Warmtebeeldcamera's bij de politie

Auteur Topic: Warmtebeeldcamera's bij de politie  (gelezen 48232 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #50 Gepost op: 14 november 2011, 10:59:29
Maar we hebben het steeds over een WBC/WBK is er ooit onderzoek gedaan naar nachtkijkers/ restlicht kijkers? want dat kan wat betreft het speuren naar geboeftes ook zo maar een nuttige bijdrage leveren. Ik kan me nog een voorvalletje langs de A1 herinneren waarbij het een en ander aan Dalton gespuis was weggerend. Ik vraag mij af wat dan handiger is: een restlicht of een warmtebeeldkijker (camera). Iemand?

Ik heb betere ervaringen met nachtkijkers als met WBC's. Dit komt nog vanuit de KMar tijd. Daar hadden we een aantal nachtkijkers en dan niet van die goedkope, zeg maar. Die WBC die we in A-A op proef hadden was een klein "goedkoop" dingetje.
Een goeie nachtkijker kun je heel veel mee zien en onderscheiden, vindt ik. We hebben we er regelmatig boeven meegevangen.

Wij zijn nu op het wkt bezig om nogmaals een proef te draaien met een WBC maar dan een betere kwaliteit als uit de eerste proef.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 14 november 2011, 11:16:20
In de tijd van de Luchtmachtbewaking hadden we 1 kleine nachtkijker, 1 grote nachtkijker, 1 Diemaco met nachtkijker en een wbc.
Toen heel normaal, nu zou het wel heel luxe zijn  :P


sylvester1986

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 16 november 2011, 13:52:48
Is dit zo'n wbc voor de politie?
===============
Prio 1 Politie naar Reanimatie marathonstraat purmerend
112VRZW


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #53 Gepost op: 16 november 2011, 14:31:09
Jup, een ''zoeklicht'' met een klein gaatje  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #54 Gepost op: 14 december 2011, 13:08:55
Ik heb het nog nergens voorbij zien komen maar een wijkagent uit Barneveld twitterde de volgende foto's ( Intressant om met iedereen te delen )






http://yfrog.com/oddtuvwj


secureinair

  • Observatie naar een hoger niveau
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Luchtopnames met robothelikopters
    • Onbemande Robothelikopters voor luchtopnames
Reactie #55 Gepost op: 14 december 2011, 13:21:37
Interessant! Zijn er ook specificaties betreffende de warmte camera?
Inzet van robothelikopters bij calamiteiten:  http://www.robothelikopters.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #56 Gepost op: 14 december 2011, 13:32:07
Ik heb het nog nergens voorbij zien komen maar een wijkagent uit Barneveld twitterde de volgende foto's ( Intressant om met iedereen te delen )

 ;)

ZaWa rijdt met wbc op de lichtbalk opgebouwd (hier ook al op foto tentoon gesteld) en dat werkt, ook bibeko, perfect, met een groot scherm is er wel degelijk kleur verschil te zien tussen een persoon (rond de 37) graden of een woning, (rond de 20/21) graden.

Dus afgewezen door personen die kennelijk nog niet met een goed opgebouw systeem hebben gewerkt. Het is ook geen vervanger voor het betere speurwerk maar een HULP-middel dat uitstekend volstaat om warmte waar te nemen... Dat WBC door infrarood detectie zijn beperkingen heeft, is natuurlijk helder (niet door glas, niet door water, etc etc maar iets boven water of in een donker steegje... kun je direct zien, zonder een lamp er op te richten... dus kun je iemand in de gaten houden zonder iemand direct te laten weten dat je m ziet... Ik vind het ideaal en hier in de regio zijn er al meerdere VE's mee aangehouden, niet alleen in een boeren weiland....



Dienst: Regiopolitie Zaanstreek-Waterland
District: Zaanstad (Noord)
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: VW Touran 2.0 TDI
Bijzonderheden: Warmtebeeld camera, geen Xenon verlichting meer (voorgaande lichtingen in ZaWa hadden dat wel). Net nieuw.
Samen sterk in de hulpverlening!


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #57 Gepost op: 14 december 2011, 13:44:09
Ik heb het nog nergens voorbij zien komen maar een wijkagent uit Barneveld twitterde de volgende foto's ( Intressant om met iedereen te delen )






http://yfrog.com/oddtuvwj

Pas sinds 6 dagen op naam.... waarschijnlijk vervanger van beschadigde auto met wbc?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #58 Gepost op: 14 december 2011, 16:15:45
ik heb het vermoeden dat het de vervanger is van de wbc welke bij Zaandam Centrum is afgebrand. Er is nog een andere WBC en die heeft schade gereden maar die wordt hersteld.

Warmtebeeld is van FLIR als ik het goed heb !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #59 Gepost op: 14 december 2011, 16:40:56
Hoe zijn de ervaringen met de WBC bij onze blauwe collega,s?