Meldkamer Politie

Auteur Topic: Meldkamer Politie  (gelezen 4169 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Gepost op: 17 januari 2004, 10:46:06
Ik heb even een vraagje:

Wat moet je allemaal leren als je wilt werken op de meldkamer bij de politie?????

En wat verdient het ongeveer?????

Vriendelijke groet,

Jeroen ket




112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2004, 11:00:03
Ik begreep uit een ander Topic dat de meeste korpsen de rang van hoofd-agent en minimaal 5 jaar straatervaring vragen.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2004, 12:47:49
Ik begreep uit een ander Topic dat de meeste korpsen de rang van hoofd-agent en minimaal 5 jaar straatervaring vragen.

Waarschijnlijk verschilt dat per regio. In Haaglanden zitten veel centralisten zonder straatervaring. Zogenaamde ATP'ers (Administratief / Technisch Personeel). Momenteel zijn er veel nieuwe stemmen te horen waaronder veel hoofdagenten. Uiteraard heeft dat de voorkeur, maar als je zowel meer blauw op straat wilt, maar de meldkamer moet ook bemand blijven, dan..... Tja ik weet ook niet precies waar dat ATP vandaan komt. Weet ook niet of het specifiek iets van Haaglanden is, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de lat wat hoger ligt in de meeste regio's...

Alles is te leren, en straatervaring is niet altijd noodzakelijk, maar in sommige "spannende" situaties is het toch wel handig om uit eigen ervaring te weten wat zich zoal kan afspelen om de zaak beter te kunnen coördineren.

Groeten, Peter.


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2004, 22:27:31
Overigens denk ik dat wanneer je op het RSC (service centrum) wilt werken (daar waar de 0900- en 112-telefoontjes binnenkomen) je geen straatervaring nodig hebt. De beoordeling over wel of geen inzet en op welke manier wordt immers dan overgelaten aan de centralisten. Het RSC is dan ook niet meer dan een 'callcenter' van de politie.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Dutch_Police

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2004, 20:26:37
Limburg-Noord

Personeel meldkamer politie (RICC) schaal 8, brigadier=nodige straatervaring.

Voor de schalen van de politie en het daarbij behorende salaris: www.acp.nl (kopje CAO en Salaris)

Personeel Service centrum=burgers. Vanzelfsprekend geen straatervaring.