Traumahelikopter wordt bekogeld met steen

Auteur Topic: Traumahelikopter wordt bekogeld met steen  (gelezen 20526 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 18 mei 2009, 00:20:37
Vlieger had geen 'probleem' verder.

Ok, het was ook alleen wat ik gehoord had van iemand die dichter bij het vuur zit dan ik. Maar volgens mij zit jij nog dichterderderder bij het vuur ;)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #51 Gepost op: 18 mei 2009, 09:38:35
Als Moderator is een helicopter-view  :D noodzakelijk.

Vanuit dit perspectief zie ik dit onderwerp een oeverloze discussie worden.

Graag on-topic blijven!

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #52 Gepost op: 18 mei 2009, 11:34:07
Citaat van AT5.nl

Vechtpartij rond traumahelikopter

Na een botsing tussen een fietser en een auto is zaterdagmiddag een vechtpartij ontstaan rond de traumahelikopter die werd ingezet bij het ongeval.

Een ongeveer 20-jarige jongen op een bmx-fiets reed rond 17.00 uur 's middags ter hoogte van de Motorwal in Noord tegen een auto die vermoedelijk net wegreed van een parkeerplaats. Een traumahelikopter werd ingezet om het ambulancepersoneel te ondersteunen.

Toen vervolgens een paar jongeren uit de buurt te dicht bij de helikopter kwamen ontstond een vechtpartij met agenten. Eén persoon werd daarbij aangehouden nadat hij meerdere agenten had aangevallen.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #53 Gepost op: 18 mei 2009, 15:57:35
Citaat van AT5.nl

Vechtpartij rond traumahelikopter

Na een botsing tussen een fietser en een auto is zaterdagmiddag een vechtpartij ontstaan rond de traumahelikopter die werd ingezet bij het ongeval.

Een ongeveer 20-jarige jongen op een bmx-fiets reed rond 17.00 uur 's middags ter hoogte van de Motorwal in Noord tegen een auto die vermoedelijk net wegreed van een parkeerplaats. Een traumahelikopter werd ingezet om het ambulancepersoneel te ondersteunen.

Toen vervolgens een paar jongeren uit de buurt te dicht bij de helikopter kwamen ontstond een vechtpartij met agenten. Eén persoon werd daarbij aangehouden nadat hij meerdere agenten had aangevallen.

20 jaar op een BMX cross fiets ??
die zijn toch tot een bepaald leeftijd ?


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #54 Gepost op: 18 mei 2009, 16:31:28
Als je wat langer bezig bent met hetgene waar de BMX op is ontwikkeld ... crosfietsen en dat met name in de richting van het free cycle stunten (half pipes en dergelijke) dan kunnen sommige jongens daar lang mee doorgaan.

Heb er wel beeld bij.
Sommigen stappen op een crosmotor maar sommigen blijven hun fietsie trouw.

Edit.
Nadat ik de foto's heb gezien ... yep ... stuntfietsie ...
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #55 Gepost op: 18 mei 2009, 16:53:41
Citaat van AT5.nl

Vechtpartij rond traumahelikopter

Na een botsing tussen een fietser en een auto is zaterdagmiddag een vechtpartij ontstaan rond de traumahelikopter die werd ingezet bij het ongeval.

Een ongeveer 20-jarige jongen op een bmx-fiets reed rond 17.00 uur 's middags ter hoogte van de Motorwal in Noord tegen een auto die vermoedelijk net wegreed van een parkeerplaats. Een traumahelikopter werd ingezet om het ambulancepersoneel te ondersteunen.

Toen vervolgens een paar jongeren uit de buurt te dicht bij de helikopter kwamen ontstond een vechtpartij met agenten. Eén persoon werd daarbij aangehouden nadat hij meerdere agenten had aangevallen.

actie foto: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,14915.msg638235.html#msg638235


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #56 Gepost op: 19 mei 2009, 11:10:18
Laat die mensen voordat ze tot hun stupide actie overgaan, denken aan het slachtoffer.
Wanneer een traumahelikopter wordt ingezet, is er sprake van zwaar letsel, al dan niet dodelijk.

De mensen die zich ophouden rond de traumahelikopter, om daar eens te laten zien hoe baldadig ze zijn, moeten worden ingesloten in een cel, met foto's van zwaargewonde personen. Ik denk dat ze dan tot bezinning komen. Ook een kijkje bij een patholoog-anatoom, waarbij slachtoffers die te laat in het ziekenhuis zijn aangekomen worden bestudeerd, zal een goede les zijn.

Denk niet dat veel mensen mijn mening delen, maar psychologisch straffen lijkt mij het zwaarst


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #57 Gepost op: 20 mei 2009, 00:07:49
Ik denk dat die patholoog-anatoom niet op zo'n gast zit te wachten tijdens zijn werk.
Op zich is het geen verkeerd idee.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #58 Gepost op: 17 juni 2009, 17:07:35
Een andere casus maar de piloot zal zeker even een verhoogde hartslag hebben gehad:

http://www.nufoto.nl/fotos/94309/krappe-landing-rotterdamse-traumahelikopter.html



Dames en Heren,
ter verduidelijking, de lifeliner 2 is al vaker op deze plek geland, men kent deze landingsplaats,
alleen nu er een camera stond wordt er zo'n ophef over gemaakt??
er waren geen natte voeten zoals beweerd wordt,
zoals gezegd men komt hier vaker bij incidentjes omdat dit een "ruime" plek is om de heli neer te zetten. andere locaties en dichterbij zijn er niet. op dit stuk.

groet

Logistiek 8)