Warmtebeeldcamera's bij de politie

Auteur Topic: Warmtebeeldcamera's bij de politie  (gelezen 48310 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #60 Gepost op: 16 december 2011, 01:06:11
Hoe zijn de ervaringen met de WBC bij onze blauwe collega,s?

Positief. Regelmatig aanleiding tot de aanhouding van verdachten, goed voor surveillance in donkere gebieden en voor zoekactie's.

Negatief puntje is dat we een relatief goedkope versie hebben, die niet werkt door glas (van de auto) en op penlite batterijen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #61 Gepost op: 20 december 2011, 06:50:06
Positief. Regelmatig aanleiding tot de aanhouding van verdachten, goed voor surveillance in donkere gebieden en voor zoekactie's.

Negatief puntje is dat we een relatief goedkope versie hebben, die niet werkt door glas (van de auto) en op penlite batterijen.

Zoals coll. Jerommeke aangeeft inderdaad positief Naar Jerom toe, het maakt niet uit of je een dure versie hebt of een goedkopere. Deze WBC's waar wij mee werken, brandweer incluis. Werken met IR. IR- afgifte (straling) gaat niet door glas of water en wordt dus ook niet waargenomen met deze camera's.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #62 Gepost op: 22 december 2011, 00:41:13
Zoals coll. Jerommeke aangeeft inderdaad positief Naar Jerom toe, het maakt niet uit of je een dure versie hebt of een goedkopere. Deze WBC's waar wij mee werken, brandweer incluis. Werken met IR. IR- afgifte (straling) gaat niet door glas of water en wordt dus ook niet waargenomen met deze camera's.

Ik snap hem, dan is het nadeel van een ''losse'' camera en geen montage op het voertuig.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #63 Gepost op: 31 december 2011, 14:30:00
Voertuig zou inmiddels ook al op straat gesignaleerd zijn;



weer die idiote vaste wbc....wat een nutteloos ding.

Imho zijn de mobiele wbc's veel effectiever en goedkoper. Kunn je er tenminste nog een keer kijken waar de VE precies zit als je uit 't voertuig bent (bijv. als een VE in't weiland loopt)  ::)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #64 Gepost op: 2 januari 2012, 14:38:50

weer die idiote vaste wbc....wat een nutteloos ding.

Imho zijn de mobiele wbc's veel effectiever en goedkoper. Kunn je er tenminste nog een keer kijken waar de VE precies zit als je uit 't voertuig bent (bijv. als een VE in't weiland loopt)  ::)

Patrick, ik begrijp dat je uitermate ervarings deskundige bent mbt deze voertuigen met wbc ?

Deze camera's zijn dermate sterk dat je wel degelijk in weilanden kunt kijken... je moet alleen iets meer afstemmen met de overige collega's. Wij hebben in Za-Wa zowel de portable versie als de vaste camera in test gehad. De vaste is vele malen bruikbaarder. Staat bij het opstarten van het voertuig meteen aan en is op een groot scherm te zien. Vele malen makkelijker als een richtkijkertje op batterijen.

Ik zou zeggen kom eens een dienst meedraaien in Za-Wa, stappen wij in de WBC en doen een dienst... Ik ben er goed te spreken over omdat er al diverse boefjes mee binnen gehaald zijn. En ja... ook uit het weiland....dus idote vaste wbc ? Ik denk het niet... maar goed... ik ben dan waarschijnlijk ook een idioot.... ::)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #65 Gepost op: 2 januari 2012, 22:15:51
Idioot slaat meer op hoe die eruit ziet  ;)

Bij ons in't team hebben we ook een mobiele wbc, en heb daar ook mee gewerkt. (ding is nu al helaas een tijdje stuk  :|) ik geloof je op je woord dat t beeld ongetwijfeld super scherp en helder is. Blijft over het feit dat je gebonden blijft aan de dienstwagen.

Zelfde geldt voor dashcams, ik ben gewoon geen fan van vaste camera's omdat de actie zich, tenminste bij mijn diensten, zich altijd buiten de auto afspeelt. Hetzelfde geldt ook voor het opsporen van een VE in't weiland...het lijkt MIJ gewoon onhandiger dan de mobiele versie. Maar ik hou me aanbevolen voor een dienst  ;)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #66 Gepost op: 3 januari 2012, 13:37:13
Idioot slaat meer op hoe die eruit ziet  ;)

Bij ons in't team hebben we ook een mobiele wbc, en heb daar ook mee gewerkt. (ding is nu al helaas een tijdje stuk  :|) ik geloof je op je woord dat t beeld ongetwijfeld super scherp en helder is. Blijft over het feit dat je gebonden blijft aan de dienstwagen.

Zelfde geldt voor dashcams, ik ben gewoon geen fan van vaste camera's omdat de actie zich, tenminste bij mijn diensten, zich altijd buiten de auto afspeelt. Hetzelfde geldt ook voor het opsporen van een VE in't weiland...het lijkt MIJ gewoon onhandiger dan de mobiele versie. Maar ik hou me aanbevolen voor een dienst  ;)

Voor die dienst moet je me dan ff pm-en, t probleem van die mobiele dingen is dat negen van de tien keer de batterijen leeg zijn als je ze nodig hebt. Dat gebeurt niet met wbc op de auto. Je bent iets lastiger mobiel, maar ook daar wordt je vanzelf handig in. Wij hebben een 10 inch scherm en een flir camera, ik zeg erg mooi spul ! Zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan posten van een actie van een aanhouding.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #67 Gepost op: 16 januari 2012, 13:38:05
toen ik nog op de wacht zat bij de koninklijke paleizen gebruikten wij de nachtkijker van de diemaco om in het donker te zien
werkt erg goed en geen gedoe met batterijen.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #68 Gepost op: 1 juli 2012, 15:50:18
Politie warmtebeelden
Gepubliceerd op 28 jun 2012 door RTVAmstelveen


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #69 Gepost op: 3 juli 2012, 08:45:18
Idioot slaat meer op hoe die eruit ziet  ;)

Bij ons in't team hebben we ook een mobiele wbc, en heb daar ook mee gewerkt. (ding is nu al helaas een tijdje stuk  :|) ik geloof je op je woord dat t beeld ongetwijfeld super scherp en helder is. Blijft over het feit dat je gebonden blijft aan de dienstwagen.

Zelfde geldt voor dashcams, ik ben gewoon geen fan van vaste camera's omdat de actie zich, tenminste bij mijn diensten, zich altijd buiten de auto afspeelt. Hetzelfde geldt ook voor het opsporen van een VE in't weiland...het lijkt MIJ gewoon onhandiger dan de mobiele versie. Maar ik hou me aanbevolen voor een dienst  ;)

Lol en daarbij... er is niets mis met af en toe een heerlijk spurtje buiten de auto om de boefjes te pakken...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....