Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 173900 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #350 Gepost op: 22 juni 2012, 09:02:59
VTS bezig met een eigen interpretatieslag?

Grille flitsers dienen gemonteerd te worden tussen 0,4 en 1,2m boven het wegdek. Waarom die enorme bandbreedte? -> Vrachtwagens en personenwagens hebben verschillende hoogte.

Dat een dashboardlamp wel goedgekeurd wordt en een set grille flitsers niet, is nogal vreemd.
Net zoals de Lariekoek dat VTS maar 1 type lamp toestaat op de V70 KLPD voertuigen.

Verder vallen grille flitsers onder de zogenaamde secundaire set en ben je gebonden aan het aantal waarvoor de betreffende typegoedkeuring is afgegeven.

De LINZ6 heeft als set van 2 stuks een typegoedkeuring, de TIR3 heeft een typegoedkeuring met 4 units (omdat anders het oppervlak te klein was en de lichtopbrengst te laag voor ece r65)

Deze typegoedkeuring is uitgevoerd door Woodway, de Europese importeur van Whelen.
Deze setup met 4 tir3 is onder andere terug te vinden op de Sprinter ambulance van Luchthaven Stuttgart.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #351 Gepost op: 4 juli 2012, 22:12:59
VTS bezig met een eigen interpretatieslag?

hahahahaha goed te lezen dat je het niet hebt over VTSpn! Want die pn heeft er niks mee te maken ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #352 Gepost op: 8 juli 2012, 16:49:09




Dienst: Regio Politie Drenthe
Bureau: Assen
Soort voertuig: Surveillancebus & noodhulp geschikt.
Merk & type: Volkswagen T5 2.0 TDI 140 pk DSG
Kenteken: 09-TVV-5
Bijzonderheden: Eerste LAPV T5 in de regio Drenthe.

Foto's zijn gemaakt door CopVR3.
Foto's van het interieur zijn te vinden in:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=29144.msg1058527#msg1058527


Hierbij ook een paar foto's van de binnenzijde van de nieuwe VW T5 uit regio Drenthe.







Foto's zijn gemaakt door CopVR3.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #353 Gepost op: 8 juli 2012, 16:55:06
Mooie kist, en klopt het als ik zeg dat er achter de bestuurder en bijrijderstoel geen scherm zit?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #354 Gepost op: 8 juli 2012, 17:00:59
Mooie kist, en klopt het als ik zeg dat er achter de bestuurder en bijrijderstoel geen scherm zit?

Ja daar kun je wel eens gelijk in hebben.
Ik weet dat er een was fout gemaakt bij de bestelling waardoor er een handhavings uitvoering met 8 stoelen geleverd is.
De bus is later aangepast naar de NH opstelling.
Voor meer info moet je bij CopVR3 zijn. ;-)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #355 Gepost op: 8 juli 2012, 22:20:40
Netjes. Hebben jullie ook nog een PD koffer bij in het voertuig? En het daklicht (zoeklicht), hoe wordt die aangestuurd?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #356 Gepost op: 8 juli 2012, 23:08:51
Mooie foto`s. Interessant om deze T5 ook eens van binnen te zien.
Apart stukje stof op de stoelen trouwens. Nog niet eerder gezien, ook niet zo zonder bescherming voor het holster en de boeien.

De bediening voor OGS is niet echt handig geplaatst mocht je solo rijden. Is als bestuurder een aardig eind reiken naar de knoppen terwijl je je blik niet op de weg houdt.... Niet echt slim gedaan.

Jammer dat ze de originele radio niet hadden laten zitten. Had makkelijk bovenop het dashboard gepast naast de navi of op de houten kist tussen de stoelen. Maargoed das weer een ander onderwerp.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #357 Gepost op: 8 juli 2012, 23:29:29
Wat n foeilelijke opbouw!! Kan iemand bevestigen dat dit de lapv opbouw is voor de T5???


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #358 Gepost op: 9 juli 2012, 07:07:44
Wat n foeilelijke opbouw!!
Ja het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind het wel zeer degelijk uitzien. Enige losse draden die lopen zijn die van de spreeksleutels en die zijn ook netjes weggewerkt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #359 Gepost op: 9 juli 2012, 12:04:33
Ja het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind het wel zeer degelijk uitzien. Enige losse draden die lopen zijn die van de spreeksleutels en die zijn ook netjes weggewerkt.

Dit ziet er wel ff heel wat anders uit dan de T5 die wij rijden (RR/ZHZ). Zo vermoed ik dat er geen kenteken/persoonsbevraging/GMS koppeling in zit en ook geen traffic-advisor? Ik mag toch hopen dat dit niet de standaard/LAPV wordt  >:( :'(