Inzetverslagen redders 2004.

Auteur Topic: Inzetverslagen redders 2004.  (gelezen 39079 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #140 Gepost op: 29 maart 2004, 16:49:58
Als we grotere snelle boten krijgen dan zal er een vaarbewijs volgen. ALs we vliegtuigen krijgen dan zal er piloten opleiding volgen maar daarom beginnen we daar nu toch nog niet mee???? De huidige rampenvloot moet nog zeker 7 jaar mee voordat er weer sprake kan zijn van vervanging. Ook de kosten voor een vloot met snelle boten is niet op te brengen om dit in te voeren, dan heeft het meerwaarde om dergelijke boten bij de brandweerkorpsen te plaatsen.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #141 Gepost op: 29 maart 2004, 19:33:44
De brandweer van Amsterdam naar Maastricht ofzo, hoe zie je dat voor je. Leg eens uit 9100001, ik raak geïnteresseerd.... ;)


Henk


Dave

  • Gast
Reactie #142 Gepost op: 29 maart 2004, 21:09:42
Ik wil je wel ff helpen, door het geheugen op te frissen...

Tijdens de inzet in Limburg, is op verzoek van de KNBRD en BiZa een verzoek gedaan, om de rampenvloot uit te breiden met een paar snelle boten. Ook zijn diverse KNRM boten ingezet. Dus, ik praat niet over de vervanging van de huidige vloot, maar uitbreiding met snelle boten! En voor de boten waarvoor je op zee geen vaarbewijs nodig hebt, zul je op het binnenwater deze toch echt moeten hebben, alvoor je varen mag!!!

Dave


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #143 Gepost op: 29 maart 2004, 21:24:32
Waarom zien zoveel mensen op tegen het behalen van het klein vaarbewijs??? Zo vreselijk moeilijk is het echt niet, boekie overlezen, vragen van CD maken zodat je aan de vraagstelling went, nuchter verstand gebruiken en dan heb je het.
Ik zou het overigens een goede zaak vinden als men bezit van KVB 1+2 ook verplicht zou stellen op alle wateren die onder het RTZ vallen.
Wil het zelfs nog wat uitbreiden, vaar je op open zee en moet je echt gaan navigeren, haal dan ook je TKN erbij.
Marifoon eveneens niet over zeuren,  2 lesavonden van een ter zake deskundige, paar uurtjes zelfstudie, m.b.v. vragen CD en kat in't bakkie.
Afgelopen keer zijn er weer een aantal 16 jarigen van onze brigade op geweest die het zonder mankeren hebben gehaald.

Kees  8)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #144 Gepost op: 30 maart 2004, 12:13:59
Ik vind het ook geen probleem om deze papieren te halen, het is echt mogelijk want is het mij ooit ook een keer gelukt. Maar het is zonde van de energie om mensen op te leiden voor zaken welke niet gebruikt worden. Dit geeft meer mijn probleem aan, als er brigades zijn welke deze papieren wel nodig hebben dan moet je je je mensen er wel voor opleiden. Niet de energie gebruiken voor zaken welke je niet nodig hebben. Er zijn genoeg brigades/ of knrm  welke snelle boten kunnen leveren voor rampentaken, dus waarom andere boten hiervoor neerleggen. De verhouding snelle boten zal veel kleiner zijn met de verhouding tot de langzamere boten.

9910001

ps ik zie de vlet niet snel verdwijnen bij de brigades omdat het een goede boot is om te leren varen.
9910001


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #145 Gepost op: 30 maart 2004, 17:00:04
Er wordt hier veelvuldig gesproken over het behalen van een vaarbewijs, maar reddingsbridages zijn toch tot op zekere hoogte vrijgestelt om zonder vaarbewijs te mogen varen??


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #146 Gepost op: 30 maart 2004, 17:08:38
Tot een beperkt nivo ben je vrijgesteld, maar je zou zelf aan moeten geven dat je er liever geen gebruik van kaamt. Zeker als je in gebieden vaart waar dit wel noodzakelijk is.

9910001
9910001


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #147 Gepost op: 31 maart 2004, 03:00:45
Totdat de wetgeving is bijgesteld ben je vrijgesteld, echter indien je i.v.m. een ongeval voor de groene tafel moet verschijnen zul je aan moeten tonen dat je ter zake kundig bent, en dat nu is een groot probleem, je hebt namelijk geen vaarbewijs en je hebt een ongeval veroorzaakt.
Verder is het maar zeer de vraag in hoeverre je verzekering dan zal uitbetalen of dat het je eigen beurs gaat kosten.

Kees  8)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #148 Gepost op: 31 maart 2004, 12:37:49
Een vaarbewijs toont ook niet aan dat je goed kan varen, je kent de regels. Maar des te fouter je bent tijdens een ongeluk en je dwe regels verkeerd op vat.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #149 Gepost op: 31 maart 2004, 13:35:27
Dat is ook weer waar, 9910001, maar dat is een heel andere discussie. Ik ben ook van mening, dat er een praktijk exame aan het vaarbewijs moet worden toegevoegd.

Maar als reddingsbrigade zou je het 'goede voorbeeld' moeten geven, toch? Waarom zou je het vaarbewijs dan niet invoeren als maatstaf voor de schippers opleiding?

Dave