De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 102513 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #50 Gepost op: 3 april 2009, 13:50:52
Voorstel:

Stationwagen met permanente vierwielaandrijving, bij voorkeur automaat.
aangepaste schokdempers, grotere geventileerde remschijven, met staal gevlochten remleidingen, anti runflat tires,

qua inrichting±

bestuurders en passagiersstoel voor, aangepast met dien verstande dat je normaal kunt gaan zitten zonder met je koppel ergens aan kunt blijven hangen.

achterbank eruit en een plek voor een arrestant met een anti/spuugscherm, kofferbak ruimte voor de benodigde zaken zoals aed, pionnen en de rest van de rommel.

Eens! Helemaal niets meer aan toevoegen. Ik heb ooit met een VW Passat 4 motion gereden en dat is in mijn ogen de ideale pitwagen! Reed super en een geweldige wegligging....


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #51 Gepost op: 3 april 2009, 14:57:03
Maar ja... dat is altijd al het probleem geweest DMX, de werkvloer die weet het wel. Het is het koffertjes volk wat de beslissingen neemt op basis van wat zij nodig vinden...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #52 Gepost op: 3 april 2009, 15:04:09
Maar ja... dat is altijd al het probleem geweest DMX, de werkvloer die weet het wel. Het is het koffertjes volk wat de beslissingen neemt op basis van wat zij nodig vinden...

Er werden met die rijproeven voor de aanbesteding mensen uit het blauw gevraagd om te testen. Ik heb er niemand vanuit de werkvloer over gehoord. Zullen wel weer het blauw zijn van schaal 10 en hoger.....


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #53 Gepost op: 3 april 2009, 15:19:43
precies... diegene bedoel ik ook met koffertjes volk... ::)

Laat de werkvloer nu eens goede testen doen. Gewoon speciaal gemaakte politievoertuigen, met diverse voorzieningen en landelijk net zoals er meer dingen gewoon landelijk geregeld zouden moeten worden. Geen gezeik van ieder korps zijn voorkeur, maar eenheidworst... dan kun je dingen gaan aanschaffen en aanpassen... maar goed... t zal allemaal wel elke keer het wiel opnieuw uitvinden worden...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #54 Gepost op: 3 april 2009, 15:46:14
precies... diegene bedoel ik ook met koffertjes volk... ::)

Laat de werkvloer nu eens goede testen doen. Gewoon speciaal gemaakte politievoertuigen, met diverse voorzieningen en landelijk net zoals er meer dingen gewoon landelijk geregeld zouden moeten worden. Geen gezeik van ieder korps zijn voorkeur, maar eenheidworst... dan kun je dingen gaan aanschaffen en aanpassen... maar goed... t zal allemaal wel elke keer het wiel opnieuw uitvinden worden...

zodat ze weer bevorderd kunnen worden naar een hogere schaal en een mooiere epaulet....
of


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #55 Gepost op: 4 april 2009, 23:48:57
Schijnt ook zo geweest te zijn dat door de testers (rond de 100 personen van alle korpsen in totaal), welke in Lelystad hebben gereden, de keuze op de VW Passat is gevallen..... alleen prijs technisch werd de V50 gekozen!?!?!?

Volgens een bekende van mij willen ze bij de nieuwe aanbesteding, voorbereidingen zijn gaande, een langer contract dan nu...... Tevens willen ze alles van 1 merk.

In Italie is er ook een tender voor 1 merk, Alfa Romeo. De voertuigen worden speciaal voor de politie gemaakt (speciale stoelen ivm wapen+koppel, en alles standaard ingebouwd. Een politievoertuig is daar maar  € 2000,- meer dan een burger uitvoering.  Andere landen zouden al belangstelling hebben voor deze werkwijze.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #56 Gepost op: 4 april 2009, 23:58:57
T zal eens tijd worden, t gaat om rond de 10000 herkenbare voertuigen...

Dus daar zou een goede deal voor gesloten moeten worden...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #57 Gepost op: 5 april 2009, 11:51:17
Schijnt ook zo geweest te zijn dat door de testers (rond de 100 personen van alle korpsen in totaal), welke in Lelystad hebben gereden, de keuze op de VW Passat is gevallen..... alleen prijs technisch werd de V50 gekozen!?!?!?

Volgens een bekende van mij willen ze bij de nieuwe aanbesteding, voorbereidingen zijn gaande, een langer contract dan nu...... Tevens willen ze alles van 1 merk.

In Italie is er ook een tender voor 1 merk, Alfa Romeo. De voertuigen worden speciaal voor de politie gemaakt (speciale stoelen ivm wapen+koppel, en alles standaard ingebouwd. Een politievoertuig is daar maar  € 2000,- meer dan een burger uitvoering.  Andere landen zouden al belangstelling hebben voor deze werkwijze.

Klopt. Dit heb ik ook gehoord op de werkvloer....ze worden vanaf de fabriek/importeur opgebouwd en kant en klaar afgeleverd bij de korpsen....

als ze bij deze aanbesteding nu eens wat meer mensen om hun mening vragen en dan vooral mensen die met het materiaal moeten werken!!


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #58 Gepost op: 5 april 2009, 18:29:37
Stond inderdaad ook in het blaadje "Voorzien" , het oude Visa Versa blad van het KLPD dat men een langere contract periode wilde (volgens mij 8 jaar) en dat alles ook bij de dealer ingebouwd word. Voordeel dat er dan nog maar 1 punt is voor service etc.
Volgens de persoon die het schreef rijden er nu nog auto`s van de vorige aanbesteding of nog van daarvoor rond en dat was nou niet echt de bedoeling vandaar die langere contract periode.

Hopenlijk dat bij de nieuwe aanbesteding (volgens mij 2010) wel wat meer rekening met de werkvloer word gehouden en de bruikbare dingen o.a. een paar die in dit toppic staan worden meegeomen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #59 Gepost op: 5 april 2009, 21:46:11
Sterker nog, bij ons korps toen het bekend werd van de tourans zijn er eerst nog een aantal mercedesjes aangeschaft lol...dus acht jaar lijkt mij een betere periode als je iedereen in een zelfde voertuig wil laten rijden. Anderszijds is het ook voor de deelnemende merken een extra stimulans om met een zo goed mogelijk aanbod te komen... ik ben benieuwd...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....