Nieuwe ambulance RAV Regio Eindhoven

Auteur Topic: Nieuwe ambulance RAV Regio Eindhoven  (gelezen 4206 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 18 januari 2004, 00:15:23
Onlangs is door de ambulancedienst RAV Regio EIndhoven een nieuwe ambulance in dienst genomen. Het betreft de nieuwe "2" die in gebruik is bij de Ambulance-dienst Eindhoven. De vorige "2" is na op z'n kant te zijn gegaan bij Best total-loss verklaard en daar is nu dus een vervanger voor.

Het is ook weer een Mercedes-Benz Emergency Sprinter 316 CDI met opbouw van Wietmarscher. Het enige verschil met zijn voorgangers is dat dit een vol-automaat is en geen zogenaamde sprint-shift. Overigens zullen alle auto's die vervangen gaan worden allemaal met een vol-automatische versnellingsbak worden uitgerust.

Ook is dit voertuig voorzien van de nieuwe nummering, 22-102, welke in heel Nederland ingevoerd gaat worden bij alle hulpdiensten. "22" staat voor de regio (Eindhoven), "1" staat voor "Ambulance", en de "02" staat voor het voertuignummer. Een ander voorbeeld; de voertuigen van het Ambu-team en het Sigma-team krijgen ook andere nummers, nl. 22-8xx (22 voor regio Eindhoven en de 8 voor GHOR). De brandweer wordt 22-2xx en de politie 22-3xx.



Foto: Rick Willems / 112 Brabant.nl


Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2004, 08:40:58
Bedankt voor de nuttige info...... ;)


Bralo20

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2004, 14:44:51
Mooie ambulance!
De keuze van de lichtbalk vind ik echter minder geslaagd.  Het is precies een balk van hetzelfde merk (en reeks) als diegene die op onze 2de ziekenwagen staat.  Helaas is deze niet echt schitterend zichtbaar.

Voor zover ik al gezien heb gebruiken jullie in Nederland ook op brandweervoertuigen vaak een lichtbalk.  Is hier een specifieke reden voor?  Helaas ben ik echter nog nooit een degelijke lichtbalk (bvb een Vista) tegegekomen. ;)


Wat jullie nieuwe nummering betreft:

Gaan jullie niet in de problemen geraken als er in een bepaalde regio meer dan 100 voertuigen binnen een hulpverleningstak zijn?


Mvg,


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2004, 15:46:42
Ferme wagen, zijn er ook foto's beschikbaar van de binnenkant?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2004, 18:00:27
Ook is dit voertuig voorzien van de nieuwe nummering, 22-102, welke in heel Nederland ingevoerd gaat worden bij alle hulpdiensten.

Weet je dat zeker? Bij mijn weten is die nummering alleen voor de ambulance. Brandweer zou kunnen, maar heb ik niets over vernomen en bij de politie ga je zonder enige twijfel in de knoop komen met het aantal beschikbare roepnummers...

Groeten, Peter.


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2004, 18:16:27
Ik heb deze info van Rick Willems, ambulancechauffeur bij de RAV Regio EIndhoven. Meer dan dit weet ik helaas ook niet.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2004, 20:17:59
Nieuw roepnummersysteem voor ambulances in Nederland:

xx-1yy Ambulance
xx-2yy Piketvoertuig
xx-3yy Speciale ambulance of motor
xx-4yy Hulpambulance
xx-5yy Leiding, directie en logistiek
xx-6yy Internationale ambulance
xx-7yy Huisarts
xx-8yy GHOR
xx-9yy MMT

waarbij xx het nummer van de veiligheidsregio is en yy het volgnummer van het voertuig binnen dezelfde voertuigklasse.

voor xx kan ingevuld worden:
01 Groningen
02 Friesland
03 Drenthe
04 IJsselland
05 Twente
06 Noord- en Oost-Gelderland
07 Gelderland-Midden
08 Gelderland-Zuid
09 Utrecht
10 Noord-Holland Noord
11 Zaanstreek-Waterland
12 Kennemerland
13 Amsterdam-Amstelland
14 Gooi en Vechtstreek
15 Haaglanden
16 Hollands-Midden
17 Rotterdam-Rijmond
18 Zuid-Holland Zuid
19 Zeeland
20 Midden- en West-Brabant
21 Brabant-Noord
22 Brabant-Zuid Oost
23 Limburg-Noord
24 Limburg-Zuid
25 Flevoland


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2004, 21:25:46
Kijk, dat is nog eens duidelijk Jur! Dit systeem geldt blijkbaar dus niet voor brandweer en politie-eenheden.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2004, 21:32:01
Kijk, dat is nog eens duidelijk Jur! Dit systeem geldt blijkbaar dus niet voor brandweer en politie-eenheden.
dat is nog even onduidelijk,maar er zal wel een systeem moeten komen ;)