Piaggio presenteert politie uitvoering

Auteur Topic: Piaggio presenteert politie uitvoering  (gelezen 10307 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
Gepost op: 30 maart 2009, 18:50:58
Piaggio presenteert politie-uitvoering van MP3 LT tijdens AutoRAI 2009

* Piaggio MP3 LT ideale oplossing voor hulpdiensten
* Speciale versie voor ambulancediensten in ontwikkeling

Piaggio onthult op de komende AutoRAI een politie-uitvoering van de MP3 LT. Deze speciaal geprepareerde versie is uitgerust met de volledige politie-uitrusting en onderscheidt zich door de bekende rood-wit-blauw kleurencombinatie nadrukkelijk van de overige verkeersdeelnemers. Dankzij zijn kenmerkende eigenschappen profileert de MP3 LT zich als ideale vervoersoplossing voor de politie en andere hulpdiensten. Momenteel overweegt Piaggio ook om voor de ambulancedienst een aangepaste versie van de MP3 LT te ontwikkelen.

De Piaggio MP3 LT in politie-uitvoering is een bijzondere verschijning. De karakteristieke politiekleuren en de speciale uitrusting met alle noodzakelijke apparatuur laten de LT direct opvallen tussen de andere verkeersdeelnemers. Echter, naast opvallen biedt de MP3 LT de politie een groot aantal voordelen bij het uitoefenen van haar taken. Zo is de MP3 LT ideaal bij verkeersregeling, het verlenen van eerste hulp en het opzetten van blokkades en afzettingen.

“De MP3 LT biedt door zijn bijzondere eigenschappen een groot aantal voordelen ten opzichte van zowel de auto als motor en is hiermee een ideaal voertuig voor de politie en andere hulpdiensten,” verklaart Alex van den Hoff, Country Manager bij Piaggio Benelux. “Doordat de MP3 LT over twee voorwielen beschikt is hij (omval)veiliger en dynamischer dan een gewone motorfiets, terwijl hij in druk stadsverkeer minstens even snel is. Ook kan de MP3 LT zelfstandig blijven staan, waardoor agenten hun voertuig snel kunnen verlaten om te hulp te schieten, iemand staande te houden of de wegblokkade op te zetten.”

Een ander groot voordeel van de MP3 LT is dat hij bestuurd mag worden door bezitters van een rijbewijs B. Dit betekent dat de agent niet over een motorrijbewijs hoeft te beschikken om de MP3 LT te mogen besturen. Hiermee kunnen veel meer agenten mobieler ingezet worden.

Daarnaast is de MP3 LT ten opzichte van de auto en motor relatief voordelig. Als basis voor de politie-uitvoering dient de MP3 LT 400, de krachtigste versie in de MP3 LT-modellenreeks. Deze versie combineert snelheid en kracht met dynamische rijeigenschappen, een gunstig verbruik en lage operationele kosten. Hiermee is hij niet alleen voordelig in aanschaf, maar ook in gebruik en onderhoud.

Stijgende marktvraag

De politie-uitvoering van de Piaggio MP3 LT is ontwikkeld als gevolg van de stijgende marktvraag door professionele gebruikers. “Beroepsmatige afnemers richten zich steeds vaker tot Piaggio met het verzoek om een aangepaste versie te ontwikkelen,” verklaart Van den Hoff. “Zo rijdt de verkeersondersteuning met een speciale Convoi Exceptionel-uitvoering van de MP3 en heeft Carglass in België al een groot aantal MP3’s in gebruik om een snelle service te kunnen garanderen.”

Daarnaast zien ook steeds meer hulpdiensten de Piaggio MP3 (LT) als ideale oplossing. De Amsterdamse brandweer heeft al een jaar lang een MP3 in gebruik en de ambulancedienst heeft reeds een concrete test gepland met de MP3 LT. Daarnaast rijden meerdere Belgische politiekorpsen al geruime tijd tevreden op de Piaggio MP3.

Piaggio heeft de politie-uitvoering van de MP3 LT zodanig ontwikkeld dat deze motorscooter is uitgerust met alle noodzakelijke politieapparatuur volgens de laatste voorschriften. De politie-uitvoering van de MP3 LT is uitsluitend op speciaal verzoek te bestellen door de Nederlandse politiekorpsen.



http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/30/politie-krijgt-nieuw-vervoermiddel-de-piaggio-mp3-lt




Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2009, 19:10:04
Dan ben ik wel benieuwd of politiekorpsen in dit geval buiten de aanbesteding om mogen gaan.

Als dat niet het geval is, heeft Piaggio dikke pech...
Maar dat zullen ze van tevoren vast uitgezocht hebben (???)

Lijkt mij overigens best een handige mobiel voor bijvoorbeeld de binnenstad in sommige plaatsen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2009, 19:23:33
Ik heb er vorig jaar al een zien rijden in brandweer uitvoering in Amsterdam.


Bart S

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2009, 20:26:52
Het leuke hiervan is, is dat het geen motor is. Je mag hem dus gewoon met je rijbewijs B besturen. Je krijgt er trouwens als particulier bij aanschaf wel een dagje instructie bij. Het schijnt heel apart te rijden, voornamelijk in de bochten.


JelmerR

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
Reactie #4 Gepost op: 1 april 2009, 19:45:25
wordt zeker vandaag gepresenteerd? Wat is de datum ook al weer vandaag??????


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #5 Gepost op: 1 april 2009, 20:03:08
Na even googellen (schrijf je dat zo?) weet je wel beter.
Hij genoeg materiaal en rijimpressie's te vinden om te weten dat dit "autootje" geen gein is.

Lijkt me wel wat.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #6 Gepost op: 2 april 2009, 09:19:03
Leuk voor hekpatrouilles  ;D
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #7 Gepost op: 2 april 2009, 16:11:41
hmmmm .... zou bijna een reden zijn om achter mijn beeldschermen vandaan te komen.
Net nu het mooie weer weer begint.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Bart S

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 2 april 2009, 22:24:06
wordt zeker vandaag gepresenteerd? Wat is de datum ook al weer vandaag??????

Het ding bestaat absoluut echt. Ik heb hem vorig jaar al gespot op de A4 richting Den Haag (gewone particuliere uitvoering). Ik verrekte zowat mijn nekspieren toen ik hem inhaalde, echt een raar gezicht die twee voorwielen. Ben er een tijdje bij blijven rijden (was ook op de motor) en moest eerst wat trucs uithalen via parallelbaan enzo om er weer achter te komen. Dit tot hilariteit van de bestuurder van de MP3 :)


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #9 Gepost op: 3 april 2009, 14:24:20
wat een belachelijk ding.

Hoop dat ze m nooit zullen aanschaffen....