Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 171828 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Gepost op: 21 april 2009, 21:43:27
Ben erg benieuwd naar de inrichting van de diverse politievoertuigen (voornamelijk de bussen).

Zie dat de buitenkant van de voertuigen steeds meer gelijk wordt door het beperkt aantal types, echter de inrichting verschild enorm. In sommige korpsen wordt de binnenzijde voor een zelfde bedrag aangepast als de aanschaf waarde.......

Lijkt mij leuk de verschillen in beeld te zien dus plaats je foto's:

 8)




Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1 Gepost op: 21 april 2009, 21:48:20
Zet binnenkort wat interieurtjes op de foto voor je :) Hebben in ieder geval Tourans, eentje met een experimenteel kenteken-scan systeem :)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2 Gepost op: 23 april 2009, 19:12:36


Daar zjn ze dan. De bovenste is een Ford Focus, met de mobilofoon in 't plafond.

De tweede is een Touran, met 'nieuwe' lichtbalksturing (aan de GSM houder vast), navigatie (links) en CatchKen scherm (windows XP systeem). Het CatchKen is een pilot, de twee (infrarood)camera's hangen op t dashboard. 't werkt overigens nog niet geweldig, voornamelijk omdat de database niet 'live' is en dus handmatig geupdate moet worden...


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #3 Gepost op: 23 april 2009, 19:31:06
interessante pilot wel die catchken in surveillance wagens.

Wel moet ik zeggen dat de Utrechtse surveillance wagens netter op zijn gebouwd dan deze voorbeelden....


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #4 Gepost op: 23 april 2009, 19:32:19
PS: de Ford is toch een Mondeo en geen focus, aan het interieur te zien??


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #5 Gepost op: 23 april 2009, 19:58:30
Idd, mondeo, sorry :)

Ik vind, voornamelijk de Touran, inderdaad slordig opgebouwd. Normaal is hij netter, maar deze is 'vernaggeld' door de pilot met de CatchKen, die er ogenschijnlijk binnen 5 minuten in moest gebouwd worden ofzo...


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #6 Gepost op: 23 april 2009, 20:19:03
Idd, mondeo, sorry :)

Ik vind, voornamelijk de Touran, inderdaad slordig opgebouwd. Normaal is hij netter, maar deze is 'vernaggeld' door de pilot met de CatchKen, die er ogenschijnlijk binnen 5 minuten in moest gebouwd worden ofzo...

Tsjaa, het gaat er niet om dat het er slordig uit ziet maar dat je in zo min mogelijk ruimte zoveel mogelijk apparatuur kan stoppen waardoor het werk er op straat beter door kan worden. Je hoeft geen schoonheidsprijs te winnen met de binnenzijde van het voertuig. Probleem daarbij is dat het ook allemaal niet heel veel anders kan dan op de wijze hoe het in dit voertuig is ingebouwd. Veiligheid speelt ook een belangrijke rol. Daarom moeten de airbags vrij blijven. Hierdoor kan je dus geen beeldscherm inbouwen boven het dashboardkastje maar ben je echt aangewezen op het smalle midden gedeelte van het voertuig waar geen airbag geplaatst is. Tsjaa dan komt het met een carkit, bedieningspaneel O&G, navigatie en de Catchken al snel vol te zitten en ziet het er slordig uit.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #7 Gepost op: 23 april 2009, 20:43:30
Tsjaa, het gaat er niet om dat het er slordig uit ziet maar dat je in zo min mogelijk ruimte zoveel mogelijk apparatuur kan stoppen waardoor het werk er op straat beter door kan worden. Je hoeft geen schoonheidsprijs te winnen met de binnenzijde van het voertuig. Probleem daarbij is dat het ook allemaal niet heel veel anders kan dan op de wijze hoe het in dit voertuig is ingebouwd. Veiligheid speelt ook een belangrijke rol. Daarom moeten de airbags vrij blijven. Hierdoor kan je dus geen beeldscherm inbouwen boven het dashboardkastje maar ben je echt aangewezen op het smalle midden gedeelte van het voertuig waar geen airbag geplaatst is. Tsjaa dan komt het met een carkit, bedieningspaneel O&G, navigatie en de Catchken al snel vol te zitten en ziet het er slordig uit.

De inbouw in de Touran is slordig maar ook onveilig. Kijk maar eens naar de knieen van de bijrijder! De carkit met een houder voor bediening O&G. Kunnen volgens mij ook meer dingen in de middenconsole worden gebouwd. Zag laatst een KLPD Volvo en daarin was gewoon de middenconsole (armsteun) weggezaagd. Vervolgens was daar de carkit van de portofoon geplaatst. Ook lijkt mij dat dit ruimte geeft voor de zit (koppel e.d.).


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #8 Gepost op: 23 april 2009, 23:01:32
Ik zal volgende week wel foto's maken van een utrechtse touran en focus.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #9 Gepost op: 24 april 2009, 07:30:31
ik zal even kijken of ik een foto vanmiddag kan maken van de tourans van wijkteam Zaandam Centrum in ZaWa.... moet toch werken..
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....