Favoriete serie of film van hulpverleners

Auteur Topic: Favoriete serie of film van hulpverleners  (gelezen 9448 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dutch_Police

  • Gast
Gepost op: 18 januari 2004, 13:11:53
Leden en gasten.

Tijdens het lezen van onderwerp Backdraft rees bij mij de vraag, wat hulpverleners nu een goede serie danwel film vinden ??

Persoonlijk vind ik de serie Third Watch nog wel enigszins geloofwaardig en is de film Heat een van mijn favo. films.




Thijs

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2004, 13:21:58
Ik vindt Baantjer een goeie serie


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2004, 13:41:45
ER, Crime Scene Investigations zijn bij ons series waarvan we geen aflevering missen.
Wat ook boeit is b.v. Casualty op de BBC! Heb daar in de periode dat ik in Engeland werkte,  veel naar gekeken, en nu nog wel eens.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2004, 16:43:18
Trauma team ER,
ingang oost en nog vele van die reality serie`s
Niet alleen medische maar ook over de politie en andere hulpdiensten.
Dan heb je toch een idee van hoe het er aan toe gaat .
En het geeft leuke leermomenten om zelf te gebruiken bij een oefening. ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Karim

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2004, 17:12:58
Van Third Watch word hier geen aflevering gemist.

Zowel de herhalingen van het vorige seisoen op donderdagnacht, en de gewone aflevering op vrijdag.

Heb ze toevallig opgenomen deze week en vannacht (had nachtdienst) achterelkaar gekeken.

Echt een hele leuke serie.


Peter ten Tije

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2004, 19:19:30
Tijdens mijn opleiding van brandwacht in het verleden ( 11 jr geleden ) kregen we de film BACKDRAFT te zien, deze film heb pas echt indruk op me gemaakt

ondanks dat deze film in 1990 is uitgebracht vind ik hem nog steeds top!!!!!
fijn dat het forum weer terug is


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2004, 00:29:49
Ik zou nog steeds heel graag de serie Emergency willen zien, die heeft mij toen zeer geinspireerd.

Glenn
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2004, 21:52:54
Ja, Third Watch wordt hier ook niet overgeslagen, en Backdraft was wel leuk om naar te kijken met al die actiescenes erin, maar het benadert bijlange de werkelijkheid niet en dan wordt er toch door een andere bril naar gekeken..... ;)


Bralo20

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2004, 13:48:09
Ik blijf momenteel slechts voor 1 reeks thuis en dat is de reeks CSI Miami (op VT4) (aka Crime Scene Investigation).

Voor zover ik iets ken van sporenonderzoeken en forensische technieken mag deze serie toch vrij realistisch genoemd worden ten opzichte van andere politie of hulpdiensten reeksen.

Third Watch is helaas te laat op de avond (zondag om +/- 23h30 op VTM) om ervoor op te blijven.  Het is een goede reeks doch op momenten wat langdradig.

En enkele jaren geleden waren er nog Fire (Australische feuilleton) en Fire Co 132 op TV te bekijken.

Een van de betere films over de brandweer is nog steeds de film Backdraft.  Alleen al wat special effects betreft is deze film een aanrader.  Op sommige punten is de film misschien niet echt realistisch doch we mogen niet vergeten dat brandbestrijding in de USA totaal anders gebeurd dan hier in Europa.  Sommige zaken die misschien niet realistisch lijken door onze ogen lijken misschien wel realistisch door hun ogen.  Maar...  de echte reden waarvoor ik de film graag bekijk is de bijpassende zeer mooie soundtrack van Hans Zimmer.  Deze soundtrack zit dikwijls in mijn cd-speler van de wagen.  Hans Zimmer is dan ook wel de referentie van de filmmuziek ;)

En laten we uiteraard de reeks Alfa Papa Tango niet vergeten.  Wanneer we deze na meer dan 13 jaar opnieuw bekijken moeten we hartelijk lachen om de fouten die je in de reeks kan zien.  Toch een aanrader wat mij betreft ;) (al is het maar om eens te lachen)


Mvg,


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2004, 20:42:08
mijn favo serie ging over de brandweer in London's burning.  hierbij volgde je de perikelen rondom the BLUE WATCH.
Jammer dat deze serie niet herhaald wordt, hij draaide dacht ik bij de vara.

hier de fansite met veel info:
http://www.londonsburningarchives.co.uk/
http://www.londons-burning.co.uk/