Primeur op IVIC ’09: Medical Unit

Auteur Topic: Primeur op IVIC ’09: Medical Unit  (gelezen 9474 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2009, 12:56:20
graag reageer ik op q300r_bc2: aller eerst hartelijk dank voor het bekijken van onze unit op de ivic beurs. De Unit is gemaakt om door alle hulpverlening organisaties gehuurd te kunne worden de uitrusting kan dan ook als EXTRA gezien worden. Hij kan immers kaal opgeleverd worden. de unit is wel degelijk hufter proef dit wel tot een serieuze hoogte het glas is vervangen door een onbreekbaar plexiglas. Je kan de unit dan ook niet zien als bunker!


Is de Unit opgebouwd in een zee-container, zoals de traumatainer http://www.traumatainer.nl/ die in de Kuip wordt gebruikt. Zo ja, dan lijkt het me toch redelijk hufter proof.

Is correct echter is deze wel uitschuifbaar.

Over de afsluitbarheid: onbreekbaar plexiglas is mooi, maar ik sta toch liever achter een dikke deur ;) De containerdeuren zijn alleen van buiten uit te sluiten, en met een paar flinke beuken ligt dat 'onbreekbare' plexiglas in de gewone deur er m.i. echt uit. Wellicht en rolluikje voor het raam in de deur?
Meen me te herinneren dat er aan de achterzijde ook een soort doorgang was via een deurtje in de wand naar een opslagruimtetje dat ook van buitenaf te bereiken was, maar daar kan ik me in vergissen.

Over het zonder materialen leveren: op de beurs werd nog verteld dat de container altijd compleet geleverd wordt, dus het is wat mij betreft een goede ontwikkeling dat er nu ook 'leeg' geleverd kan worden O0


Medical-S

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
  • Jou kennis is het hart van de hulpverlening!
    • www.medical-s.nl
Reactie #22 Gepost op: 25 mei 2009, 13:06:12
Neej... aan de achterkant bevind zich geen deurtje...! De Unit wordt normaal compleet geleverd hier voor worden geen extra kosten
in rekening voor gebracht alleen het verbruikte verbandmartiaal wordt later berekend dit om te voorkomen dat de unit leeg wordt
gekaapt ;) dus aan de huurde de keus of hij het bereikbaar houdt voor de gebruikers....


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #23 Gepost op: 25 mei 2009, 13:07:18


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 25 mei 2009, 13:19:15
Neej... aan de achterkant bevind zich geen deurtje...!
Oké, my bad :)

graag reageer ik op q300r_bc2: aller eerst hartelijk dank voor het bekijken van onze unit op de ivic beurs. De Unit is gemaakt om door alle hulpverlening organisaties gehuurd te kunne worden de uitrusting kan dan ook als EXTRA gezien worden. Hij kan immers kaal opgeleverd worden. de unit is wel degelijk hufter proef dit wel tot een serieuze hoogte het glas is vervangen door een onbreekbaar plexiglas. Je kan de unit dan ook niet zien als bunker!
De Unit wordt normaal compleet geleverd hier voor worden geen extra kosten
in rekening voor gebracht alleen het verbruikte verbandmartiaal wordt later berekend dit om te voorkomen dat de unit leeg wordt
gekaapt ;) dus aan de huurde de keus of hij het bereikbaar houdt voor de gebruikers....

Als ik bovengenoemde quotes vergelijk, lijk je jezelf tegen te spreken :-\ Snap jullie punt m.b.t. leegroof, heel herkenbaar. Maar zijn de materialen per lade af te schermen? Of alleen alle materialen tegelijk? Dat zou de mooie kast onbruikbaar maken en dat is zonde. Misschien wil ik wel de verbandmiddelen gebruiken (en er dus ook voor betalen), maar niet de NaCl-oplossing. Overigens wordt die niet op temperatuur gebracht in zo'n lade, is daar een oplossing voor beschikbaar binnen de container?


Medical-S

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
  • Jou kennis is het hart van de hulpverlening!
    • www.medical-s.nl
Reactie #25 Gepost op: 25 mei 2009, 13:27:41
Met kaal bedoelen we dat alle spullen er uit gehaald kunne worden voor dat hij in gebruik wordt genomen
de keuze is aan de huurde zelf of hij bijvoorbeeld de lade met handschoenen en scharen er in laat en de rest leeg haalt of andersom. Voor de inhoud zijn die uit de laden worden gehaald zijn er door ons speciale koffers gemaakt waar de inhoud in kan worden gestopt deze kunnen wij in overleg mee terug nemen naar ons magazijn. In 1 van de lade zit een infuusverwarmer die gedurende 240 minuten het infuus op temperatuur kan brengen en houden.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #26 Gepost op: 25 mei 2009, 17:47:53
Unit nummer 1 is de kleur rood/wit ( dus ook voor te gebruiken door NIET ambulance diensten)
dit om te voorkomen dat mensen die gebruik maken van de unit een naam AMBULANCE krijgen!

de 2e unit wordt mogelijk wel met ambulance striping & kleur voorzien!

Maar waarom die rood-witte container dan wel voorzien van brandweerstriping?
Toen ik even naar die foto's op je website keek, dacht ik eerst met een container voor brandweerondersteuning te maken te hebben? Als je wil dat mensen de unit niet associeren met een hulpdienst, had je beter de hulpverleningsstriping weg gelaten.

Gewoon rood/wit met een systeem om een groot tekstdoek ofzo op de zijkant te plaatsen. Daar kan dan EHBO, First Aid of een sponsor- of evementnaam op!?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch