Inzet spijkermat / stopstick bij achtervolgingen

Auteur Topic: Inzet spijkermat / stopstick bij achtervolgingen  (gelezen 67291 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #20 Gepost op: 21 maart 2009, 16:02:43
t probleem is alleen dat de Kmar onder defensie valt en een geheel andere bewaping kent als de politie, de politie is gehouden aan de middelen welke genoemd zijn in de diverse wettelijke voorschriften/wetten...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #21 Gepost op: 23 maart 2009, 22:45:55
t probleem is alleen dat de Kmar onder defensie valt en een geheel andere bewaping kent als de politie, de politie is gehouden aan de middelen welke genoemd zijn in de diverse wettelijke voorschriften/wetten...

De bewapening moet zo worden dat je dwars door een motorblok kunt knallen. En het liefst het been van een verdachte die niet wil stoppen meepakken... Dan is het gas geven ook passé.
Einde achtervolging, lintje aan oom agent, iedereen tevreden (ook de garage  O0)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #22 Gepost op: 23 maart 2009, 22:54:57
De bewapening moet zo worden dat je dwars door een motorblok kunt knallen. En het liefst het been van een verdachte die niet wil stoppen meepakken...

Ah, u kijkt graag ''goeie'' B-films. Ik ook, per ongeluk, zo af en toe.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #23 Gepost op: 23 maart 2009, 22:59:06
De bewapening moet zo worden dat je dwars door een motorblok kunt knallen. En het liefst het been van een verdachte die niet wil stoppen meepakken... Dan is het gas geven ook passé.
Einde achtervolging, lintje aan oom agent, iedereen tevreden (ook de garage  O0)

En al die agenten voor hun 40-ste veroordelen tot een bureaubaan omdat de ruggen en gewrichten versleten zijn vanwege het 20 jaar lang sjouwen van het gewicht van bijv. een Desert Eagle in . 50 AE zeker?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 23 maart 2009, 23:48:36
De bewapening moet zo worden dat je dwars door een motorblok kunt knallen. En het liefst het been van een verdachte die niet wil stoppen meepakken... Dan is het gas geven ook passé.
Einde achtervolging, lintje aan oom agent, iedereen tevreden (ook de garage  O0)

Bazzz, misschien moet je je eerst even voorstellen en even vertellen wat je achtergronden zijn .... (in het ''Even voorstellen'' board)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #25 Gepost op: 24 maart 2009, 09:20:52
Ik denk dat de spijkermatten het meest proportionele middel is om de risico's van een achtervolging te beperken. Daar gaat het me nu om. Daarom wil ik dit ook aanhanging maken bij de RvHC en Ministers BiZa en Justitie. Als niemand hier iets over laat horen komt het er zeker niet...

Iemand kontakten in groot brittanie ?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #26 Gepost op: 24 maart 2009, 11:39:39
Politieacademie, zit goed in zijn contacten met UK ivm met internationalisering(N4). Msichien kun je hun effe bellen.

mvg
Mike


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #27 Gepost op: 24 maart 2009, 23:43:11
Bazzz, misschien moet je je eerst even voorstellen en even vertellen wat je achtergronden zijn .... (in het ''Even voorstellen'' board)


Achtergrond? lagere school  :D
1+2 = 5 weet je...
Wat onzin dat voorstellen, doe ik op geen enkel forum... Lekker boeiend ook


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #28 Gepost op: 24 maart 2009, 23:58:47
Achtergrond? lagere school  :D
1+2 = 5 weet je...
Wat onzin dat voorstellen, doe ik op geen enkel forum... Lekker boeiend ook
Men zo'n houding ben ik bang dat je hier toch verkeerd zit, en dat weinigen jouw bijdragen serieus zullen nemen (al deed ik dat zowiezo al niet meer na de laatste 2  ::))
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #29 Gepost op: 24 maart 2009, 23:59:32
Achtergrond? lagere school  :D
1+2 = 5 weet je...
Wat onzin dat voorstellen, doe ik op geen enkel forum... Lekker boeiend ook

Boeiende achtergrond? Nooit geleerd netjes een handje te geven?  ;)