Piaggio presenteert politie uitvoering

Auteur Topic: Piaggio presenteert politie uitvoering  (gelezen 10305 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 3 april 2009, 17:33:32
Ik denk dat 'ie voor de ambulancedienst bij evenementen bijvoorbeeld wel een meerwaarde kan zijn. Vooropgesteld dat je er wat koffers op en aan kan hangen. Maar dit is een politietopic.... ;)


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #11 Gepost op: 10 augustus 2010, 22:24:20




PTquad1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #12 Gepost op: 10 augustus 2010, 22:50:13
wordt druk over gesproken in de Regio Rotterdam Rijnmond. Is een doorontwikkeling op de 1e foto.
Er is op verzoek gekeken naar meer opbergruimte vandaar de snel afneembare koffers maar niet breeder dan dat de Piaggio standaard is.
Met de uitwisselbare koffers kunnen er meerdere personen met 1 Piaggio rijden en toch ieder hun eigen spullen bij zich hebben.


dienst: nog niet bekend
post: nog niet bekend
Uitvoering: politie motorscooter
Merk & type: Piaggio MP3 400LT / Provectus Technics
Kenteken: 62-LNV-1
bijzonderheden: rijden met auto rijbewijs - snel afneembare en uitwisselbare koffers - demo uitvoering


PTquad1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #13 Gepost op: 20 augustus 2010, 00:04:23
weet iemand of er een standaard bepakking op een politie motor zit of is dat iets wat per regio verschilt?
is er een basis pakket wat ze allemaal hebben met een uitbreidingsmogelijkheid?
heb een lijst gevonden op de politie site maar die wijkt nogal af van wat er in onze regio inzit.

hoop dat iemand het weet


Gast48368

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 20 augustus 2010, 00:29:34
Wat ik me eigenlijk afvraag: Mag iedereen zo een demo scooter presenteren, compleet met politielogo e.d.?



En m.b.t. PTquad1: Een tip: Goed vooronderzoek doet wonderen.  ;)


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #15 Gepost op: 20 augustus 2010, 00:43:54
In principe is het logo auteursrechtelijk beschermd. Maar ik ga er vanuit dat BiZa toestemming geeft om het te gebruiken. Ik heb wel vaker promotievoertuigen gezien incl. logo's, striping etc.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2010, 00:49:34
ik ben echt een groot tegenstander van dit apparaat, TENZIJ er een goede rijopleiding bij komt.

Ook in burgeruitvoering vind ik het een gevaar op de weg. Je mag er op rijden met een B-rijbewijs, maar het apparaat vraagt om gedrag dat aangeleerd wordt bij een A rijbewijs. Mijn waarnemingen zijn dat er op gereden wordt of het een bromscooter is (gas volledig open gooien, dicht draaien, weer volledig opengooien, overal tussen door scheuren, etc.) of juist erg onzeker (zo rechts mogelijk rijden op de rijstrook, je niet laten zien).

Van mij mogen ze die dingen vandaag nog verbieden, of er aanvullende wetgeving aan verbinden.

(ook vind ik het er niet uitzien en niet lekker rijden, maar dat terzijde  0098)


PTquad1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #17 Gepost op: 20 augustus 2010, 17:13:20
Wat ik me eigenlijk afvraag: Mag iedereen zo een demo scooter presenteren, compleet met politielogo e.d.?

Nee maar toestemming is via BiZa geregeld want dat moet wel.

En m.b.t. PTquad1: Een tip: Goed vooronderzoek doet wonderen.  ;)
onderzoek is gedaan maar gezien hier op dit forum velen uit alle windstreken zitten lijkt het me een goed idee om hier de vraag ook te stellen, vandaar.


PTquad1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #18 Gepost op: 20 augustus 2010, 17:18:23
ik ben echt een groot tegenstander van dit apparaat, TENZIJ er een goede rijopleiding bij komt.

Ook in burgeruitvoering vind ik het een gevaar op de weg. Je mag er op rijden met een B-rijbewijs, maar het apparaat vraagt om gedrag dat aangeleerd wordt bij een A rijbewijs. Mijn waarnemingen zijn dat er op gereden wordt of het een bromscooter is (gas volledig open gooien, dicht draaien, weer volledig opengooien, overal tussen door scheuren, etc.) of juist erg onzeker (zo rechts mogelijk rijden op de rijstrook, je niet laten zien).

Helemaal met TDMdR eens, je moet een goede rijopleiding volgen. Na 1 dag basistraining weet je een klein beetje wat je kan (uit ervaring) daarna veel oefenen.
Als hulpverleners: na oefenen minimaal nog 1 dag speciale rijopleiding je hebt tenslotte als hulpverlener een voorbeeld functie.

de regels in de wet maken dit mogelijk. voor sommigen een uitkomst voor anderen een verschrikking.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2012, 14:23:22
Ik ben heel benieuwd hoe het nu staat met de plannen rondom de Piaggio voor Politie / BRW of GGD.
Persoonlijk heb ik er in R-R nog nooit 1 daadwerkelijk zien rijden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen