COH (Commando Haakarmbak) / MCU (Mobiele Commando Unit)

Auteur Topic: COH (Commando Haakarmbak) / MCU (Mobiele Commando Unit)  (gelezen 87678 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #20 Gepost op: 14 juli 2009, 14:27:03
ik heb hier nu een pen liggen de "zpen" van dane elec komt bij mediamarkt vandaan is een normale pen waar je in een word bestand mee kan schrijven direct zoals smartboard en  indirect zoals in de lucht schrijven en dan  slaat hij het op op een bijzittende usb stick

voor een impressie aan rekbare COH's zie de ene met uitschuifbare tent of die ene kantoor facility
http://www.ligthart-mobile.nl/pg-12545-7-12784/pagina/racing_trailerhome_repair.html
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #21 Gepost op: 15 juli 2009, 10:20:06
Het "uitschuiven" in de breedte op basis van de huidige COH's kost qua techniek waarschijnlijk meer ruimte dan het gaat opleveren.
Een andere variant waar nu mee gespeeld wordt is verlenging, wat mogelijk wordt omdat de nieuwe haakarmvoertuigen 3-assers worden en dus ook langere containers kunnen vervoeren. Bestaande 2-assers krijgen een "uitklap-bar" aan de achterzijde.
Op basis van die ideeën heb ik de de bestaande tekening van de huidige COH wat aangepast:



De twee linker werkplekken zijn voor de (geografisch) plotter en de informatiecoördinator. Op de rechterwand hangen twee monitorschermen, die door beide functionarissen worden bediend. De lichtblauwe balken zijn dus schermen. De Leider CoPI leidt de overleggen vanachter de katheder waarop ook een klein scherm staat wat gekoppeld is aan beide schermen achter hem/haar (switch). Totaal kunnen dan zo'n 10 functionarissen deelnemen aan het CoPI.
De ruimte met apparatuur en eigen generator zit daar weer achter.


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #22 Gepost op: 15 juli 2009, 11:31:53
mischien ben ik het maar, maar mij lijkt het handig dat de centralisten ook mee kunnen kijken.

en nog over de mcu , als je mensen hebt getrained voor CE dan kan je op de aanhanger ook een ABH of HVH plaatsen ( andere aanhanger met HA installatie)
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #23 Gepost op: 15 juli 2009, 11:47:45
mischien ben ik het maar, maar mij lijkt het handig dat de centralisten ook mee kunnen kijken

Welke centralisten? Centralisten zitten toch op de meldkamer?
Of bedoel je die portofonisten oid die met sommige OvD-B's meelopen? Daar wordt inderdaad geen rekening mee gehouden, want de COH is een multidisciplinaire (overleg)faciliteit voor CoPI-leden, en de multidisciplinaire planvorming (crisisplan, GRIP-procedure e.d.) kent geen ondersteuners van (individuele) CoPI-leden.

Of als je inderdaad de centralisten van de meldkamer bedoelt; die kunnen straks via Cedric met iedereen meekijken.
Of als je de centralisten van de VC bedoelt, daar heb ik geen idee van. Feitelijk zijn dat volgens mij alleen doorgeef-luiken van informatie, en hoeven geen achtergrondinfo te kennen; ze nemen immers ook geen beslissingen, dat doet het CoPI.


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #24 Gepost op: 15 juli 2009, 12:05:32
ik had het over VC want 1 foto zegt meer dan 1000 worden vooral als het hectisch is
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #25 Gepost op: 15 juli 2009, 13:25:36
ik had het over VC want 1 foto zegt meer dan 1000 worden vooral als het hectisch is.

Ah, oké. We hebben idd nog niet nagedacht over de rol van de VC in het kader van netcentrisch werken. Ik houd het in mijn achterhoofd  ;)


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #26 Gepost op: 15 juli 2009, 14:23:09
De onderstaande trailer biedt in mijn beleving in ieder geval genoeg ruimte. Hij wordt gebruikt voor de Stichting Rijdende School (voor kinderen van kermisexploitanten). Ik zag eenzelfde soort trailer afgelopen week in buurt staan.





Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #27 Gepost op: 15 juli 2009, 14:50:01
de vraag is aangezien hij breed is :
zijn de poten van verschillenden lengtes, is er wel genoeg plaats voor
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #28 Gepost op: 23 juli 2009, 22:43:18
Het is een beetje wringen in het verkeer....maar als hij ter plaatse is dan heb je ook wat!!  8)

&feature=player_embedded
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #29 Gepost op: 23 juli 2009, 22:56:34
Het is een beetje wringen in het verkeer....maar als hij ter plaatse is dan heb je ook wat!!  8)

&feature=player_embedded

Die meesturende achteras is geen overbodige luxe zo te zien.
En dit voertuig standaard laten begidsen door de politie overigens ook niet ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s