hulpverleners in TV serie's

Auteur Topic: hulpverleners in TV serie's  (gelezen 2929 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rob dierenambulanc

  • Gast
Gepost op: 18 januari 2004, 18:04:19
Hoi,

Het is mij opgevallen dat er in diverse TV series zoals Baantjer en diverse soaps er niet wordt gewerkt met figuranten als het om hulpverleners gaat. Het meeste gebeurd dit met ambulance medewerkers. Maar het zijn vaak wel degelijk ook mensen die werkzaam zijn bij de ambulance. Gewoonlijk gaat dit via een castingburo. Uit nieuwsgierigheid vraag ik me af hoe dit wordt geregeld. Maakt een producent gebruik van een GGD? Of is de betreffende medewerker ingeschreven bij een castingburo en speel zich zelf?




Peter ten Tije

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2004, 19:06:33
volgens mij zijn dat nog steeds acteurs, heb in het verleden veel voor kinderseries gedaan waar dierenambulances in meewerkten, en meestal zaten wij erachter om de acteurs advies te geven.

Maar het kan inmiddels veranderd zijn, gezien de verzekeringen e.d.

Het ligt er ook aan welk programma het is denk ik....
fijn dat het forum weer terug is


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2004, 19:49:23
Ik heb dan over de GGD in Amsterdam. Er is een medewerker van hun die ik regelmatig zie bij diverse serie's. Zijn naam is geloof ik Jos en heeft wat langer haar. Misschien zijn er mensen die dit kunnen bevestigen en die bekend zijn bij de GGD Amsterdam.


Peter ten Tije

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2004, 19:52:41
ken ik verders niet, ik kom alleen bij de VZA
fijn dat het forum weer terug is


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2004, 00:28:05
Ik heb zelf als Brandweerman gefigureerd in LEK, dat was hartstikke leuk.

Maar ik kwam er achter dat er haast geen echte hulpverleners aan te pas komen, bijna alleen figuranten, zelfs de auto's zijn naargemaakt.

Glenn
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Peter ten Tije

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #5 Gepost op: 19 januari 2004, 08:19:55
en als er hulpverleningsvoertuigen worden gebruikt, worden de namen of nr's afgeplakt dat de herkomst niet teruggevonden kan worden
fijn dat het forum weer terug is


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2004, 12:31:39
en als er hulpverleningsvoertuigen worden gebruikt, worden de namen of nr's afgeplakt dat de herkomst niet teruggevonden kan worden

Nee dat is niet zo, er is een bedrijf die die auto's maakt speciaal voor TV opnames.
Wij deden ook gewoon mee met een TS (TankautoSpuit) van ons korps en er werd niets afgeplakt.
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Peter ten Tije

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2004, 12:41:34
weer wat geleerd, ik weet niet anders dan uit ervaringen dat het zo is, maar er zal inmiddels wel wat veranderd zijn...
fijn dat het forum weer terug is