COH (Commando Haakarmbak) / MCU (Mobiele Commando Unit)

Auteur Topic: COH (Commando Haakarmbak) / MCU (Mobiele Commando Unit)  (gelezen 87971 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #180 Gepost op: 22 februari 2016, 21:17:08
Een vraagje over welke voertuigen de verschillende regio's nu in gebruik hebben of nemen?

Rotterdam heeft gekozen voor 1x COPI en 2x VC1
Amsterdam heeft 1x VC1. Heeft men daarnaast ook nog iets voor COPI of doet men dat ook in de VC?
Friesland en Groningen hebben beide een Mobiele Commando Unit gekocht. Is dit nu een VC of voor COPI of voor beide?

Klopt dit een beetje en wat hebben andere regio's?

Citaat van: Mini HV link=msg=1405601 date=1455137509
Beide voertuigen in beeld. Stonden inderdaad naast elkaar.





Eigen foto..


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #181 Gepost op: 22 februari 2016, 22:22:19
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1408088 date=1456172228
Een vraagje over welke voertuigen de verschillende regio's nu in gebruik hebben of nemen?

Rotterdam heeft gekozen voor 1x COPI en 2x VC1
Amsterdam heeft 1x VC1. Heeft men daarnaast ook nog iets voor COPI of doet men dat ook in de VC?
Friesland en Groningen hebben beide een Mobiele Commando Unit gekocht. Is dit nu een VC of voor COPI of voor beide?

Klopt dit een beetje en wat hebben andere regio's?
MCU is voor het copi. Amsterdam heeft een MCU. Geen VC.


Kookaburra

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
    • Post Zuilen
Reactie #182 Gepost op: 23 februari 2016, 21:30:34
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1408088 date=1456172228
Een vraagje over welke voertuigen de verschillende regio's nu in gebruik hebben of nemen?

Rotterdam heeft gekozen voor 1x COPI en 2x VC1
Amsterdam heeft 1x VC1. Heeft men daarnaast ook nog iets voor COPI of doet men dat ook in de VC?
Friesland en Groningen hebben beide een Mobiele Commando Unit gekocht. Is dit nu een VC of voor COPI of voor beide?

Klopt dit een beetje en wat hebben andere regio's?

Volgens mij is de trend om de VC's niet meer te vervangen en wordt er alleen een MCU aangeschaft, zoals Amsterdam, Friesland en Groningen. De originele functie van de VC is met de moderne middelen natuurlijk ook wel komen te vervallen. Dat wil niet zeggen dat ik de keuze van Rotterdam om destijds twee VC's aan te schaffen een slechte vind. Ze zijn daar met een ander doel aangeschaft, samen met de politie en het Havenbedrijf. Zie ook het persbericht van de VRR.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #183 Gepost op: 23 februari 2016, 21:34:55
Citaat van: Kookaburra link=msg=1408375 date=1456259434
Volgens mij is de trend om de VC's niet meer te vervangen en wordt er alleen een MCU aangeschaft, zoals Amsterdam, Friesland en Groningen.

Daar staat wel tegenover dat diverse regio's ook nieuwe VC's aanschaffen. Zoals Brabant-Zuid-Oost, Noord- en -Oost Gelderland en Rotterdam-Rijnmond. Daarnaast zijn er diverse regio's waar de oudere VC's nog rond rijden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #184 Gepost op: 24 februari 2016, 21:37:30
Heb je daar afbeeldingen van? Dat zijn dan pure VC's? Hebben die regio's dan ook MCU's?

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1408377 date=1456259695
Daar staat wel tegenover dat diverse regio's ook nieuwe VC's aanschaffen. Zoals Brabant-Zuid-Oost, Noord- en -Oost Gelderland en Rotterdam-Rijnmond. Daarnaast zijn er diverse regio's waar de oudere VC's nog rond rijden.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #185 Gepost op: 24 februari 2016, 22:43:01
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1408644 date=1456346250
Heb je daar afbeeldingen van? Dat zijn dan pure VC's? Hebben die regio's dan ook MCU's?

De VRR heeft 2 VC's en een MCU.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #186 Gepost op: 24 februari 2016, 22:46:44
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1408644 date=1456346250
Heb je daar afbeeldingen van? Dat zijn dan pure VC's? Hebben die regio's dan ook MCU's?


VNOG heeft nu een nieuwe VC en daarnaast nog de oude Commandobakken. Brabant Zuid-Oost heeft de oude VC containeropbouw op een nieuw Mercedes chassis gezet. Of zij nog een MCU of COH overhouden weet ik zo 1,2,3 niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens