gespesialiseerde rijopleiding, bij de BROA word hier helaas minder gerbuik van gemaakt.

mvg
Mike

mvg
Mike

Heb juist met mijn pra 1 en 2 geleerd dat ik juist niet mag afremmen op de motor (doe het lekker toch wel) voor de bocht snelheid eruit, in de bocht uit acceleren... (KRATS methode) Broa heb ik intake voorgedaan hoefde ik niet te doen, schijn nog steeds op het pra2 niveau te rijden... en toch heb ik twee of drie schades gereden met de dienstauto... overigens wel alle drie tijdens een achtervolging...

Effe offtopic voor de dienders hier... hebben jullie dat ook dat bij achtervolgingen die iets langer duren de remmen op een gegeven moment door de hitte glazig worden ? Ik denk het niet voorkomen kan worden maar langer uitstellen wel, door er voor te zorgen dat de remschijven geventileerd zijn alsmede lichtmetalen velgen te gebruiken (meer open)....

Verder nog voor het interieur.... twee voorste deuren inwendig gepanserd en slagwerende folie op de ruitenrondom... (hierbij breekt het wel maar verplinterd het niet)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #39 Gepost op: 19 maart 2009, 23:14:21

Effe offtopic voor de dienders hier... hebben jullie dat ook dat bij achtervolgingen die iets langer duren de remmen op een gegeven moment door de hitte glazig worden ? Ik denk het niet voorkomen kan worden maar langer uitstellen wel, door er voor te zorgen dat de remschijven geventileerd zijn alsmede lichtmetalen velgen te gebruiken (meer open)....

Achtervolgingen heb ik (nog) niet gehad, wel enkele langere spoedritten (20 / 30 minuten) en ik merk wél dat het voertuig het na verloop van tijd zwaar krijgt, inderdaad het sponzige remmen maar ook de grip op de banden welke beduidend minder word.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !