Stadswachten / BOA's / toezichthouders meer taken, bevoegdheden en middelen

Auteur Topic: Stadswachten / BOA's / toezichthouders meer taken, bevoegdheden en middelen  (gelezen 69612 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: SpaX link=msg=1468768 date=1482571115
Kan je dat onderbouwen?

De tijd zal het leren.

RS496

• Doordeweeks software slopen, in het weekend pleisters plakken
  • Senior gebruiker
Citaat van: Thor link=msg=1468789 date=1482574488
De tijd zal het leren.

Fijn, dus je zegt maar wat zonder enige feitelijke onderbouwing behalve een nietszeggende 'voorspelling' en het is nu maar aan anderen om jouw ongelijk te bewijzen?  ::)

Jammer dat je de discussie meteen doodt.

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Kan je dat onderbouwen?

Ik zie bij mij in de wijk (de Kooi in Leiden) regelmatig toezichthouders langs komen die de auto's op de stoep bekeuren. Het voetgangersgebied 100 meter verderop (Kooiplein) heb ik nog nooit een BOA of de politie zien controleren, terwijl er geen enkele fietser of brommerrijder daar afstapt.

Zeker nu de tijdelijke ruinte die daar stond weg is is het helemaal schering en inslag...lol 98uiye

RS496

• Doordeweeks software slopen, in het weekend pleisters plakken
  • Senior gebruiker
Citaat van: batoutofhell link=msg=1468860 date=1482591818
Ik zie bij mij in de wijk (de Kooi in Leiden) regelmatig toezichthouders langs komen die de auto's op de stoep bekeuren. Het voetgangersgebied 100 meter verderop (Kooiplein) heb ik nog nooit een BOA of de politie zien controleren, terwijl er geen enkele fietser of brommerrijder daar afstapt.

Zeker nu de tijdelijke ruinte die daar stond weg is is het helemaal schering en inslag...lol 98uiye

En waar ben jij vaker? Bij jou in de wijk of in het voetgangersgebied? Puur op basis van je eigen waarnemingen kun je daar geen uitspraak over doen.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Kan je dat onderbouwen?
Dat zal hij niet helemaal kunnen doch ik snap zijn insteek.
Van Muldertjes, als die door een BOA waren uitgeschreven, vloeit of vloeide een deel naar de gemeente. De gemeentes willen maar heel graag een groter deel voor hun gemeentekas. Dat deel kunnen ze (deels) binnenharken door te schrijven voor achterstallige parkeerbelasting. Het gevaar schuilt in het feit dat gemeentes meer in willen zetten op "hun" inkomsten en niet op Muldertjes.

SpaX

• Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
Citaat van: batoutofhell link=msg=1468860 date=1482591818

Heb je hier wel is melding van gemaakt? Als ik naar de gemeente kijk waar ik werkzaam in ben dan richten wij ons op de feiten waar de burger prioriteit aan hecht. Hiervoor doen wij regelmatig wijkschouwen (bewoners samen met ons een rondje door de wijk, waarbij zij hun prioriteiten duidelijk kunnen maken). Tevens handelen wij natuurlijk de meldingen e.d. af, als wij meer parkeeroverlast meldingen krijgen dan besteden wij daar meer tijd aan. Krijgen wij meer hondenpoepoverlast meldingen dan weer meer tijd daar aan.

Helaas is er door de mankracht die wij hebben helaas geen mogelijkheid om alles aan te pakken en dienen er keuzes gemaakt te worden.

Citaat van: Bert65 link=msg=1468906 date=1482604743
Dat zal hij niet helemaal kunnen doch ik snap zijn insteek.
Van Muldertjes, als die door een BOA waren uitgeschreven, vloeit of vloeide een deel naar de gemeente. De gemeentes willen maar heel graag een groter deel voor hun gemeentekas. Dat deel kunnen ze (deels) binnenharken door te schrijven voor achterstallige parkeerbelasting. Het gevaar schuilt in het feit dat gemeentes meer in willen zetten op "hun" inkomsten en niet op Muldertjes.
Het klopt dat er vroeger een gedeelte van de bekeuring naar de gemeente ging (overigens niet voor alle mulderfeiten). Dit is tegenwoordig niet meer.
Gemeentes waar men parkeerbelasting dient te voldoen hebben vaak een apart team parkeerhandhaving en een apart team handhavers OR.

Inmiddels zijn er gemeentes die zijn afgestapt van de strafbeschikking en nu over gegaan zijn naar de bestuurlijke boete (zie: http://www.volkskrant.nl/binnenland/amsterdam-en-den-haag-innen-boetes-straks-zelf~a4328106/). Hierdoor krijgen zij wel de 'inkomsten' van de boetes die zij uitdelen. Ik zie de BOA OR dus nog niet zo snel alleen maar parkeerhandhaving doen
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg