De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 103210 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #60 Gepost op: 5 april 2009, 23:14:24
Sterker nog, bij ons korps toen het bekend werd van de tourans zijn er eerst nog een aantal mercedesjes aangeschaft lol...dus acht jaar lijkt mij een betere periode als je iedereen in een zelfde voertuig wil laten rijden. Anderszijds is het ook voor de deelnemende merken een extra stimulans om met een zo goed mogelijk aanbod te komen... ik ben benieuwd...

Denk dat als ze het goed willen doen ze direct alle voeruigen moeten vervangen, in een periode van 1 jaar bijvoorbeeld. Als je daar nu afspraken over maakt dan heb je een keer een eerder wisseling maar vervolgens altijd iedereen direct in de nieuwe voertuigen en dan weet een leverancier ook wat hij gaat leveren. Daarbij hoort dan natuurlijk ook een scherpe prijs wat veel geld scheelt voor de staat.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #61 Gepost op: 5 april 2009, 23:20:57
Denk dat als ze het goed willen doen ze direct alle voeruigen moeten vervangen, in een periode van 1 jaar bijvoorbeeld. Als je daar nu afspraken over maakt dan heb je een keer een eerder wisseling maar vervolgens altijd iedereen direct in de nieuwe voertuigen en dan weet een leverancier ook wat hij gaat leveren. Daarbij hoort dan natuurlijk ook een scherpe prijs wat veel geld scheelt voor de staat.

Wat nu als er een terugroep actie is van een bepaald type waar toevallig de politie in rijd....  ::) ::) Heel politie NL zonder wagen?  :D ;D


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #62 Gepost op: 6 april 2009, 11:25:37
Sterker nog, bij ons korps toen het bekend werd van de tourans zijn er eerst nog een aantal mercedesjes aangeschaft lol...dus acht jaar lijkt mij een betere periode als je iedereen in een zelfde voertuig wil laten rijden. Anderszijds is het ook voor de deelnemende merken een extra stimulans om met een zo goed mogelijk aanbod te komen... ik ben benieuwd...

Lijkt op Haaglanden....

Toen de aanbesteding bekend werd stonden er ineens 2 vrachtwagen met hagelwitte MB's...Helaas zijn ze nu op.... :'(
En ik ben ook cker benieuwd hoe de ander merken reageren op de nieuwe aanbesteding. VW komt zijn afspraken niet na en dit was toendertijd de reden dat Hgl geen Golf en Transporter meer bestelde....


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #63 Gepost op: 6 april 2009, 12:00:19
Als je er nog eentje wilt hebben staan ze deze maand te koop bij de domeinen! ;)


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #64 Gepost op: 6 april 2009, 12:19:16
Als je er nog eentje wilt hebben staan ze deze maand te koop bij de domeinen! ;)

hehehe zo graag wil ik ze ook weer niet....ik weet hoe ermee gereden is  :-\

Enne ik zag er ook al een heleboel staan. Zo zag ik dat onze oude pitwagen van het bureau toch nog € 10.000,- had opleverd. Ik moety er niet aandenken om in een ouwe pitwagen te rijden... ::)


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #65 Gepost op: 6 april 2009, 13:36:47
Ik zag ze net staan die MB C klasse's van Haaglanden op Domeinen.nl

Hebben ze ook voor een automaat gekozen in de vervangende VW's?


Glenn2

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 6 april 2009, 14:48:07
De werkvloer heef wel degelijk getest zoals eerder aangegeven, maar de uiteindelijke keuze werd niet uitsluitend bepaald aan de hand van de voorkeur van de proefpersonen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #67 Gepost op: 6 april 2009, 17:35:27
nee en door wie wordt die  keuze gemaakt... t koffertjesvolk, vaak mensen die zelf nog nooit een pitrit of een politie-dienst gedraaid hebben... maar goed....de touran... voorlopig is het gewoon niet anders...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #68 Gepost op: 11 april 2009, 22:54:02
Ik zag ze net staan die MB C klasse's van Haaglanden op Domeinen.nl

Hebben ze ook voor een automaat gekozen in de vervangende VW's?

Yep. Een DSG-bak met 7 versnellingen....dat valt dan weer wel mee.....maar sloom blijft ie wel  :'(


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #69 Gepost op: 12 april 2009, 20:49:45
DSG bak is mooi! Houden die het een beetje vol in de Noodhulp?
Hoe zat dat met de automaat van MB? Problemen of ging dat wel goed?