Warmtebeeldcamera's bij de politie

Auteur Topic: Warmtebeeldcamera's bij de politie  (gelezen 48211 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 13 april 2011, 18:07:25
Voor als ze zoeken naar iemand in het donker, denk ik.
Afgelopen zondag kwam inderdaad de vraag van de politie of wij (KLu) een warmtebeeld camera (WBC) hadden i.v.m. een zoektocht naar inbrekers in het bos.
Later kwam er op p2000 een prio 2 voor de brandweer voorbij vanwege een WBC inzet ;)


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #31 Gepost op: 13 april 2011, 22:06:46
Afgelopen zondag kwam inderdaad de vraag van de politie of wij (KLu) een warmtebeeld camera (WBC) hadden i.v.m. een zoektocht naar inbrekers in het bos.
Later kwam er op p2000 een prio 2 voor de brandweer voorbij vanwege een WBC inzet ;)

Oke dan. Ik had er nog nooit van gehoord maar dan weten we dat ook weer.  O0
Brandweer Papendrecht


sylvester1986

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 13 april 2011, 22:13:26
onderstaande was toen de melding.
P2 Inmelden C2000 : inzet wbc 7591 (OvDB Alarmeren: ja)
Locatie was Meervelderweg in Uddel (kan helaas geen bericht ervan vinden)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #33 Gepost op: 14 april 2011, 22:10:46
Er zijn er op dit moment twee tourans met WBC in het korps, alsmede twee tourans met ANPR in het korps ZaWa. E.e.a. heeft te maken met een efficiency slag te maken. De WBC zijn op allerlei wijze te gebruiken, maar voornaamste reden is inderdaad het vangen van boefjes, en niet alleen tijdens de nacht, ook door dichte mist en dat soort zaken is het goed kijken...Ik zeg een waardevolle bijdrage als stuk gereedschap...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #34 Gepost op: 15 april 2011, 18:54:38
Nadeel alleen dat deze vast op het voertuig gemonteerd zitten. Een losse WBC is handiger denk ik zo.


Rolling Thunder

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #35 Gepost op: 30 april 2011, 21:29:30
O0Bij Kennemerland hebben verschillende eenheden een losse WBC tot hun beschikking.
Uit persoonlijke ervaring weet ik, dat wij bij ons team nu ook een WBC in het bezit hebben en deze gebruiken en dit al tot div aanhoudingen heeft geleidt.
Een losse WBC is makkelijk en deze is goed "hufterproof" werking op 2 penlitebat. en een verschrikkelijk goed beeld, ook geen kleine knopjes en pieltjes die snel kapot kunnen gaan. Wel hebben we een opzetlens om nog verder te kijken.
Ook word regelmatig gevraagd panden te bekijken op uitwendige hitte (hennepplantages) ;D.
Al met al een goed produkt en gemakkelijk in het gebruik.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #36 Gepost op: 1 mei 2011, 08:15:58
Hey een vraagje??
Zag vanmiddag een touran met die doorzichtige lichtbalk rijden met aan beide kanten van de balk een grijs kastje, ongeveer 10x10 met allemaal gaatjes erin zit thv de ally lights.
Weet iemand wat de functie ervan is?
Hoop dat ik het zo begrijpelijk mogelijk heb beschreven O0

Groetjes
Heb er een plaatje van kunnen schieten.


Uploaded with ImageShack.us

Groetjes
Het zijn warmte-sensoren!
Nog in de testfase in deze setup welliswaar, want er zijn al wel busjes opgebouwd met warmte-sensoren bovenop het voertuig hoorde ik, waarbij op een TFT-scherm te zien is of een voertuig nog warm is of dat er iemand in het voertuig zit, gebukt of niet.
Zo aan de zijkant van de balk gemonteerd werkt het hetzelfde, het registreert warmte en vertoont dit op een schermpje, waarmee je dus voertuighitte of van een persoon kunt detecteren.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 8 november 2011, 15:16:33
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #38 Gepost op: 8 november 2011, 19:30:19


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #39 Gepost op: 9 november 2011, 10:05:40
Ik heb gehoord dat de aanvraag voor 1 WBK per district (7 WBK's in totaal) in A-A door de korpsleiding is afgewezen. Reden onbekend.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens