Stadswachten / BOA's / toezichthouders meer taken, bevoegdheden en middelen

Auteur Topic: Stadswachten / BOA's / toezichthouders meer taken, bevoegdheden en middelen  (gelezen 168273 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ik vind het opmerkelijk dat ze "het maar even moet laten bezinken" eer ze besluit aangifte te doen.
Waarom vind je dat opmerkelijk? Is soms gebruikelijk hoor, omdat mensen vaak niet beseffen wat aangifte doen nou eigelijk is.
 
Mensen doen soms overhaaste dingen uit emotie. Als hierna een rationeel besluit volgt om aangifte te doen kan dat altijd nog.

Een gesprek tussen beide in dit geval kan voor beiden vaak inzichten geven in elkaars beleving van die situatie. Lijkt me dus een goed iets.

Overigens krijg ik hier al een raar gevoel als ik in de tekst bijvoorbeeld lees: "met me ouders".
Denk dat hier meer aan de hand was...


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: CopVR3 link=msg=1451441 date=1475957945

Overigens krijg ik hier al een raar gevoel als ik in de tekst bijvoorbeeld lees: "met me ouders".

Bij "met me ouders" bekroop mij het gevoel van een bepaald niveau... 98uiye


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Ik vraag me af waarom een stadswacht heel dicht tegen iemand aan gaat staan.... 98uiye


guest15549

  • Gast
Citaat van: Heftrucker link=msg=1451447 date=1475960288
Ik vraag me af waarom een stadswacht heel dicht tegen iemand aan gaat staan.... 98uiye

Stadswachten die staan en iemand aanspreken, prinsesje persoon wil doorlopen, stadswachten kunnen ook niet eindeloos naar achteren blijven lopen.


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Okee, ik hou me mond al..... Ik zie dat er al met vooroordelen wordt gedacht. Maar er is een verschil tussen voor iemand gaan staan of heel dicht tegen iemand gaan staan....


guest15549

  • Gast
Citaat van: Heftrucker link=msg=1451454 date=1475961014
Okee, ik hou me mond al..... Ik zie dat er al met vooroordelen wordt gedacht. Maar er is een verschil tussen voor iemand gaan staan of heel dicht tegen iemand gaan staan....

Het zou prima kunnen zijn dat er oorspronkelijk wel persoonlijke ruimte was maar dat de dame in kwestie er door wilde lopen en de stadswachten niet opzij gingen.

Althans, ik neem aan dat die stadswachten niet onnodig dicht bij haar gingen staan als ze netjes vroeg of ze wat afstand willen bewaren..


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: RS496 link=msg=1451456 date=1475961809

 ik neem aan dat
Hier gaat het mis... 98uiye


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Precies Bert, ook het doorgestreepte woordje "prinses" duidt al op een vooroordeel.
Om van de overige opmerkingen zonder kennis van zaken nog maar te zwijgen.

Het zou ook kunnen dat het meisje in kwestie zich bedreigd voelde omdat de stadswacht(en) zo dicht op haar stond(en) en niet normaal voor haar stond(en).

Of we de waarheid in deze ooit te weten komen?
Wellicht wel, wellicht niet....

Feit is dat 1 van de stadswachten zijn excuus heeft aangeboden, wat er op zou kunnen duiden dat e.e.a. niet conform de regels gedaan is.
Persoonlijk vindt ik het dan weer jammer dat sommige individuen hier het dan weer nodig vinden om dat feit over te slaan....


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Krijg de indruk dat het incident in de ochtend bij het station Kampen heeft plaats gehad. Mogelijk had die mevrouw haast om de trein naar school of naar haar werk oid te halen (gissen).
In de buurt van dat bewuste station is men nogal allergisch vwb fietsen her en der gestald, worden regelmatig op grote schaal verwijderd. Stadstoezicht/Handhaving kwam waarschijnlijk op dat tijdstip juist uit het politiebureau van Kampen, recht tegenover het station.
Dus een mevrouw met de nodige haast om de trein te halen en Stadstoezicht/Handhaving aan het begin van een nieuwe werkdag.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Citaat van: Heftrucker link=msg=1451474 date=1475965328
Precies Bert, ook het doorgestreepte woordje "prinses" duidt al op een vooroordeel.
Om van de overige opmerkingen zonder kennis van zaken nog maar te zwijgen.

Het zou ook kunnen dat het meisje in kwestie zich bedreigd voelde omdat de stadswacht(en) zo dicht op haar stond(en) en niet normaal voor haar stond(en).

Of we de waarheid in deze ooit te weten komen?
Wellicht wel, wellicht niet....

Feit is dat 1 van de stadswachten zijn excuus heeft aangeboden, wat er op zou kunnen duiden dat e.e.a. niet conform de regels gedaan is.
Persoonlijk vindt ik het dan weer jammer dat sommige individuen hier het dan weer nodig vinden om dat feit over te slaan....

Je doet zelf in feite ook aannames, aangezien de gemeente zelf nog niks naar buiten heeft gebracht, en je af gaat op een éénzijdig verhaal.

Wat betreft het laatste. Vaak word dit gedaan om te proberen te voorkomen dat er aangifte word gedaan, aangezien dit heel erg veel tijd in beslag neemt voor de ambtenaar en zijn leidinggevende. Ook als de betreffende handhaver niets verkeerd heeft gedaan, zal in eerste instantie een bemiddelend gesprek plaatsvinden.

Ik heb het zelf helaas al meegemaakt dat er na een aanhouding aangifte werd gedaan door de verdachte. Die gaf aan zwaar mishandeld te zijn door mijn collega. Echter is er, wat na afloop ook door het OM is bevestigd, proportioneel geweld gebruikt en werd mijn collega onterecht beschuldigd. Een bemiddelend gesprek had in deze casus echter geen effect. Echter heeft het mijn collega, de leidinggevende en mijzelf erg veel tijd en energie gekost.

Vandaar dat vaak voor die optie gekozen word.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel