COH (Commando Haakarmbak) / MCU (Mobiele Commando Unit)

Auteur Topic: COH (Commando Haakarmbak) / MCU (Mobiele Commando Unit)  (gelezen 87513 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #30 Gepost op: 9 januari 2010, 15:32:41
Om nog even terug te komen op de beamer... ;)

Op school hebben we tegenwoordig deze beamers:

(Hitachi CP-A100 of ED-A100)

Het beeld wordt via de uitklapbare spiegel op het scherm geprojecteerd. Je staat door de korte afstand van de lichtbundel vrijwel nooit in je eigen licht. Het beeld is ds ook nog goed te zien als je iets aanwijst op het scherm.
De beamer kan zowel onder als boven het scherm worden geplaatst.


@Simon: Nog ontwikkelingen te melden op dit vlak? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #31 Gepost op: 11 januari 2010, 09:03:10
@Simon: Nog ontwikkelingen te melden op dit vlak? :)

Ja, in die zin dat er nu een verlengde COH bij ons op de Zijlweg staat waar nu de laatste hand aan wordt gelegd. De inrichting is conform mijn tekening (zie posting 15 juli jl.).
Het beamer-verhaal is opgelost door gebruik te maken van 2 grote LCD-schermen.
In gebruikname van de nieuwe COH zal waarschijnlijk gelijk met de formele start van netcentrisch werken zijn (april?).

Het MCU-verhaal staat voor ons in de ijskast.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #32 Gepost op: 11 januari 2010, 10:19:17
Oké, thanks voor de reactie!
Ben benieuwd hoe een en ander er straks uit komt te zien :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #33 Gepost op: 10 februari 2010, 15:33:41
Modernste CoPI-container in regio Kennemerland

Vanaf maandag 15 februari kan ons VeiligheidsTeam (VT) een nieuwe CoPI-container inzetten op het Commando Plaats Incident (CoPI).  Deze CoPI-container is de eerste in zijn soort in Nederland.
  
De modernste CoPI-container van Nederland met de nieuwste technische functionaliteiten, zoals een gegarandeerd snelle internetverbinding, satellietverbinding en ergonomische werkplekken, wordt ingezet bij grootschalige incidenten in onze regio.  

Deze op de praktijk afgestemde CoPI-container is het antwoord op belangrijke lessen uit het veld. De lessen zijn opgedaan bij grote incidenten zoals bijvoorbeeld de Poldercrash.  

De nieuwste CoPI-container is volledig voorbereid op de toekomstige manier van informatiedeling binnen de Veiligheidsregio: het Netcentrisch werken. Het Netcentrisch werken biedt een belangrijke verbetering voor de operationele informatievoorziening tijdens rampen, crisis en (geplande) grootschalige inzetten van de hulpverleningsdiensten.

Bron: VRK

Misschien dat een mod de topic-titel kan aanpassen, of moet dit een apart topic worden?


Dibbus

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #34 Gepost op: 11 februari 2010, 10:14:39
Modernste CoPI-container in regio Kennemerland

Vanaf maandag 15 februari kan ons VeiligheidsTeam (VT) een nieuwe CoPI-container inzetten op het Commando Plaats Incident (CoPI).  Deze CoPI-container is de eerste in zijn soort in Nederland.
  
De modernste CoPI-container van Nederland met de nieuwste technische functionaliteiten, zoals een gegarandeerd snelle internetverbinding, satellietverbinding en ergonomische werkplekken, wordt ingezet bij grootschalige incidenten in onze regio.  

Deze op de praktijk afgestemde CoPI-container is het antwoord op belangrijke lessen uit het veld. De lessen zijn opgedaan bij grote incidenten zoals bijvoorbeeld de Poldercrash.  

De nieuwste CoPI-container is volledig voorbereid op de toekomstige manier van informatiedeling binnen de Veiligheidsregio: het Netcentrisch werken. Het Netcentrisch werken biedt een belangrijke verbetering voor de operationele informatievoorziening tijdens rampen, crisis en (geplande) grootschalige inzetten van de hulpverleningsdiensten.

Bron: VRK

Misschien dat een mod de topic-titel kan aanpassen, of moet dit een apart topic worden?

Heb je ook een foto van?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 11 februari 2010, 12:12:20
Heb je ook een foto van?

Hij word 15 februari officieel in gebruik genomen, dus tot  die tijd zul je nog geen foto's online gaan zien vermoed ik zo  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #36 Gepost op: 15 februari 2010, 18:26:46
Heb je ook een foto van?











Zo genoeg?  ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 15 februari 2010, 18:48:37
Netjes  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #38 Gepost op: 15 februari 2010, 20:02:05
Voor de beeldvorming ff een foto van mij van die van Brabant Zuid-Oost en die van het KLPD ;)






De onderste is van de KLPD, als ik het goed begrijp? In het onderstaande filmpje wordt echter (vanaf 0:50) een commando-unit van de KLPD geďntroduceerd met blauwe én rode striping..

112 in actie first trailer
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #39 Gepost op: 15 februari 2010, 20:17:34
De onderste is van de KLPD, als ik het goed begrijp? In het onderstaande filmpje wordt echter (vanaf 0:50) een commando-unit van de KLPD geďntroduceerd met blauwe én rode striping..

En jij neemt computeranimaties waar een MD Explorer ipv de EC 135 als traumaheli wordt gebruikt voor zo'n vergelijking serieus?