Stadswachten / BOA's / toezichthouders meer taken, bevoegdheden en middelen

Auteur Topic: Stadswachten / BOA's / toezichthouders meer taken, bevoegdheden en middelen  (gelezen 168249 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Alles mooi en wel, maar verwacht men dan dat ''Jan met de pet'' alle wetjes en regeltjes uit z'n hoofd kent? Als  een voor mij onbekend voertuig mij een stopteken geeft,  dan weet ik eigenlijk niet wat ik zou doen. Op een verlaten industrieterrein zou ik i.i.g. niet stoppen, denk ik.  ::)

Ik herinner mij ook niet dat zoiets ooit aan bod is gekomen bij welke verkeersexamens dan ook. Behalve v.w.b. politiediensten natuurlijk.

Apart geval..


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Citaat
Ik herinner mij ook niet dat zoiets ooit aan bod is gekomen bij welke verkeersexamens dan ook. Behalve v.w.b. politiediensten natuurlijk.

Het is ook helaas niet zo makelijk te zeggen wie nou wel een stopteken mogen geven en wie niet. Neem Amsterdam bijvoorbeeld. Hier heb je tig soorten toezichthouders en BOA's, de één heeft bevoegdheden die ander niet heeft, maar ze hebben zo'n beetje allemaal hetzelfde uniform. Daarnaast heb je ook nog toezichthouders van de verschillende stadsdelen, etc. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Maar dit gaat allemaal naar een andere discussie dan over voertuigen of materiaal.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Je hebt gelijk. Misschien wil een der Mods  ::)  even zo vriendelijk zijn om de afgelopen berichten even onder dit topicje te hangen?

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,29234.0.html

B.v.d...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Je hebt gelijk. Misschien wil een der Mods  ::)  even zo vriendelijk zijn om de afgelopen berichten even onder dit topicje te hangen?

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,29234.0.html

B.v.d...

U vraagt, wij draaien ;)
(maar niet altijd 8))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
U vraagt, wij draaien ;)
(maar niet altijd 8))

Ik probeer meestal on-topic te blijven....

 Maar niet altijd..

Maarten bedankt!   ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Het is ook helaas niet zo makelijk te zeggen wie nou wel een stopteken mogen geven en wie niet. Neem Amsterdam bijvoorbeeld. Hier heb je tig soorten toezichthouders en BOA's, de één heeft bevoegdheden die ander niet heeft, maar ze hebben zo'n beetje allemaal hetzelfde uniform. Daarnaast heb je ook nog toezichthouders van de verschillende stadsdelen, etc. Je ziet door de bomen het bos niet meer.

Inderdaad. Maar die stop-bordjes had ik nog nooit gezien bij handhavers. Ik vraag me dan ook af of ze veel worden gebruikt? Ik kom niet echt veel in 020, dus ik zou het niet weten..


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Ik heb ze ook wel vaker bij toezichthouders op de auto zien zitten maar nog nooit één in gebruik. Ik vraag mij dan ook af in welke gevallen zij dat willen doen.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik heb ze ook wel vaker bij toezichthouders op de auto zien zitten maar nog nooit één in gebruik. Ik vraag mij dan ook af in welke gevallen zij dat willen doen.

Misschien mengt een toezichthouder zich nog in dit topic..  ::)


Ron-Almere

  • Gast
Even heel kort, in Amsterdam dragen de handhavers en toezichtouders allemaal hetzelfde uniform, dus niet zoals werd verteld diverse uniformen. Dit sinds 1 janurie van dit jaar. Daarvoor droeg het personeel van de stadsdelen het politieuniform en het personeel van de dienststadstoezicht hun eigen uniform. Daarnaast zijn er  Boa's die ook nog bewapenning hebben zoals korte wapenstok en transportboeien. Ook is men bezig om voor enkele bewapende Boa's pepperspray in te voeren. Daarnaast dragen diverse Boa's tijdens hun werkzaamheden een kogel&steekwerendvest.

Op een BOA forum gaan er nu stemmen op om een landelijk uniform in tevoeren voor alle Boa's in Nederland.

Dan de stopborden, de meeste stopborden zitten op de voertuigen van de voormalige milieu of reinigingspolitie.
De meeste hebben de bevoegdheid om een voertuig staande te houden opgrond van de wet milieubeheer. Uitzondering zijn de handhavers van stadsdeel Zeeburg en Zuidoost(Bijlmer) hun zijn Flora&Fauna beheerder en hebben naast de bovengenoemde wetgeving ook het RVV op hun akte staan dus kunnen en mogen dus ook verbaal aanzeggen voor o.a.het niet handsfree bellen, gordelplicht, artikel 8. En wat ook veel gebeurd is dat er studenten van de Apaa meerijden voor hun 2 daagse milieumodule en er voor de gehele wetging die hun hebben een stopteken kan worden gegeven.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Ik reedt afgelopen week door Voorthuizen en kwam daar dit voertuig tegen.
(foto "geleend" van een ander topic en komt van Jerommeke88)


Dienst : Gemeente Barneveld
Afdeling/Buro : Toezicht en Handhaving
Soort voertuig : Surveillancevoertuig
Merk : Hyundai
Type : Santa Fé
Bijzonderheden : Voorzien van Whelen lichtbalk, blauw en oranje en stopmatrix

Ik weet niet of het hetzelfde voertuig was (kenteken) maar striping en opschriften was het zelfde.
Het matrix bord aan de voorkant van de lichtbalk gaf aan: "STOP --- POLITIE --- STOP --- POLITIE"

Situatie: Midden in het uitgaansgedeelte staat de bestuurder van het bovenstaande voertuig aan de bestuurderskant van een ander voertuig staan welke half op de stoep en op het fietspad stil staat.
Het was donker dus het uniform was niet goed te zien. Mijn aandacht ging vooral uit naar de stopmatrix van dit voertuig wat toch echt niet van de politie is.

Gezien de beide auto's stil stonden werkt het in ieder geval wel.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.